Kauhava 3 SM-kisa Heinäkuussa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 19.6.2024.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl ne maksaa. 20 fim tohon aikaan on sellanen 15€ tänä päivänä. Sillä rahalla ei osallistuta yhteenkään kyläkisaan Suomessa. Rauma tais olla halvin, 25 tai 30€. Räyskälä oli siihen aikaan ilmeisen hyvä ainakin alkupään pidoltaan, muuten siel ei olis ajettu sinnepäinkään olevia aikoja.

    Mut kuten Mikkis tossa vihjas, ni vuosia sitten tosiaan on FHRA:n vuosikokous tehnyt päätöksetn ettei American Car Shown tuottoja voi käyttää kilpailutoimintaan vaan sen tulee olla omavarainen.

    Sen päätöksen syntyyn varmaankin on ollut syynsä aikanaan. Mut nyt ehkä aika on toinen, ja jos on tuollainen päätös joskus tehty, niin voinee ainakin ehdottaa että tehtäisiin uusi, toisenlainen päätös.

    Se pitäis valmistella viisaasti niin että se olis hyväksyttävissä, rajata se esimerkiks johonkin prosenttimäärään tai jotain ettei takavuosien tilanne toistu.
     
  2. Nixxon_

    Nixxon_ 2nd gear

    Terve
    Katsojan näkökulmasta niin Kauhava ei kyllä ole valmis rata vaan lähinnä lentokenttä.soudetaan ja huovataan mutta valitettavasti Alastaro vaan oli se
    Juttu!!!!Ratateknisesti niin Motopark oli monesti ratana nopeampi.ja se markkinoitiin joskus ensimmäisenä ja oikein.show oli hyvin mainostettu
    Oikein hoidettu ja raha tuli ovista ja ikkunoista.Alastaro taas oli puiteeltaan
    parempi.Maksavan yleisön keskiikä alkoi nousta,örveltäminen ei välttämättä
    Enää ollut pääasia ihmiset tulivat enemmän mukavuudenhaluisiksi ja ruuhkasuomessa halusi yöksi kotiin. Tämä trendi on mun mielestä jatkunut
    Terv NIXXON
     
  3. pile

    pile Gearhead

    Niin maailma muuttuu ja niin pitääs sen mukana tiimien myös mennä. Eikä vaan haikailla mennyttä mikä ei takaisin tule. Kauhava ei ole liian kaukana sen näkee hyvin esim powerparkis järjestettävistä rifting kisoista tai truck showsta kansaa on ja se on hesasta päin katsottuna kauvempana kuin kauhava . Tuote pitää olla kiinnostava ,nythän se on niin että kun asia ei kiinnosta enää kuskeja niin ei se voi kiinnostaa yleisöäkään. Täs olis kaikilla peiliin katsomisen paikka. Itse tiimeillä kuin itse katto järjestölläkin. Positiivisuutta peliin ,eikä joka palstalla vaan narista ja itketä. Yleisö lukee myös näitä ja varmaan kiinnostaa lähteä katsomaan isoa itkevää porukkaa. Niin joku tuos vinkui että viikonloppu maksaa tonnin . Esim riftaajat kuluttaa joka kisas jo monen tonnin renkaat ja osallistumis maksutkaan ei juurikaan eroa meidän maksuista. Siellä on silti positiivinen asenne päällä. Vanha sanonta osuu tähänkin hyvin. Kukas se kissan hännän nostaa jos ei se itse.
     
    Turnn ja Nixxon_ tykkäävät tästä.
  4. Ainahan raha on iso asia kaikessa toiminnassa niin kotona kuin kisahommissa.
    Kaikki moottoriurheilu maksaa. Jos 5 kisaa suomessa maksaa 7500e , eihän se ole paljon.
    Ihan varmasti menee se 1000e per kisa, se ei tosiaankaan ole paljon.

    Pitää nyt kuitenkin muistaa että tämä kisaajien määrien vähentyminen on ihan yleismaailmallinen ilmiö. Ihan kun katsoo kisaajien määriä muuallakin, näkee että tippunut on joka paikassa.

    Sama on monessa muussa moottoriurheilussa. Joitain MP ja Autokisoja on peruttukin kun ei vaan riitä ilmoittautuneita ja lipputuotot on mitä on. Maailma muuttuu, mikään ei ole kuin 80luvulla tai parikymmentä vuotta sitten.

