Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä oon nyt kaxi kertaa tuolla Kauhavalla käynyt kisoissa ja koko ajan tapahtuu etenemistä asioissa, en kyl millään jaksa uskoa jotta LSK Business Park löis hanskat tiskiin ja tekis hommat vasemmalla kädellä tai ei ollenkaan.
    Mä odotan tosi mielenkiinnolla ensi kesää, Kauhavalla ajetaan kilpaa ja fasiliteetit valmistuu vauhdilla, mä uskon, siis uskonasiahan tämä on kun kukaan ei mulle kerro mitään, niin siellä on katsomot molemmin puolin rataa ja niitä istumapaikkoja on sitten riittävästi...
    Sen jälkeen luetaankin täällä kun "oli niin saatanan kallista istua" ym. sontaa, jos ei lipun hinnassa näy istumapaikka niin kyllä siitä sitten velotetaan istuvaa, se on varma, maksoihan ihmiset alastarollakin istumapaikoista, minunkin olisi pitänyt eeämmissä 2018 maksaa istumakatsomoon pääsystä kun halusin päästä kuuntelemaan miltä kuulutukset ja musan suhde kuullostaa, olis muuten pitänyt maksaa molempiin katsomoihin erixeen vielä, ei riittännyt meikäläisen crew-ranneke ja fyyran crew-paita eikä selitykset, fyrkat tiskiin ja sit vasta istumakatsomoon...
    Eli jo finaaleissa nähtiin kun istumapaikkoja lisättiin ja pyydettiin korvausta per tuoli niin aikamoinen älämölö siitäkin nousi ja ihan turhaan, ei kukaan , siis ei kukaan roudaa ja rakenna katsomoita ilmaiseksi ja jos työstään haluaa korvauksen täytyy se työ hinnoitella jotenkin joten istumapaikoista joutui maksamaan.
    Kauhava on hieno paikka ja rata toimii, antakaa asioista päättäville ja asioita tekeville työrauha niin mä edelleen uskon tuosta tulevan huippupaikka kiihdytykseen!
    Aijuu, kisamakkaraa myyntiin.

    -Käkö-
     
    pile, Catiska, Cumminski ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Käkö: katsomoiden maksullisuutta perusteltiin sillä että näin saadaan rajattua käyttäjät turvallisesti.
    Ainakin anniskelukatsomo oli kun tykillä ammuttu täyteen, rappuset myös täynnä. Turvallisuudesta ei tietoakaan, lisäksi selkeästi lapuilla tupakointi kielletty jota ei valvottu mitenkään.

    Tottakai mä ainakin maksan pienen lisämaksun jos sillä saa mitä luvataan, tällä kertaa ei saanut.
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, kyllä se ahtaus näkyi radiokoppiinkin, nää on just näitä mistä otetaan oppia toivon mä, molemmat anniskelukatsomot oli kyl ylitäytetty. Röökinpolttoon olis pitäny puuttuu heti niinkuin siihenkin kun line-uppiin pääsi kuka tahansa ja se oli aika hurjan näköistä touhuu, sekin täytyy korjata ens kesänä. Mut edelleen kylt ost hyvä tulee.

    -Käkö-
     
    jknR ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  4. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Kukaan ei epäile etteikö hyvä tulisi.
    Hienosäätöä hienosäätöä ja kyllä se loksahtaa täydellisesti kohdilleen jos halua on.
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mikäs vtun kitinä tässä ny oikeen on? Kaverin kanssa kun pyörittiin varikolla ja lopuksi eksyttiin liki line uppia niin tyttönen kohteliaasti viittoi että menkääs pojat vit.. eikun nauhan toisel puolel, ettei jäädä alle :D ite en heti hokannu missä palloiltiin mut onneks siellä oli se joku joka hoiti sen puolen. Aika paljon on omaa syytäkin jos pimeässä tohveltaa sinne missä se kovin meteli on.. puuttuu kenties ehkä itsesuojeluvaistoa jo.

    Me saatiin istumapaikat ylärivistä, ihan anniskelualueen nauhan vierestä, ja taukojen jälkeenkin paikka pysyi (tosi ihme) vapaana. Mun mielestä siellä selvinpäin-alueella porukka oli tosi nätisti enkä hirveästi löytänyt moitteita känni-alueeltakaan, muutamia erimielisyyksiä alkas tosin jo loppuiltaa kohti esiintymään siellä mut hei, on sitä tapahtunut lätkäkatsomoissakin?? Miks pitää löytää moitetta jostain mikä vaan on niin suomalaista ja ihan meistä katsojista itestä kiinni?!?

