Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. max

    max Double Gearhead

    jakulepi,noita sun takalokasiipiä kun kuvasta katseli, niin näyttäs vaativan toimenpiteitä niinkuin itsekin totesit.

    En nyt muista mikä firma se oli,mutta olisko ollut Year One, joka tarjosi koko uutta kylkeä korjauspalana,ja hintakin oli mielestäni alle sadan taalan.

    Varmaan helpompi vaihtaa molemmat kyljet,kun ruveta vanhaa harsimaan.

    Jälkeenpäin kun ajattelee,niin itse olisi pitänyt tehdä sama temppu.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    oliko toi teidän nova 73-74 valkonen ???
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo, itseasiassa mulla on hankittuna jo korjauspalat takalokareihin. Lisäksi takaluukun pohja on kokonaisena korjauspalana odottelemassa.

    Tosiaan näihin härveleihin peltiosat ovat kohtalaisen huokeita, joten eipä maksa vaivaa ryhtyä suorasta pellistä vääntämään - itsehän en edes osaisi. Itseasiassa tosi harvassa on ne osat, joita 2gen Camaroihin ei saisi uutena. Käsittääkseni ovipaneelien alaosat ovat harvinaisempia - en tosin ole tarkistanut onko niitäkin tullut sittemmin valikoimiin uustuotanto-osana.

    Noin tiedoksi tässä muutama Camaron osia myyviä paikkoja, joista tähän mennessä on tullut käytettyä tuota Classicia.
    Classic industries
    National Parts Depot
    Rick's Camaros (Eckler's)

    Kotimaisiakin tavarantoimittajia tulee silti käytettyä aika paljon, koska he hoitavat tilausrumban ja ovat samalla vastuussa myytävän tavaran oikeellisuudesta, takuumenettelyistä,jne.
    Omiin kokemuksiin pohjautuen parasta ja asiantuntevinta palvelua olen saanut Tradepartsilta. Myös US Partsin tiskillä tulee vierailtua usein, mutta etenkin tilaustuotteiden kanssa saa olla välillä tarkkana mitä saa.
    Racers Placella taasen oli siinä määrin vaikeuksia asiakaspalvelun ja tavaran toimitusten kanssa, ettei heitä ole tullut juurikaan käyteltyä.
    Lisäksi kaveripiiristä löytyy myös porukkaa, jotka tilailevat aika ajoin rapakon takaa isojakin eriä.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Kyllä.
     
  5. rkr

    rkr Gearhead

    Tuo gummiankka on ihan hauska yksityiskohta. Siitähän voisi Transnamia mallintaen maalata konepeltiin kirkuvan kumiankan jolla tulee lieskat suusta ...
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Jakulepi: Tsemppiä projektiin! Toivottavasti ei tule mitään kovia ylläreitä vastaan. Tallihan näyttää ihan ku olisin itekki vastaavassa koneen kasannu :)

    Max: Kattelin noita summitin valmiita kaaripaketteja ettei kyllä ole hinnankirous hankkia. Mulla ku ei ole takapenkkejä eikä paljoa muutakaan sisällä ni mahtuis hyvin kulkee putket. Vielä ku saisin tsempattua kojetaulun/mittariston sellaseen nascar henkeen ni olisi sisustakin mieleinen. Oon vaan melkokäsi alumiiinin kanssa ni joutuu varmaan harjottelee parit levyt :) Onneks töissä on mahdollisuus särmäykseen,leikkaukseen,kanttaukseen yms metallin komentamiseen. Jostain rautasoinilta käytettyä levyä ja reenaamaan. Vielä toki on mittarit hankkimatta ku piruvie kalliita nekin.
     
  7. Larry

    Larry Double Gearhead

    Kyllä palaili elävästi tuosta kuvasta mieleen kun sun projektiin
    tekniikkaa asenneltiin. "Pyörijän pitää osoittaa ykkössylinteriin",
    vai miten se meni :D .
    Kaaret vaan koppiin ja vetoja.
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kiitos vaan. Sitä minäkin toivon.
    Samaisen riihen katon alla olen aiemmin tehnyt täydellisen alustaremontin, tehnyt uudet jarrut putkineen päivineen, jumpannut laatikon ainakin kaks kertaa pois/kiinni ja paljon muita pienempiä juttuja. Kaikki yleensä kevättalvella / keväällä, että on saanut auton vapun korville kuntoon.
    Miellyttävyyden raja menee siinä -10c korvilla. Sen jälkeen ei ole enää kiva touhuta ainakaan pitkiä aikoja. Mut eipähän ole hyttysiä :)
     
  9. Selli

    Selli Gearhead


    Todellakin muistuu :D Kuviakin löytyy,heh

    Jaku: Itellä keskittyy nää rassaukset kesään koska auto on mullakin 150km päässä ja kylmässä tallissa. =Ei nappaa jäätyä :)

    Tässä on hyvää aikaa vielä kattella maxin ja muiden viritelmiä ja kehittää siittä sitte omaa ajatusta.
     
  10. mika.p

    mika.p Gearhead

    Hienoa nähdä muidenkin rakennelmia :)
    Mulla -73 vihreä mustalla kuitukonesuojalla ja keula tontissa, sekä höystetty camaron omilla etu/takaspoilereilla.

    Oisko sulla tarkempaa kuvaa noista kaarista kun itsellekkin suunnitellu kaaria?
     
  11. max

    max Double Gearhead

    mika.p ei mulla ole sen tarkempia kuvia,mutta voin kyllä piirtää sulle jossain välissä isolle pahville pääkaaren sabluunan.