    En usko että tämä on kenenkään tai minkään yksittäinen syy vaan syitä on aina useita.

    Tämmöstä se on tänään, en mitenkään usko että laji hyppäisi isommaksi 1-5v sisällä. Monelle vaatii liikaa sitoutumista, rahan hankintaa, tekemistä.... pääsee helpommalla muulla tavalla aikaa viettämällä. Harmi.
     
    Turnn ja kerkko tykkäävät tästä.
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Siihen nähden et kuinka paljo on kilpuri ja etenkin katukilpurityyppistä projektia rakenteilla, en usko että laji pois kuihtuu. Mut kyl tilanne aika vaivauttavalta näyttää, ja tää koskee etenkin kattojärjestön tapahtumia.

    Mun mielestä Nixxon on ihan oikeilla jäljillä syitä miettiessään. Mikä sit vois olla se korjaus, se on eri juttu. Jos ei mitään asioiden eteen tapahdu,muutosta, niin veikkaan et kattojärjestö ei montaa vuotta kisoja järjestä. Harmi. Kyl mulla ainakin tuntuu omasta työlästen pussista maksettuna SM-kisan osallistumismaksukin, muut sitten päälle.

    Ja paikoista. Alastaron menetys oli iso miinus. Toivotaan että se jollain muotoa saadaan takaisin kuvioihin, se voisi luoda nostetta muutenkin. Alastaro oli miljöönä hyvä ja tuttu palveluineen.

    Motopark on sympaattinen ja mainio paikka. Mut yleisö ei sinne oikein nykyisellään löydä. Alastaroon verratuna siedettävän välimatkan päässä oleva väestöpotentiaali on monin verroin pienempi.

    Kauhava on siinä suhteessa ehkä vielä huonommassa asemassa, ja paikkana se on ankea ja kylmä. Oon siel ehkä kymmenisen kertaa käynyt, eikä kyl sytytä. Eikä tunnu sytytttävän paikallisiakin, kalustoa on. Talleissa.

    Yks mielenkiintonen piirre on joka vuos toistuva "nyt rävähtää" ilmiö. Jossain noi prep kisaajaryhmässä on varmaan 30 suht aktiivista. Ja kisoissa? Tuskin kymmenen. Spekuloinneissa siitä mitä sen pitäis olla, on mielipiteitä ja asiaa mut radalle asti ei.

    Sama koskee muita uutuuksia, Original Street ja Vintage. Aika ohutta on ja kunnia niille jotka näitäkin tekevät ja osallistuvat. Niinku Pile sanoi, peiliin vilkasu on välillä paikallaan.


    Ite tuskin enää koskaan yritän edes puolitosissani kisata, kalustoo on ja ajellaan sen mukaan mikä kiinnostaa ja huvittaa, ja mikä tuntuu taloudellisesti mielekkäältä. Sarjat ja niiden mukanatuoma suuri menestys ja mammona ei oikein innosta, mut mukana aina välillä ollaan ku peräpukama.
     
    kuula, Nixxon_, supo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Kauhava 37! ja Pori No Prep 27!
     
    Muokattu: 28.6.2024
  7. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Matka ei ole mielestäni ongelma jos paketti muuten toimii.
    Pääkaupunkiseudulla asuvana ehdin hyvin ensimmäiseen lähtöön katsomoon kun ajoissa lähtee liikkeelle.

    Se että kokonaisuus ei ole tällä hetkellä kiinnostava on monen asian summa. Ihan turha mielestäni haukkua epäkohdista mainitsevaa katsojaa/kilpailijaa vinkujaksi, se ei rakenna mitään.
    Tärkeämpää olisi löytää keinoja saada laji taas vetämään kilpailijoita ja katsojia ja olemaan rohkea tekemään uudistuksia järjestäjän puolelta.
     
    kerkko, Peeaa ja supo tykkäävät tästä.
  8. homer

    homer Double Gearhead

    Eiköhän Kauhavalla ihan kunnon kisat ajella. Jo nyt on listalla monta kuskia jotka eivät Motoparkissa kahdessa ensimmäisessä kisassa ajaneet.
    Ittellä jää edelleen Kauhava väliin mutta elokuussa Motoparkissa olisi tarkoitus olla lauantaina katsomossa.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  10. supo

    supo Double Gearhead

    Luulen ettei määrä nouse ja toivon että olen väärässä.46 nyt ilmoittautunut.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nousee se. Huomisiltaan asti normi-ilmottautuinen voimassa. Veikkaan et 70 hujakoilla pyöritään. Mikä on helvetin vähän. Mielellään itekin kantais kortensa kekoon mut ei voi moneen paikkaan hajota. Tai ainakaan mä en voi. Kiva nähä et kaks Top Streetissa, ja lisääkin tulee... Mut Motoparkkiin taas yritetään OS täsmäisku, ja ehkä sit viel finaaleihin.
     