    Se masenti kyllä kieltämättä kun finaaleissa oltiin aikeissa katsomoon mennä niin sanottiin että pitää maksaa lisää. Se ei tuntunut kivalta, olis sen voinu lisätä lipun hintaan. Ei se summa sinällään, vaan se ylimääräinen vaiva :D

    PS: jos anniskelualueen katsomot oli kerran täynnä nii eikös se meinaa että porukkaa on ollut melkosen paljon kuitenkin..? Ihan vaan viihtymässä.
     
  6. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ei mitään kitinää, turha vetää herneitä jos löytää huomautettavaa
    Ainakin selostuskopin puoleinen viinakatsomo oli jo liian täynnä ja siellä jengi jo kaatuili ylitäysissä portaissa.

    Se on hyvä että katsojia riitti, toivottavasti kausi 2019 homma toimii ja jengi viihtyy.
     
  7. josu

    josu Gearhead

    Jospa tässä line up pääsemisessä on sekoitettu kisa päivä ja testipäivä,kisapäivänä sinne ei päässyt ilman lupaa,testipäivänä ei ollut mitään valvontaa line uppiin,ei ollut niitä typyköitä lippusiiman luona
     
  8. enzo

    enzo Gearhead

    Kauhavalla oli alkupäässä nyt väliaikaiset 100cm kaiteet, mikäli niitä tarkoitat? Ne otettiin mukaan Alastarolta. Myös EPUA:n vauhtiajokaiteet (niillä olikin säilytysongelma vauhtiajoviikonlopun ulkopuolella ja meillähän oli hetivalmis idea säilytyspaikaksi) olivat jatkona, niin saatiin turvallinen rata tykittää menemään.
    Sitämukaa kun betonifirma saa valmista aikaiseksi, radan alkupäähän tulee 80cm kaiteet. Auttaa katsomonäkymään aika ratkaisevasti, jonkinveran söpömpiäkin ehkä.

    Katsomoista ja yleisestä infrasta hieman.
    Lentskareiden pyssyjenlatauksen turvapenkkaa jatketaan ja loivennetaan hissaksiin katsomokelpoiseksi sitämukaa, kun seudun maansiirtäjillä on sijoituspaikkatarpeita maa-ainekselle.

    Kiinteätä katsomoa rakennetaan ensivuoden Nitronationalseihin melko rajusti. Arkkitehtijutut ja inssilaskelmat meneillään, sitten viimeistellään kilpailutus.

    Koottavaa / purettavaa / siirrettävää katsomoa on suunniteltu, etsiskelty, tarjouksia pyydetty ja jo hankittukin vähän jokaisesta ilmansuunnasta.

    Tornihommia, lineupin aitauksia, riemukaaria ja muuta millä saadaan toimivuutta ja näyttävyyttä, katsellaan myös silläsilmällä.

    Varikkosijoittelu on oma juttunsa, tilaa onneksi on, mutta piirrellä saa. Sähköistys, muut kaapeloinnit ja vesi/viemäripuuhat ovat myös tarveharkinnan / suunnittelun alla, samaten paluustrippiasia, katsastajien työpisteet ja monta muutakin juttua.
    --
    Kaikenlaista kivaa on ilmassa toki. Myös muita tapahtumia ja toimipaikkoja pitää ährätä.
    -Kerhon talkoopoppoolle piisaa jumppaa, ettei aika käy pitkäksi jatkossakaan. Kaikki kerholaiset joilla on aikaa ja huvitusta lähteä mukaan vaikkas lapionkin varteen vain, ovat kyllä tervetulleita puuhaamaan ja opettelemaan. Onhan se kiva että voi harrastaa huipulla, vaikkei olisi mahdollisuuksia tai huvitusta ajella kilpaa ja repiä seteleitä radalla.
    ---
    Hauskaa oli kyllä vielä elokuun Malmin Cruising etkoillakin kuunnella epäilevien tuomaiden, periaatelänkyttäjien ja riidankylväjien lässytyksiä aiheesta "ei tapahdu teidän Kauhava ikinä".
    -Pitää muistaa että nyt on pikkaisen kovemmat likat ja kundit asialla, ihan parasta sorttia hyvää tahtoa ja vimmaa yksituumaisessa laumassa.

    Meidän kerho haluaa tehda ja pystyy tekemään mitä ihmeellisempiä immelmanneja, että yksipiippuinen yhdenasian liikkeemme voi hyvin, kiinnostaa kansaa, saadaan sekä koheltaa kumit rullalla ja toisaalta viihtyä katsomassa kohtuullisen ammattimaisesti järjestetyissä tapahtumissa.

