Katuvessaan iskareita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Fastback, 7.10.2010.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Pitäisi saada auto toimimaan vartin pätkällä jollain lailla, katiska on '72 mach 1 mustang. Viimekesän karkeloissa Alastarossa ajoin 12,987s / 189,17 km/h, Cooper Cobra ei löytänyt pitoa ja oli melkoista tuskaa ensimmäiset 100 metriä. Ensikesälle on ET Street Radialiat hankittuna.

    Vessa on punnittu 1640kg ilman kuljettajaa. Tekniikkana perusvireinen 460 cid ja 5v manuaali, 3,89 välitys detroitlockerilla. Alusta koostuu seuraavanlaisista komponenteista:

    600lbs etujouset
    175 lbs 4 1/2 lehtiset 1/2" madaltavat mid-eye lehtijouset
    calvert-racing cal-tracsit

    27,80x12-15 ET Street radialit

    Minkälaisia iskareita tälläiseen kannattaisi ajatella, jotta toimisi vartilla jollain lailla katuajoa unohtamatta. Tähän en ajetellut sijoittaa 300 usd/kpl QA-1:n double adjusted iskareita vaan tyyliin 40usd / kpl lakewoodeja, competition engineeringin drag iskareita tms. Miten tuollainen lyhyt ja jäykähkö 600 lbs etujousi toimii kun keula pyrkii nousemaan? Tuleeko vaan järkyttävä kompromissi jos haluaa säilyttää tuon perus jämäkkyyden mitä nyt autossa on ja varustaa se esim. 90/10 @ 50/50 iskareilla?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi manuaali iskuineen lisää haastavuutta, etkä välttämättä paranna tilannetta millään kympin rakreis iskareilla, vaan tarvit sellaset jotka toimii. Aiemmin ainakin noiden caltracsien kanssa käytettiin Ranchon maasturi-iskareita jotka oli vähän edullisemmat ja yhen suunnan säädöillä. Voimaahan sulla on suht mukavasti tossa, mut kyllä ehdottomasti suurin asia tulee noista renkaista. Sit jos jotain optimaalia haluu vartille, niin ei etujousitustakaan sovi unohtaa. Mut kyll mä uskoisin, et kelpo takaiskarit yhdessä noiden caltracsien kanssa ja pitävät renkaat tulee tekee ihmeitä. Noiden normirenkaiden kanssa ei tolla teholla enää oikeen auta muu kun kaasun käyttötaito ja lähtötekniikka.
     
  3. iskarit

    mulla alk. ac delcot ja se c6 cheetah+cheetah manu.koneistolla niinku tiedät vähemmän tehoa ku sulla ja toi c6 vie kyllä siitäkin.m/t eeteillä omavalmiste kankaretrackseillä se 12.9 vielä kehitettävää joku satku uskon et vielä putoo mopoilijan kuvista näkyy kumi kunnolla rytyssä lähdössä.lapa lattiassa koko matkan.loppunopeus yli kympin pienempi ku sulla.eli kyllä sulla potenttiaalia on siellä kevyesti ainakin 11s puolelle.ota natikoissa noi mun gummit koittoon siin ei kauvan mee ku sinksaa. :wink:
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Re: iskarit

    Luulen myös, että noilla ET Streeteillä on suurin vaikutus. Ranchon takaiskareita en löytänytkään enää summitilta kotterooni. Calvertin kautta 89 usd setti, QA-1 single adjustit ovat sitten jo melkein samaa luokkaa eli n. 120usd. Tarvii seuraavaksi miettiä etuiskareiden kohtaloa. Digital 6+ on boksina, taitaa olla että "helpotan" lähtörituaaleja kytkemällä 2-stepin toimintaan ja sijoittamalla katkaisijan rattiin? Pieni palo jäi tuohon "pikapano" touhuun, kun pääsi kepittään autolla jota joutuu jo ajamaan.

    mä luulen että paltantantien ponitallin äjiä on natikoissa polkemassa kun osuu FHRA-vapaa viikonlopulle meidän kapinat. Katsotaan miten mulla sujuu Et Street radialien kanssa, luulen ettei tarvetta lainaukseen ole. Olisi pirun hieno päästä vertailemaan aikakortteja 60ft, 330ft jne paltantin auton ja oman välillä.

    Kiitos ajatuksista.
     
  5. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    voisin nationalseissa sekottaa molemman mustin säädöt ja arvailla itekseni että kumpi kukee paremmin :rotfl:
     
  6. natskat

    elä elä hyvä ihminen. :soosoo:
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    noniin, ongelma lienee korjattu tai pienentynyt. En ostanut niitä 20e krääkreis vehkeitä vaan Konin säädettävät, jotka motoral preppasi ja Pälli sääti. Etupää nousee nopeaa - laskee hitaasti, takapää on jähmeä kumpaankiin suuntaan. Reboundia pystyy säätämään, mukana tuli dynokartat että jos oikein hifistelemään alkaa. No kunhan nyt toimisivat paremmin mitä noi mun vanhat iskarit jeesuksen vanhasta taunuksesta.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tota parempaa ratkaisua ainakaan tuskin tästä maasta löytyy.
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Pikku vinkki kadulle ja vartille Calverteista:
    -Etupää liikettä pitää olla reippaasti,varaudu että saat ottaa mahdolliset rajoitin kumit pois saadaksesi tarpeeksi eloa.Yleensä 4-5" on suositeltavaa.

    -Jos takaiskarit on liian jäykällä,ei toimi välttämättä kunnolla.Katukumeilla saattaa ilmetä pirkaleen voimakas wheelhop-ilmiö.
    Esim Ranchon 9-way iskarit mitkä mulla omassa on,sai aikaan parhaan 60ft kun iskarit on niin löysällä kun saa,pieni pre-load ja etupää nousee 4" vapaasti.

    Ja kadulla wheelhop katosi kun iskarit löysällä.

    Jousina on 1-lehtiset Drag jouset.
     
  10. skotikka

    skotikka 3rd gear

    tekeekö noilla Lakewoodeilla sitten mitään? kattelin noita vaan ittekin summitilla ja rupesin miettiin onko noita kellään käytös...
     
  11. tniitty

    tniitty Gearhead

    katuvessaan iskareita

    moro, onkos kukaan kokeillu noita summitin omia iskareita.ei oo hinnalla pilattu,mutta tekeekö niillä mitään.entäs jos laittas ilmaiskarit taakse ja pienet paineet,niin pelittäskö sillei.oma lossi meni 11,4 orkkis iskareilla ja 11,5/28 et streeteillä.-71 charger
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Pällin tekemät Konit toimivat kuin tauti. Keulaa nousee todella hienosti, slicksi rypistyy ja keula pysyy ylhäällä. Ei perä pompi vaan tarraa, alkoi löytymään pitoa jopa coopereilla. Kadulla mukava ja kuitenkin jämerä ettei vaapu ja pompi. 60ft ajat paranivat 0,4 sekuntia vaikka tekniset murheet muuten torpedoivat kummatkin lähdöt puolitehoille. Uskon, että lähtee vielä toiset 0,3 - 0,4 sekuntia kun saan katiskan takaisin kasaan ja suorittamaan niin kuin on parhaimmillaan suorittanut.

    Täytyy sanoa, että minulla on nyt C-bargen mukaiset iskarit jotka toimivat. Eivät olleet edullsimmat 30 usd puikulat, mutta todellakin toimivat eli rahan väärttit. Halvemmat kumminkin selkeästi mitä double adjustable QA-1:t ja tulivat valmiiksi autooni säädettyinä. Pälli kielsi koskemasta säätöihin!!
     

Kerro tästä muillekin!