Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Tuo Blacklistin kiinnostavuus suhteessa normi SM kisaan selviäis jos järjestätte yhden pelkän Blacklist kisan Kauhavalla.
    Malmia ei oikeen voi verrata SM:ään kun siellä ei ajeta kilpaa vaan ne on semmosia näytöslähtöjä mitä Blacklistissa ajetaan.
     
    supo ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  2. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Justiin näin.
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Nii, tossa syy miksi itse boikotoin fyyran kisoja. Toiset maksaa perse veressä ja toiset vetää muitten hilloilla. Kyllä Black ass varmasti kiinnostaa mutta kyse ei olekkaan siitä.Joten suhailen itse Hyvinkää,Pori,kiikala settiä ja Malmillakin, Hinnat varmaankin jatkaa nousuaan sm sarjassa valitettavasti.
     
  4. Belve67

    Belve67 2nd gear

    EM katsojalt 40€ lauantai jää muuten monelta lunastamatta ja jos vielä perheineen puolisoineen haloo? makkaraa saa kyllä Kauhavalla kioskeistaki mut voisivat ostaa sen kentältäki. Sisäänpääsymaksu kohtuullistettava ja se fyrkka puoli itse kuntoon sillä oheis myynnillä muonitus ja mitä vaan, käsittääkseni muonitus puolellakin toimii muut kuin itse fhra.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Kuulemma mitä uskomista paikallisiin niin ei ole näkynyt mainoksia eli sen tiedon varassa homma hanskassa ja jos noin 20 katuautoa saa tuhansia katsomoihin niin kyllä kannattaa järjestää ihan omat kisat niistä kuulemma saa rahaa.Ps.Eiköhän ne kumminkin tule katsomaan TF autoa/autoja ja nitropyöriä sillä ne on se juttu Finaalikisan ilta Show:ssa.
     
    valtope, jknR ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    FHRA marketing oy tulos

    12/2014
    12/2015 12/2016 12/2017 12/2018
    Liikevaihto 1,4 milj. € 1,3 milj. € 1,4 milj. € 1,4 milj. € 1,5 milj. €
    Liikevaihtomuutos -11,80 % -4,50 % 1,60 % 2,00 % 9,80 %
    Tilikauden tulos -127000 € 50000 € 20000 € 5000 € 174000 €
    Liikevoitto -8,80 % 3,80 % 1,50 % 0,90 % 11,50 %
    Omavaraisuusaste -595,70 % -364,60 % -421,00 % -380,70 % -213,20 %

    Olis kiva tietää mistä tuo 2018 tuloksen nousu on johtunut
    Tulos 2017 5000€ 2018 Tulos 174000€ ?????
    Ainakin hyvä asia on että se on plussalla?
     
  7. Montakos tiimiä oli ajamassa viimeviikonloppuna Kauhavalla jos ei lasketa junnuja?
    Montakos tiimiä oli Motoparkissa?
    Ja Supolla varmaan on katsojamäärät näppituntumassa tai tarkkana tietona kun olet lähempänä lajia kuin me?

    Mikä siinä nyt niin närästää jos Blacklist juttua tullaan ajamaan Finaaliin tai nyt tulevana viikonloppuna Perjantaina. Minä maksan mielellään 110e siitä että saan päivän ajaa, mutta en maksa siitä 370e tai EM kisaan enemmän että saan viettää koko viikonlopun varikolla. Toki jokaisella on omat halut ja haaveet. Tämä Tierp reissu menee aivan eri arvojen mukaan. Tämä on lomareissu ja nämä puitteet on semmosta josta mielellään maksaa 3800SEK + kisatiimimäärä, kisojen toimivuus (10aika-ajorundia höpöryhmillä), rataryhmä, rata,....

    Tämmöset Blacklist ja muut skabat on kyllä hyvä piristys ja tuoneet lisää kovia nuoria kavereita mukaan Euroautoilla jne jne. Ei pidä vähäksyä meidän indeksiin tuijottajien ja on se vain hienoa että on paljon erilaisia kisoja.

    Jos me +10 blacklist autoa ei tultaisi ensi PE kauhavalle ajamaan Olisiko se hyvä asia FHRA:lle. Eiköhän kattojärjestö tarvitse tuonkin +1000e.

    Negatiivisuus on se mitä korkeat ilm.maksut ja pääsymaksut saa aikaiseksi. Supo varmaan tietään markkinoinnin aakkoset ja tietää sen. Itse keväällä kyselin että pitäs saada lisenssi. Ensimmäinen reaktio oli FHRA:lta negatiivinen vastaantulo. Mun kuulemma pitää näyttää miten osaan steitsata jne jne. Antaa vitun hyvän kuvan lajista kun ensimmäisenä ei toivoteta tervetulleeksi takaisin vaan ensimmäisenä alkaa kuulua puhelimesta: EI, ei ei ei.....

