Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Pitäisköhän tämän joskus Ruåtsin kautta Suomeen tulleen rottosen vähän "suomettua".
    Miltähän tämmönen "Finjävel" teema näyttäisi livenä? :-?

    [​IMG]
     
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    Ehkä vähän kasarilta mutta ei pahalla tavalla.
     
  4. jknR

    jknR Gearhead

  5. vespa68

    vespa68 Gearhead

    :rotfl:

    Hmm...
    ...alustassakin olis kamaa, joilla ei ole pintakäsittely enää ihan uutta vastaavassa kuosissa... :poff: :rotfl:
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Ylempi kuva osoittaa,että kun kaikki tämä romurauta on purettu keulasta,niin edessä voi käyttää alemman kuvan esittämiä 265/50/15 kumeja.

    Ylempi Camaro on 78 josta tein tämän Z/28:n
    Jätkää on laskettu 2 tuumaa Hotchkiss Sport Jousituksella,mutta keulan satojen kilojen dieetin takia se on ehkä inan verran korkealla(tai sitten mikään ei mulle riitä).

    Ei ota kumit kiinni koska ei sisälokkareita,ja keula ei heijaa enempää kuin microautossakaan.[​IMG][​IMG]
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Gimme some C
     
  8. rkr

    rkr Gearhead

    Jösses kun itsekin jaksaisi tota omaa kolmoskoppaista laittaa tohon malliin. Ei vaan aika ja tilat riitä perheellisellä puhumattakaan taidosta ja työkaluista :(
     
  9. max

    max Double Gearhead

    On kyllä tän kaamosajan ollut aika hiljaista omallakin rakentelurintamalla.Ensin kun taistelee työkseen 8 tuntia jonkun lentokoneen rähjän kimpussa ja sitten pitäisi ajaa tallille 50 km per sivu auton rähjän kimppuun.....ei vaan aina jaksa,tai kai se pitää tajuta kun rupeaa lähentelemään viittäkymppiä niin luonto pistää hanttiin.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Tästä laitteesta taisi ollakkin Maxin kanssa puhetta ku viimeksi soiteltiin että minkävärinen tästä tulee. Perkele että siitähän tuli just sellanen ku pitääkin ja sitä vähää mitä miestä tunnen niin todella asenteella tätä on tehty ja tehdään! Tylyä alkanutta vuotta Max ! :)
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Kiitosta vaan selli!

    Auton psykologinen vaikutus on liikenteessä aika mielenkiintoinen juttu....tuli mieleen tästä tylyydestä.
    Käyttöautonani toimii pieni punainen Toyota Aygo.Sillä kun taittaa matkaa töihin kehäkolmosta pitkin,niin kyllä saa olla kiusattuna kanssa-autoilijoiden toimesta.

    No,annas olla kun alla on tälläinen selkeästi väkivaltaisen oloinen Camaro,niin kas kummaa,tilanne on aivan toinen.
    Perässä roikkujat,valojen vilkuttelijat,kiilarit puuttuvat tyystin.......
    Tilaa saa aina kun ilmestyy jonkun taustapeiliin vaikka ei olisi edes lähellä kanssa autoilijaa....ihme juttu.
     
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Ja sitten on se toinen ääripää. Kuljettajat jotka luulee että jos tällasella laitteella on ajelulla niin sitä ollaan kisaamassa jokavaloissa. Ainakin tampesterissa tätä olen huomannu että noita haastajia riittää lähes joka kerta ku käy kruisailee.

    Tuli noista kaarista mieleen että onko noi jotkut ihan valmiit vai ihan hand made metrikamasta. Ite meinaa ajattelin ihan vaan näön vuoks ostaa jotain tollasta summit pakettia. Ikinä en tuu ajamaan niinkovaa että kaaria tarttisin mutta se että sopii pakettiin on tärkeempi.
     
  13. Frösä

    Frösä 2nd gear


    Onhan ne kaaret turvana muutenki vaikka ei kovaa ajaiskaan.. mistä sitä tietää milloin joku suhari ajaa kylkeen ja sitte camaro meneekin katolleen johki ojanpenkalle..
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Ihan on itse omin käsin väännetty metrikamasta:mitä se nyt oli jotain kylmävedettyä turvakaariputkea.
    Eli just sitä tavaraa mitä siellä pitääkin olla.
    Pääkaaren mitoitus onnistui niin hyvin,että ei tarvinnut haukkiloida takapenkkiä,eikä mitään muutakaan sisustuksesta.

    Turvakaaren perusajatuksena oli olla yksi jäykistävä komponentti perusletkussa Camarossa.

    Totta puhut frösä,tulee kummallista turvallisuuden tunnetta kun ajelee putkien suojassa ja penkkinäkin on hyvät Porsas 911 nahkapenkit
     
  15. mxu

    mxu 3rd gear

    Ja koppaa jäykistää joka näissä alkuperäisenä on kyllä melko lötkö. Entisellä z-28 targalla esim parkkihallista pois ajaessa kerrosten välisissä nousuissa oikein tunsi miten kori elää/vääntyy :eek:
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Vähän kuvaa pilttuusta.Ainakin omasta mielestä kuvallinen kerronta on parempi kuin tuhat sanaa.
    [​IMG]
     
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Täälläkin alkoi projekti vihdoin tänä viikonloppuna.
    Saas nähdä kuinka lujaa lähtee mopo käsistä taas, kun on suunnitteilla niinkin vähäinen fiksaus kuin täydellinen läpikäynti... :odroll:
    [​IMG]

    Kohta on Nettiautossa: "Myydään Camaro-projekti ajan/tilan/rahan/mielenkiinnon/elämän/elämänilon vähyyden vuoksi"
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Eikös ollut jakulepi niin,että toi oli aito SS auto?
    Eli onkos se sitten ollut 396/402 motilla?

    Ihailtavaa asennetta,kun näyttäis siltä että remonttipaikka ei välttämättä ole se kaikkein lämpimin!!!
     
  19. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Mun -76 camaro on melkeensä viittä vaille maalia vailla.. Sen jälkeen alkais kasaus. Kummasti nyt tuo mahottoman pitkä syksy karsinu rakenteluintoo, mutta jospa se tästä, kun on alkanu pakkastakin ja lunta olemaan..

    Ja kuvia laitan jossain vaiheessa.
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo, toi on alkuperäinen SS, mutta ihan pikkulohkoinen versio. Isolohko Camaroa kun tehtiin vuonna 1972 vaivaiset 970kpl, joten ei niitä liikaa ole.
    Paljastettakoon tässä nyt samalla mun uus blogi http://jakulepi.blogspot.com/ mihin koitan ton projektin vaiheita päivitellä.
    Vielä ei ole paljoakaan sisältöä, mutta yritän sinne jotain kirjoitella aina kun on jotain kirjoiteltavaan. On siellä nyt muutama sivu jotain jaadijaadijaata, mutta toivotaan että sisältö siitä rikastuu :)
     

Kerro tästä muillekin!