Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Aika päheitä 2 koppia porukalla! :D

    Täälläkin on kovasti yritetty touhuta. Tällä hetkellä tallissa näyttää tältä:

    [​IMG]
     
  2. max

    max Double Gearhead

    pecu 83,onko sulla taka-akselina 2-gen Trans-Amin levyjarruperä?
    Itselläni 0n 78 Camarossa hyvinkin samannäköinen reppu.

    Asiallinen valoisa tila sulla laitella Camaroa;hyvä tulee.Laita mustat peltivanteet alle,ne kun lyö kättä päälle keltasen värin kanssa.
     
  3. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Joo muuten hyvä talli, mutta ei ole oma, eikä ole lämmin :D

    Itse asiassa perä on Danan 44, eikä oo sen tarkempaa tietoa, muuta kuin että välitys on 4.09. F-Bodyn foorumilla joku entinen omistaja osasi kertoa. Joo, mustat peltivanteet oli jo suunnitelmissa, tässä olen nyt pähkäillyt että mitkähän vanne/kumi yhdistelmät sinne laittais. Mulla on jostain syystä semmonen päähänpinttymä, että eteen ja taakse pitäisi saada samankokoiset gummit. Eli niin isot kun eteen mahtuu ja samat sitten taaksekin.

    Päissäni olen ajatellut noita kumeja 15 x 12" vanteille
    http://www.jegs.com/i/Mickey-Thompson/6 ... oreDetails

    Se kyllä voi olla että joutuu pykälää pienempiin tyytymään, mutta noi ois rajut :D

    Tuolla F-Bodyn puolella olen projektipäiväkirjaa pitänyt:
    http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/i ... ic=51726.0
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Go!
     
  5. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

  6. max

    max Double Gearhead

    Hyvin tärrää niin että heikompia hirvittää!

    Ukkosta ilmassa aina kun 454 käy ja kukkuu,kevät tulee!!!!
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tänään pääsin taas pitkäksi venähtäneen tauon jälkeen Camaron kimppuun. Toisaalta, helmikuiset paukkupakkaset myös haittasivat harrastetoimintaa ratkaisevissa määrin - eipä olisi tehnyt mieli mennä -30 pakkasissa kylmään tilaan touhuilemaan.
    Tänään oli kuitekin harvinaisen kirkas ja hieno maaliskuinen ilma, pakkasta ei nimeksikään.
    Kuten aiemmin sanottua, auto on levällään kylmässä riihessä, mutta sen oheen nikkaroin tyhjäksi jääneeseen viljankuivaamon pannuhuoneeseen pienen pajan.
    [​IMG]
    Tilaa ei tietenkään ole suunnattomasti, mutta sen verran että sisään saa mahtumaan tarvittaessa vaikkapa koneen tai laatikon. Plus tietenkin saa työkalut ja tarvikkeet pidettyä järjestyksessä yhdessä paikassa.
    [​IMG]
    Pajasta tuli silti omasta mielestäni ihan viihtyisä luola. Etenkin tuosta rustiikkisesta tiiliseinästä ja muodikkaasta pyöreästä ikkunasta saattaisi sisustusalan ammattilainenkin olla jopa vähän haltioissaan 8)
    [​IMG]
    [​IMG]


    Mutta asiaan. Tämän päivän aikana ei tullut juurikaan mitään mullistavia juttuja tehtyä. Päätin purkaa ensin puhallinkotelon, nähdäkseni mitä sen takaa löytyy. No sieltähän löytyi auton VIN-koodi, joka tietenkin natsasi niin eturunkoon meistetyn numeron kuin kojetaulun päällä olevan VIN tagin kanssa. Onneksi...
    [​IMG]
    [​IMG]
    Sen jälkeen halusin siirtyä sisustan kimppuun, joka näyttää kameran läpi jotenkin aivan pirun likaiselta!
    [​IMG]
    Etu- ja takapenkit pois
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Keskikonsoli hiiteen
    [​IMG]
    Lopuksi hämmästelemään takapenkkien alta löytyneitä syöpymiä. Läpi meni että pätkähti!
    [​IMG]

    Huomenna jatkuu purkuhommat.
    Mielestäni sisustan purkaminen on työtehtävänä kyllä aika hanurista.
     
  8. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Hemmetti miehekkäät rähinät!!! :D
    Tulee kuume saada omakin 454 jo soimaan!!!! 8)
     
  9. hlappis

    hlappis Gearhead

    tuommonen katutyttönen.
    peräpää madaltuu kunhan osia tullee.
    [​IMG]
     
  10. max

    max Double Gearhead

    hyvältä näyttää hlappis Camarosi tossa kuvassa,sehän näyttää suorastaan loikkaavan minä hetkenä hyvänsä.Kyllä pieni etukeno on asiaa.

    Tosta loikkaamisesta tuli mieleen hauska juttu kun vein Camaron leimalle,ja inssinä oli ilmeisesti "kesähessu";nuori asiallinen kaveri.
    Etukäteen varoittelin kaveria,että kannattaa olla maltillinen kaasun käytön kanssa,ettei tapahdu vahinkoja.