    No, Mulla on nyt lisenssi ja en ajanut lähtöjä, enkä osaa steitsata, mutta kummasti hommat vain lähti ekalähdöstä lähtien menemään kivasti täällä Tierpissä. Eikä valotkaan ole pahoja, kun aika lähellä nollaa pyöritään. Mutta mää oonki vaan läklistkuski rupisella 1600kg katuautolla.

    Aulis
    Tierp
     
  8. z 900

    z 900 Gearhead

    Sen verran vielä otan kantaa tuohon mainontaan /markkinointiin.
    Itsekin olen ollut järjestämässä swappitapahtumaa kai 29 vuotta.
    Jossain vaiheessa huomattiin että tapahtumassa käy väkeä lähes aina
    saman verran mainonnasta riippumatta.? Enemmän ratkaisee sää.
    Ehkä agressiivisella mainonnalla saadaan vähän väkeä kerran paikalle mutta jos ekakertalaista ei enää kiinnosta tämän jälkeen tulla toista kertaa? Kaikki tapahtumat mitkä omalla kohdalla kiinnostaa niin näiden ajankohdat kyllä löytyy hiukan vaivaa näkemällä ihan varmasti? Ennen Drag race ja jenkkiautoilu yleensä oli linkittynyt
    toisiinsa enemmän.Nyt on varmasti paljon enemmän jenkkiatoilijoita
    joita ei vaan kiinnosta drag race? Aika iso osa harrastajistahan on
    nykyään + 50 V ?
     
  9. z 900

    z 900 Gearhead

    Ainakin 2 mainosta on Lapuan Nesteen Huoltoasemalla !!!!!
     
    supo tykkää tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itse en tule kauhavalle etäisyyden takia. Sanokoon mitä kukakin sanoo. Motoparkkiin pääsee kahdessa tunnissa kauhavalle 4-5h ja sit pitää laskea takaisin tulomatka. Muutenkin jos joku itkee katsojista niin saa nähdä käynkö edes Motoparkissa ensi vuonna. Autopuolella ajossa olleet autot tarjosivat melkein nolla kiinnostavuutta. Topstreetissä ei ollu ajannu ketään. Tai sitten Prostreetissä. Jos ei jotain korviketta löydy Viljarille, Arnowerille, Erhomäeille, Virtalalle, Kukille, Asserille niin empäs taida tulla kattomaan enään jatkossa. Typerää katella jotain ET-autoja tai junnu dragstereita. Moottoripyörä puolella on pari vähän kiinnostavaa Ollikainen ja tämä toinen suzuki mies. Toisaalta makunsa kullakin. Eikä kylän mieskään ollu ajamassa motoparkissa, siis Sokura.

    Kadunmiehen kiihdytyksissäkin on usein jännempää kalustoa.
     
  11. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Syyskokouksessa nuo viime kesän tapahtumakohtaiset tulokset esiteltiin.
    ACS oli tuottava. Kauhavan finaali ei, vaikka oli Blacklistit paikalla ja yleisöä.
     
    supo tykkää tästä.
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Luulenkki ja hanskat naulaan? Mahtoiko eka kisoihin Kauhavalla kohdistua paljon kertaluonteisia kuluja?
     
  13. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Kauhava 1, myynti 50000 €, noin -15000 € tappiota.
    Kauhava 2, myynti 100000 €, noin 12000€ voittoa.
    Nitro EM 2018, myynti 380000 €, noin 13000 € voittoa.
    ACS myynti 680000 €, noin 339000 € voittoa.
     
    Muokattu: 8.6.2019
  14. z 900

    z 900 Gearhead

    Täysin ymmärrettävää tuo etäisyyden vaikutus !
    En ole itsekään käynyt kisoissa vuosikausiin alastarossa enkä
    motoparkissa mutta nyt kun radalle on noin 15 km matkaa niin
    tuleehan tuonne lähdettyä ! Onhan tässä edes yksi hyvä asia että koko kiihdytys ei jäänyt vain yhden paikan varaan!
    Ja totta on myös se että näissä katukiihdytyksissä on jännää kalustoa ja maanläheistä touhua!
     
    Muokattu: 8.6.2019
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Aulis,otin kantaa Finaalikisaan jolloin Blacklist tulossa ilmaiseksi ajamaan, en harjoituspäivään josta kaikki maksaa saman verran eli kaikki mahdolliset on tervetulleita harjoituspäiville!Ps.kyllä ollaan kannustettu uusia kuskeja ajamaan esim.North Blacklistiin erästäkin Escorttia joka oli testaamassa Motoparkissa sillä nuorissa hurjapäissä on lajin tulevaisuus!
     
