Kattopellin kiristys kattoluukun reunasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja nuc-64, 7.1.2020.

  1. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Toimii se klemmarilla. On olemassa ihan varatavasten tehty adapterikin missä on toisessa päässä lankasuuttimen paikalle sopiva kierre ja hiilipuikolle vesijohtoliittimen tapainen puristusliitin.

    Aika pienen täplän hiilipuikolla saa kuumennettua, itse olen todennut hitsipillin paremmaksi. Kuumia antamalla lähestyisin tätä nyt kyseessä olevaa ongelmaa.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Voi olla noinkin, mutta ainakin 80-luvulla se luukku oli MUST!

    80-luvun alkupuolella samalla pihalla oli joku pikkufirma, joka noita luukkuja asenteli.
    Ja näytti hommia piisaavan ainakin Vihdin kirkonkylässä.

    Nimimerkki Eyetech ainakin osaisi varmasti suoristaa, mutta en osaa sanoa hänen nykytilanteestaan.
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minä kans, mun mielipiteet :)

    #1 vaihtoehto (paras):
    Vaihtaa koko kattoskini, siis pelkkä skini.
    Purkuautosta, jos ei uutta saa.

    "2 vaihtoehto:
    Shrinking discillä, katon sisäpuolelta, isoon rälläkkään.... (1,5mm rst)


    Muut vaihtoehdot ei MUN mielestä oo tapaukseen sopivia
     
    VilleTre ja valpas tykkäävät tästä.
  4. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Kirjoittelenpa tänne, vaikka en tiedä seuraako tätä palstaa enää kukaan, voipi olla että pitää täältä itsekin siirtyä toisia palstoja käyttämään. Eyetech alan ammattilaisena esitti hyvän mieleipiteensä, jota järkevän ihmisen olisi syytä kunnioittaa, mutta kun on jääräpää, niin täytyy taistella vastaan. Hetki sitten katselin, että pelti on kyllä niin venynyt, ettei sitä taida enää saada kutistettua. Tuo venynyt osa on melkein suoraa osaa. Otinpa sitten piikin ja piirsin suorat viivat... mistä leikataan ja annoin paineilmasahan laulaa. Leikkasin tuon venyneen osan, eli noin 10x70 cm soiron peltiä pois. Ajatus olisi hitsata siihen uusi pelti tilalle. Hyvin lievä muotoilu englanninpyörällä ensin. Voihan tuo epäonnistua, mutta en usko, että tulee huonompi kuin mitä oli nyt. Saa nyt nähdä veteleekö hitsatessa, mutta koitan tehdä mahdollisimman hitaasti pisteen sinne tänne hitsaillen.
     
    VilleTre, Jooli ja esmi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!