katukiihdyttimet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Destroyers, 8.11.2002.

  1. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, tossa lueskelin uutta kasia ja siinä oli juttu tosta viime kesänä jo hyviä aikoja väläytelleestä Valiantista. Sviddu että on katupelit menny hurjiksi. 90-luvulla ajettiin takaa ekaa ysiä ja nyt paukuttelevat jo matalia kaseja, kuka vetää ekan seiskan.
    On se mukava kattoo kun vanha kunnon Valiantti menee kovaa. Toivottavasti ensi kesänä nähdään d-ryhmässä kunnon rytinää ja pauketta, kun turbo hirmut ottaa yhteen.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Saattaapi vaan olla että ne turbovehkeeet ajaa outlawissa ens kesänä, mun mielestä hyvä juttu.
     
  3. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, pääasia että ajavat. Niin kyllähän se vois tuoda tohon d-ryhmään lisää tasaväkisyyttä, jos noi turbo ihmeet siirtyis outlawiin.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mihin D- (tai C-) ryhmään? Viime kaudella ei kauheesti ollut tungosta noissa luokissa, mitenhän lienee tulevalla. Nyt olis ainakin D:ssä tilaa kun sieltä ilmeisesti on kaikki viime vuonna ajaneet lähdössä pois. C:stäkin lähtenee ainakin pari nopeinta laitetta. Tälläkin kaudella D:ssä sai pronssia street bracket vehkeellä joka siirtyi aina D:hen kun siellä ei muuten olis jaettu pisteitä:) . Ens kaudella siellä todennäköisesti olis tilaa ja pakat menee varmasti totaalisesti uusiksi. Ja tuskin tarttee mennä kaseja, ehkei edes ysejä kun tappelee kärkipaikoista. Liekö kymppejäkään?
     
  5. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    kaseista/seiskoista puhuessani oletin juuri noiden turbovekottimien pysyvän d-ryhmässä, jolloin ainakin matalat kasit olisivat arkipäivää.
    katukisailu on käyny niin vitun kalliiksi ettei siihen jokaisella ole varaa/rahkeita.
    Mutta toivottavasti uusia innokkaita riittäisi ja saataisiin kaavioihin porukkaa, sillä ite ainakin tykkään seurata katuautojen kisailua......
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllähän se niin on, että homman suola on suuresas automäärässä. Se on ihan sama jos laitteet menee kaseja tai seiskoja jos niitä ei ole kun pari-kolme. Huomattavasti mielekkäämpää olis kasin tai vaikka kuudentoista kaaviot missä mentäis vaikka kahentoista aikoja, mutta kuitenkin järjellisillä eroilla jotta "yllätyksillekin" olis sijaa. Toivottavasti löytyy rohkeita jotka tohon lähtee mukaan, luokkiin sopivaa kalustoa maasta löytyy eikä se loppujen lopukis mitenkään älyttömän kallista ole. Parilla tuhannella saa vaadittavat turvavarusteet ja saman verran mennee sarjan kiertämiseen.
     
  7. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, totta töriset. Onko teikäläsellä tai jollain tietoo siitä et bracketista, ollaanko sitä vielä ajamassa eteenpäin. Siinähän ois hyvä ponnahduslauta eteenpäin tuleville katukisaajille, jos vaan innokkaita riittää, ryhmän minimiin 14.5s aikoihin pääsee jo tosi pudjetti pelillä.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    noilla Fyyran street-ryhmillä ja KATUautoilla
    ei ole paljon yhteistä, ei siellä rehellisel-
    lä katupelillä pärjää.Eikä sitä Valianttia taida saada edes leimattuakaan nykykunnossa.
    Tarttis tehdä jotain.... :grin:
     
  9. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    JOO, mutta kyllä noita doorslammereitä on vaan kiva katella kun ulkoapäin alkuperäisen näköisellä Valiantilla täräytellään matalia kaseja. Vaikkakin näiden pelien paikka ei varmaan ole "katuautojen" puolella.

    En nykyisistä street säännöistä tiedä mitään, mutta kyllähän katuautoilta pitäis vaatia vuotuinen katsastus, kaikki tehdyt muutokset ovat merkittävä otteeseen ja että kisaaminen tapahtuu katsastus kunnossa, ehkä lukuunottamatta sliksejä ja joitain pientä......?
    Eikös ne silloin olisi niitä oikeita katuautoja?
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kysyin Bracketista FHRA:n syyskokouksessa. Se tullaan ajamaan myös ensi vuonna. Kysyin myös pysyykö osallistumismaksut 50 eurossa johon eivät sanoneet mitään. Tokaisin siihen päälle että jos nostavat 100 euroon niin voi jättää saman tien ajamatta koko bracketin, kyllä brackettivehkeet pysyy silloin lentokentällä. Jos tulevat ees 50 eerolla.
     
  11. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    onnex tota präkettiä voi harrastaa lentokenttäkisoissakin,osallistumismaksut kohtuulliset ja kalustoa runsaasti.Triniemi onko soppeli koppa jo löytynyt??
     
  12. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Saatte haukkua minut mut ihmettelen kovaa keskustelua OL-ryhmän säännöistä FYYRAN sivuilla ja vähän täälläkin.Kokonaan on unohdettu PRO FOUR.Kysyn mitä eroa on vedoissa OL,SG ja SC jopa nopemmat STOKIT katsojalle.Tarkoitan tällä sitä miltä se näyttää katsojalle.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Siinä toi jutun juju mun mielestä piileekin. Jos ei siellä olis timereita ja valotauluja niin, se olis ihan yhden tekevää meneekö ne laitteet 8 vai 12 sekan aikoja. Tiukat lähdöt on se mikä saa aikaan race fiilistä eikä niinkään se absoluuttinen nopeus. Paitsi sitten kun mennään ihan sairaan lujaa.
    Pro Four olis hyvä juttu kanssa ja toivottavasti saa tuulta alleen. Keskustelu ja spekulointi aiheesta kuitenkin lienee niiden asia jotka ko. kalustolla ajaa ja seuraa. Minuakin ne yoki kiinnostavat, mutten oo ehtinyt hirveesti seurailla.
     

Kerro tästä muillekin!