KATTI tukossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arttu, 7.9.2009.

  1. arttu

    arttu Gearhead

    Ehkä hieman peruskamaa tämä mun kysymys, mutta mun tapaus on etuvetobuikki jossa huima remmiahdettu kuutonen vm.94 on ruiskut ja tuiskut ja kulutuslukemat on aargh kesällä n.14-15 talvella 15-19l/100km...

    Noh, rahallahan sitä nestettä saa pumpulta, mutta silti, eikös oo vähän liikaa etuvetosukkulalta (vaikkakin 1700kg)?! Päästöt on lainatakseni mittaajan kommenttia; "tämänhän vois vaikka keittiössä käyttää", eli ok. Suorituskyky WOT irtiotoillla ihan kiitettävä.. Mutta mites tuo KATti muuten jos on tukkoinen, voiko se teoriassa kuluttaa enempi? Entä miten sen vois testata, jos sen irti ottaa, niin näkeekö sinne zoomamalla, että on tukossa?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    suosittelisin vaihtamaan lambdaanturin.on aika rohee kulutus.
     
  3. arttu

    arttu Gearhead

    Niin on. Mulla söi tu '72 Camino jossa oli 355SBC/4bbl Quadrajob selvästi vähemmän... Mutta eikös päästöjenki ois pitäny olla pielessä, jos lambaada sökö?
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    No ei välttämättä jos katti on kunnossa.Jaa niin tuli mieleen jos pakosarjat vuotaa ni happitunnistin luullee että laihalla mennään ja rikastaa tarpeettomasti.Nois gm v6 koneissa on aika paljo vuotoja/vääntyneitä sarjoja/katkenneita sarjan pultteja.Ihan ot mut kaverin 1,6 isolohkokorolla rupes hörppii 10l sadalle kun oli hiushalkeema pakosarjassa.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Polkaset oikein kunnolla menemään ni katti puhdistuu, jos tissutellen ajeltu :rotfl: . Eli kattiautoilla pitää ottaa välillä "kaikkitehot" irti ni pysyy putket/paikat kunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!