    Kyllä tähän on pakko sanoa, että viime vuodenvaihteen touhujen päälle tuntuu aika hyvältä. Oikeastaan tosi hyvältä. Me ollaan aikas style porukka kaikkinensa. Melkoinen lauma erikoistapauksia joilla kaikilla on samat mieliteot, niinkuin pitääkin. Ihan parasta.
     
    pile, Tomas C5, three hundred ja 19 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Komppaan Enzoa, aina asiaa:)
     
    pile tykkää tästä.
  10. GS

    GS Gearhead

    Voisiko tähän kohtaan heittää toivomuksen myös muutamista ”ylisuurista” varikkopaikoista, sopivaan lisähintaan tietenkin? Nyt kun tilaa siis on.
    Eli tämä mahdollistaisi yhteistyökumppanien erilaiset promoamiset vähän isommassa teltassa,jne?
     
    Cumminski tykkää tästä.
  11. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Juu mä kans hiukan ihmettelin yleisön mukana oloo line-up:ssa ite jäin tsekkaan sulkuliinan takaa sen mitä sieltä halusin muka nähdä, joskus kans mukana olleena.
     
  12. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Hyvä huomio hei, tätä ei varmasti ole kukaan tullut vielä ajatelleeksi...

    Ihan oikeasti, jos FHRA ja LSK lykkää kahdessa kuukaudessa toimivan kiihdytysradan pystyyn, niin eiköhän sinne onnistu katsomot saada kanssa, ihan edes jonkunlaiset. Vähän valoja ja sitä maalaisjärkeä saisi käyttää tässä kohti ihmiset :odroll:

    Kun eikö se nyt sokeankin silmään näkynyt että paikka ja tekeminen oli kaikille aivan uutta. Ei varmaan kukaan osannut arvailla, että kuinka paljon sitä porukkaa oli tulossa, kuinka tukossa se kaljateltta on, kuinka monta makkaraa täytyy varata ja kaiken kukkuraksi, että sitä yleisöä olisi vielä sunnuntain testipäivänäkin. Ei koskaan aikaisemmin ole testipäivänä kukaan istunut koko päivää siellä laverilla tuijottamassa, tai en sitä ainakaan muista.
    Palaute on aina paikallaan, kun kummankaan firman tj ei varmaankaan sattunut siellä täydessä kaljateltassa olemaan, mutta täälläkin esiintyvä naljailu ja vittuilu "kumma kun ei sitä ja tätä osata..." "tätä menoa ei hommasta kyllä mitään tule" yms on aika turhaa.
     
    Mikkis, z 900, Source ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. enzo

    enzo Gearhead

    Ymmärtääkseni tämänsortin lisäpalvelu on ollut aina olemassa mahdollisuuksien mukaan.
    -Hyvin järkeenkäypää, että asia järjestyy varmasti, kun ajoissa järjestää, kaivaa kuvetta ja tilaa ankaran hivakan kutsukortteja.
     
    Muokattu: 14.9.2018
    Tomas C5 tykkää tästä.
  14. kuus9

    kuus9 1st gear

    Onkos noille radoille olemassa jonkinlaiset tarkastukset ja hyväksynnät ennen kun niillä ajellaan arvokilpailuja?
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olisikohan joku tällane:

    https://www.fia.com/
     
  16. pile

    pile Gearhead

    Nämä asiat on ihan pieniä järjestely asioita. Ehkä jollekin taholle oli yllätys että lakeuksilla tullahan joukolla kattomahan tällääsiä tapatumia. Ps. Se ”jouko” ei oo hevoonen.
     
    z 900 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  17. pile

    pile Gearhead

    En tietä kuonka suurta paikkaa havittelet mutta mielestäni nuo tämänhetken paikatkin on tosi suuria jos vertaa. Edellisiin suoritus paikkoihin. Meidän tiimikin olis saanut vielä suudemman paikan jos vaan olis haluttu. Vaikka nytkin oltiin tosi väljästi kahden auton kanssa.
     
  18. 383

    383 Gearhead

    Ja sen takia testiä ajamaan tulevat häädetiin pois :mad::mad::mad::mad::mad:
     
  19. Corvette87

    Corvette87 Gearhead

    Kaikki varmaan ymmärtävät, että katsomot ovat lähes välttämättömiä, jotta Kauhavalle saataisiin sama yleisö kuin mitä oli Alastarolla EM kisoissa lauantaisin. Se vaatii pitkän pennin, mutta ei se oikein muuten voi toimia. Normikisoissa siellä on vain kuskit ja niiden kaverit. Ja kaikki Kauhavalta ja ehkä puolet Seinäjoelta...
     
  20. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Jos ja kun sitä tilaa siellä varikolla on, niin miksi ihmeessä kalusto oli parkkeerattu sellaiseen vinoparkkiin. Ei vaikuta tavallisen pohojalaisen mielestä varmastikaan miltään ”avoimelta” varikolta jossa voit tutustua vapaasti tiimien toimintaan. Lähinnä mulkoiluja että mitä vittua sä änkeet meidän tontille.
     
    three hundred tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!