    Muokattu: 8.6.2019
    Herje tykkää tästä.
  16. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Pitkään lajia seuranneena,toivoo,ettei koko laji näivety.Pakko muistella -90 luvun alkupuolta,kun tiimit satsasivat kovasti,autoja/prätkiä oli kuin merenmutaa ja katsojiakin melko hyvin.Nykyisin nuo SM- osakilpailut ei katsojista pullistele,hyvin on hiljaista.
    Ilmeisesti ikäluokat vaihtuu ja laji on mennyt ohi,pelkkä EM-kisa ei riitä tuomaan rahaa Fyyralle tarpeeksi,eikä edellisvuosina ole sielläkään ollut kovaa ruuhkaa.
    Kysymys onkin..mitä voidaan tehdä asian hyväksi.
    Itse olen vuosien varrella tuonut/osin pakottanut uusia katsojia lajin pariin ja ainakin Nitro EM-kisat on olleet hyvä tapahtuma,aina ovat viihtyneet.
    Lajihan on hemmetin kallis edes harrastaa,mutta uusia kuskeja ja varsinkin katsojia on saatava jostain.Itse paikalla Kauhavalla EM-kisoissa.
     
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ei liity Kauhavaan mutta lajiin noi yleensä kyllä.
    Tänään oli Malmilla ajattaminen kyllä ihan huippua, ei ollut käytännössä yhtään turhia taukoja ajojen välissä, ja yleisölle riitti koko ajan nähtävää. Kisoissa on se odotteluaspekti ihan eri tasolla, ja ei sen katsomisesta viitsi hirveesti maksaa nykyihminen joka on tottunut jatkuvaan actioniin.
     
    exchevelle ja Masa71 tykkäävät tästä.
  18. STROMTE

    STROMTE 1st gear

    Kauhavan katsomossa ei juuri ollut porukkaa, aika autiolta näytti. No ei siellä ole kunnon katsomoakaan, ei sen puoleen. Sanoisin että aika paljon pitäisi puitteiden parantua jotta varikolla ym tuntisi olonsa kodikkaaksi. Oli siellä suihku ja vessakin, mutta täytyy sanoa ettei ne bajamajat ainakaan innosta torttua vääntämään. Itse arvostan niiden briksien kuskeja, he ovat lajin tulevaisuus. Enemmän saisi olla autoja baanalla, en tiedä miten se toteutetaan. Itse kyllä näkisin mieluusti nää katuautot kisaamassa myös, ovat kuitenkin kilvellisiä kilpa-autoja, mielestäni sopisivat tapahtumaan hyvin. No, mä olen harrastelija ja ei ole painoarvoa mitä ajattelen, mutta kunhan ny tähän kirjoitin tuntemuksiani kisasta.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Kaikki autot ja pyörät sopivat kisoihin mutta nyt kysymys siitä ettei kaikki halua maksaa siitä eli osa on tulossa ajamaan ilmaiseksi mistä toiset joutuvat maksamaan että saavat ajaa.toinen osa-alue on turvavermeet eli kun on tarpeeksi voimaa niin tulee vauhtia ja siihen pitäisi olla tietyt turvavermeet sääntöjen mukaan.Tosiaan siellä junnukuskeissa ON SE LAJIN TULEVAISUUS!Toivotaan että löytyy joku Kummisetä mikä lahjoittaa lajiin niin paljon rahaa että tulevaisuudessa on vara tiputtaa osallistumismaksuja niin että kipuraja poistuu ja kaikki taas löytää varikolta oman ryhmän missä on hyvä ajaa kilipoo täävellä.Samalla saataisiin laji kansan tietoisuuteen jollain tv-jutulla joka näkyisi sopivin ajoin oikeilla kanavilla jossakin.Ps.Kauhava vielä aivan lentokenttä kisapaikka mutta varmasti jossain vaiheessa homma etenee niin että tietyt jutut valmiina kokonaisuudessa jolloin varmasti homma näyttää toiselta.Lajihan on todella hieno jossa aivan loistavat mahdollisuudet vaikka millaisiin juttuihin kun sen aika on ....
     
    pinola, STROMTE ja z 900 tykkäävät tästä.
  20. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mielestäni pitäisi järjestää esim 4 isompaa kisaa jossa ratkotaan sm mitallit. Yksi vois olla em kisa ja muut sm. Street tapahtumia on paljon ja niihin riittää hyvin väkeä. Pelkään että Kauhava ei tule vetämään porukka kuin em ja finaalikisaan jos ei jotain uutta keksitä esim Drag&Rock juhannustapahtuma. No Kauhava vasta muutaman kisan ollut että toivotaan ja uskotaan että yleisö ja myös kilpailijat löytää homman.Black list ja vaikka ihan katuhomma olis kyllä tervetullut useampaan kisaan mun mielestä, kunhan osallistumismaksut samat kaikilla mikä tietysti rajaa sitten rajaa porukkaa. Myös swedujen kutsukilpailu esim td , promod tai jotain pikku palkintopotilla toisi kisoihin vauhtia ja sitämyöten yleisöä ehkä.
     
    z 900 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!