    Tämä pääkaari oli se vittumaisin tehdä/taivuttaa,senjälkeenhän homma on suoraviivainen.

    Taisin sen aiemminkin todeta,että kori jäykistyy kummasti ihan muutamalla putken pätkällä.
     
  12. Roc

    Roc Gearhead

    max, käytkö ulkoiluttamassa Camaroa jossain ajotapahtumissa vai saatko tarvittavat kiksit kadulla peppuraiskaamalla kaikki nissanit ja muut vastaavat pusukikkelijätkien laitteet?
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Joo,kyllä mä sitä ihan omaksi ilokseni kesäisin ulkoilutan kun joudan.
    Iän karttuessa on jääny vähemmälle kadulla hurjastelu,nuoruudessa meinasi käydä huonosti muutaman kerran.

    Voisin kyllä käydä katsomassa esim.Helsingin American Car Showssa Tuning Porukan puolella heidän aikaan saannoksiaan,ellei siellä olisi niin saatanallinen meteli(rupeaa särkemään päätä).

    Mun tallikaveri rakentaa 4-veto turbo Celicoja,ja täytyy kyllä todeta,että jos vertaan Camaroni suorituskykyä em.Celicaan,niin Katujätkä on enemmänkin katupoika.

    No,onneksi ei enää tarvitse todistella mitään kenellekään,no kyllä Camaro puolensa kadulla pitää,jos sillä on enää merkitystä.
     
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Lieneekö soveliasta ryövätä tätä ketjua näihin omiin räpellyksiini. Noh, menköön tämän kerran vielä.
    Tämän viikonlopun missiona on ollut keulapeltien irroittelua. Katsotaan, saisiko huomenna vielä eturungon irti, tai ainakin tukivarret ja nivelistön

    [​IMG]
    Muutama lisäkuva ja tekstinpätkä myös tuolla blogissani: http://jakulepi.blogspot.com/
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Paa tulee vaan juttua ja kuvia jakulepi ihan niinkuin kaikki muutkin,ei ole todellakaan kyse ryöväämisestä,vaan 2-gen Camaroista.

    Puslista sen verran,että että en tiedä mitä sun kannattais tehdä kun on kyseessä aito SS auto?

    No omassa tapauksessani vaihdoin apurungon puslat Energy Suspensionin punaisiin pusliin.

    Jos on kyseessä Hi-Performance viritelmä,niin kannattaa laittaa rungon taaimmaiset puslat alumiinista;Energyn puslat ovat mielestäni liian pehmeät,varsinkin jos laittaa Sub-Frame Connectorit.
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    No kiva :)
    Mä tos vaihdoin joku vuos takaperin eturunkoon uudet uretaanipuslat. Eli siltä osin on homma hanskassa. Luulen että autossa olivat vielä alkuperäiset kumipuslat, koska ajo-ominaisuudet olivat tosi ruokottomat ja puslat näyttivät tältä:
    [​IMG]

    Lisäksi kaikki nivelet, jne. liikkuvat on uusittu joten alustan osia ei tarvitse juurikaan uudistaaa.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Tästä on varmaan ollut joskus juttua,mutta uusilla jousillakin on suuri merkitys.

    Alkuperäisillä berlinetta kaupparatsun mukavuuteen matsatuilla jousilla oli suuri ero Hotchkiss 2 tuumaa madaltaviin katu/rata jousiin.

    Kaupparatsun jousituksella tuntui tiukemmassa kurvissa lokasuoja valuvan renkaan alle;nykysellään odottaa vaan milloin tulee varotus pidon loppumisesta.
     
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Jepjep. Jouset olivat myös loppu ja nekin meni vaihtoon. Ja iskarit tietty. Jousien speksejä en enää tosin muista, mutta ajo-ominaisuudet kyllä paranivat rutkasti!
    Noin yleisesti ottaen mulla on jonkinmoinen ajatusmalli/tahtotila saattaa tuo Camaro MR -kuntoon, joten siltä osin ihan vimpan päälle perffihenkiset ratkaisut taitavat jäädä toistaiseksi pulttaamatta.
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Viikonloppu maalla oli onnistunut ja sain jumpattua eturungon irti autosta.
    [​IMG]
    http://jakulepi.blogspot.com/2012/01/pu ... runko.html

    Ensi kerralla voisi siirtyä purkamaan vaikkapa sisustaa ja sähköjä. Moottorinkin voisi vinssata tuosta Muulin päältä vastikään hankkimaani moottoripukkiin
    [​IMG]

    Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta pohdiskelin moottorin kiinnitystapaa moottoripukkiin.
    Pukin säädettävien kiinnityspisteiden välinen etäisyys ei ole äärilaitaansa vedettynäkään järin suuri. Voiko siis moottorin kiinnittää pukkiin vain kahdesta ylimmäisestä (vaihdelaatikon) kiinnityspisteestä johon pukin kiinnityskorvakkeet vielä ulottuvat? Moottorin kun saa tästä johtuen pukkiin kiinni vain kahdella pultilla. Lieneekö vaaraa, että lohko ottaisi itseensä moottorin painon vuoksi tai muuta vastaavaa?
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Pistä vaan se kaikilla neljällä,kiinni.
    Ettei tule ei toivottuja lohkon ratkeamisia,varpaille putoamisia yms.

    Ahkera oot ollu ja vielä aika primitiivisissä olosuhteissa.Iso käsi!

    On tullu muokattua alumiinia ja laittelen kuvia kun joudan.
     

Kerro tästä muillekin!