    Herje tykkää tästä.
  12. rale RS#97

    rale RS#97 1st gear

    motopark elokuu OS ryhmään ajamaan tullaan ja myös finaaliin on tarkoitus tulla.
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kauhavalle laitettu osallistuminen sisään.
    Normi duunarin kukkaro kun ei kestä maksaa 2 kisaa samasta tilistä.
     
    Pikku-Kalle tykkää tästä.
  14. FB236

    FB236 2nd gear

    TFB4 ei ole mukana. Ehkä finaaleihin jos ei Santa Podiin.
     
    Muokattu: 28.6.2024
  15. supo

    supo Double Gearhead

    52!
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Yleistä märinää. Vävykokelaan kanssa juttelin, että miksi eivät käy kiihdytyskisoissa/tapahtumissa.
    Nämä ovat tiivistyksiä. Kaukana (Prkle Motopark ihan vieressä), hinta, ei tapahdu kokoajan jotain eli adhd pukkaa päälle, sää yms.
    Miksi eivät sit itse käy ajamassa tai kaverit joilla turbo volvoa yms kalustoa. Kaukana (lue rivien välistä ei uskalleta lähteä, jos kalusto porsii), hankala ilmoittautua (prkle ovat kokoajan nenä kiinni älyvempeleissä), vähän arastellaan "katsastusta" koska luullaan että siellä syynätään auto täikammalla läpi ja kuulema kiihdytys on vain kun painaa kaasun pohjaan. Myöskin kivempi/helpompi kilpailla varalaskupaikalla tai teollisuusalueen suorilla.
    Tiivistettynä, laiskoja paskoja koko nuoriso... eiku :eek::D:p
    Mutta toisaalta ymmärrän pointit. Lähtivät nyt poikaporukalla Puolaan katsomaan Ultracea, suuvaahdossa se selitti jotain riftingistä, jostain Jaapanialaisista auton rakentaja guruista yms mitä tulossa sinne, jostain korisarjoista yms... En ymmärtänyt yhtään, nyökkäilin vaan :D Tapahtumaa on aamusta yölle.
    Ai miksi sinne? 240€ lennot Puolaan ja takasin + 3 yötä hotellissa.
     
    supo ja Aulis Hämeenkorpi tykkäävät tästä.
  17. supo

    supo Double Gearhead

    65 ilmoittautunutta eli ohuella mennään taas eli kun ollut 80 se luku mikä piti ylittää niin tänä vuonna se ei ole ylittynyt kertaakaan eli talous kisojen suhteen miten?Tarkoitus jos Chevelle jää ehjäksi Ylivieskan kisasta tulla Elokuun kisaan harjoituspäivälle ajaen kokeilemaan jos saataisiin uudet ennätysluvut aikaan.
     
    Muokattu: 30.6.2024
  18. rude1

    rude1 Gearhead

    Kauhavalla oli hieno päivä, 9 lajittelukierrosta. Pari Top Fuel bikea, Super Twin, Pro Stock bike, 7 TD ja muuta ajokalustoa. Yleisöäkin oli aika mukavasti. Aika hiljaista täällä foorumissa...
     
    Ford67, kerkko ja harrastaja tykkäävät tästä.
  19. pile

    pile Gearhead

    Hiljaista on juu. Päivähän oli mitä parhainta drag racea. Ajattaminen sujui vauhdikkaasti ja yleisöäkin oli yllätykseen asti. Mielestäni FHRA hoiti homman tosi mallikkaasti. Sää jumalatkin oli suosioillisia. Huomenna jatkuu. Kaikki paikalle vaan.
     
    Ford67, rude1 ja kerkko tykkäävät tästä.
  20. rude1

    rude1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!