    No,se sai sen rullille asiallisesti,mutta rullilta poistuessa varoituksen sanani unohtui,ja kaveri painoi pedaalia,ihan niinkuin mille tahansa Corollalle.
    Kuului tietenkin saatanallinen parkasu,ja Camaro loikkas rullilta kuin sammakko,ja perään tietenkin panikkijarrutus,ettei se karkaisi ovien läpi vesakkoon.....oli kaverin naama valkoinen tämän jälkeen.
    Taisi se leima kuitenkin lohjeta.
     
  11. hlappis

    hlappis Gearhead

    pieni etukeno tuohon jää mutta sen 4-6cm tippuu perse vielä.
    tuossa ulkokuvaa.
    mopari halus kans kuvaan,anteex.
    [​IMG]
    [​IMG]
    8)
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Tälläkin rintamalla on tapahtunut;kuvassa on vakio 750 cfm holley ja rinnalla Pro Form Main Bodylla varustettu 750 cfm Holley.
    400 sbc tottelee tällaista itse muokattua garbista hyvin.
    [​IMG]
    Paras ystäväni Peppi koira
    [​IMG]
    Toimivan kaasarin ja pikataipaleen tänä päivänä rapaama kylki
    [​IMG]
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  14. max

    max Double Gearhead

    Pari kommenttia noista kuvista mitä liitin ylempänä liittyen 750 cfm,kaasareihin.

    Moottori tossa vehkessä on aika rankanpuoleinen (itseäkin välillä se vähän hirvittää).
    Kokeilin jokatapauksessa erilaisia kaasutin vaihtoehtoja,mutta kaikki olivat tunteettomia seossäätöneuloille.Tein sitten tämän kuvassa näkyvän kaasarin Pro Form main bodyn pohjalle ja rupesi vastaamaan säätöihin.

    Tosin paikallaan kurnuttaminen,ei ole niin terävää kuin pienemmällä venturilla oleva Spread Bore malli.No kun tässä taas päästään kokeilemaan näitä ylisoonisia nopeuksia niin kerron lisää.

    Tämä Pro Form ruiskuttaa enemmän viuhkamaisesti ensiöpuolelle,kun mottia huudattaa,mikä on mielestäni parempi.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Tuli ostettua viime keväänä Classic Industries penkin päälliset,ja kuvassa on työn alla musta nahka löytämässä paikkaansa.
    [​IMG]
    Vastaavat uudet mustat nahkat löytyy takapenkkeihin,mutta en tarvitse niitä(2 kpl erillisille istuinosille ja selkänojaan) 100€ jos jollekin olisi tarvetta,saattaa sopia myös Firedirdiin.
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    uskallatkos MAx raottaa mitä palikkaa sulla on tossa moukarissa? :D
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Hyvät keuhkot,mutta liian pieni maila.......
    Onhan tästä varmaan ollut puhettakin,mutta ainahan näistä voidaan lisääkin jutella.

    Kaiken perusta Sporstman 2 kannet jotka kaivettu erinomaisiksi Nordic Porting Centerissä.Puristuksia 10:1 TRW takomännillä,3/4 Race Cam(tarkoitettu Short Track käyttöön)

    Männät saisivat olla inan verran lähempänä deckiä,mutta se mikä pikkusen jarruttaa ton 400 motin todellista potentiaalia on liian pieni nokka.Toki se kulkee hyvin tollakin,mutta paljon jää reserviin.

    Löytyy hyllystä huomattavasti isompi Lunati Voodoo Hydy rolleri,jolla tilanne on toinen kun sen sinne viskaan.

    Päällä on RPM Edelbrock ja edellä mainittu viritetty 750 carbis.

    Jakopää Gear Drive( ei vaikuta tehoon,meteliin kyllä).
    Eli ei mitään ihmeellistä.Koneistukset ja lopputyöt Vantaan Moottorikoneistamo E.Aapio
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Olitkos Max treen näyttelyssä? Taisin nähä sut mutten päässy jutulle jos se olit sää.

    Nyt on vihdoin hotsin kaikki hilppeet kamaron alla. Kyllähän on mairea ajaa ku on noi vakaajatkin oikeanlaiset :) Nam.

    Seuraavaksi alotellaan se tankkiprojekti ja vielä kerran se MAALAUS :)

    Sisusta koki myös erkaantumisen autosta. vielä on ovipahvit ja kojetaulu kii.

    Jos joku tarvii 2gen kamaron takajakkaroita ja selkäosaa ni privailee.Ovat halvat. Sitte noi orggis vakaajat on joutilaat myös.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Olin joo Tampereen näyttelyssä,ja aina se on ollu jostain syystä "viihtyisämpi" kuin Helsingin näyttely.
    Jollain oli siellä vähintäänkin hurjan olonen 70-puolivälin Camaro(ruskea) jättikokosella isolohkolla plus muilla tarvittavilla vempeleillä.
     
  20. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    Katutyttö katsastettu 8)
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!