Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Ne monesti on suljettuja alueita muulta liikenteeltä.
     
  2. enzo

    enzo Gearhead

    Muutama huomio, kun tässä ameriikanpakettia odotellessa on lukaissut viestiketjua.
    -Ilman FHRA:n viimeaikaisia ja perustavanlaatuisia kurssikorjauksia, mukaanlukien kohtuullisen taitavat päättäjät, ei ikinä olisi saatu aikaan uskottavuutta, jota on vaadittu tämän hupsun harrastuksen uusien kuvioiden aikaansaamiseksi.
    ---
    ---
    Kauhavaa tuntemattomille palstan lukijoille pitää muutama sananen kertoa:
    -LSK:lle on helppo kulkea, tapahtumakeskus/rata-alue on tosiaan kaupungin kyljessä.
    -Kaupungin palvelut ovat kutakuinkin näköetäisyydella. (Esimerkki: Tuttavani otti Oulusta fillarin mukaan junaan ja 9min junan saapumisesta oli nenänavigoinnilla varikkopilttuussa).
    -Stadista autolla reipas nelisen tuntia, junalla kolmisen. Radalla ja lähialueilla "matkan varrella" on majoituspalveluita (radan omat lienevät vähissä jo Natikoita ajatellen), huvipuistoja, kylpylää ja ostosparatiisia.
    -Yleisön pysäköintialue on käytännössä suoraan rata-alueella, kiitotiellä kilparadan mukaisesti. 100-500m kävely, riippuen missä auto ja mihinpäin hipsii.
    -Varikko on suorassa yhteydessä rataan ja lineupiin.
    -Ruokailua ei kannata jännittää, 200m varikolta on keskuskeittiö ja useampi sata pöytäpaikkaa kerrallakin istuen. Oikeata kunnon ruokaa. 80eur saa koko tapahtuman ruokinnan aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä. Safka on hyvää ja sitä on riittävästi!
    -Aikuisten katsomossa saa virvoketta, varikkobaari on erikseen, VIP-teltta natikoissa heille, jotka laittavat kättä syvemmälle ja/tai ovat osallisena radan valmistumiseen. Iltabileisiin taitaa mahtua parituhatta kansalaista sisätiloihin suoraan varikon hangaarisalissa.
    -Alueella on omalla mutulla n. 20 hehtaaria camping-tilaa karavaanareille ja telttailijoille.
    -Saunoja, suihkuja, vessoja ja bajamajoja on niinikään kaikenlaisiin tarpeisiin.
    ---
    ---
    Maailmanennätysajassa kyllä on sovittu ja rakennettu koko Kauhavan rata...
    -Dollarit ja tekijöiden määrä tietysti vahvasti rajoittavat/määrittävät parannusten määrää ja aikatauluja.
    -FHRA:lla ja kenelläkään kisaajalla ei yksin olisi ollut mitään mahkuja asiaa toteuttaa, joten "Kauhavan ihme", millä EM/EDRS-isot kisat saatiin pidettyä Suomessa, on ison hyvän tahdon kautta toteutettu. Melkein yli-inhimilliset ponnistelut FHRA:n aktiiveilta, uusia ihmisiä rinkiin, Kaupunginisien ja -äitien jeesi, muiden viranomaisten ymmärrys, ympäristölupa-asiat, asfaltoinnit ja muu tarkoituksenmukaistaminen (jotka jatkuvat) ja eniten tietysti LSK:n väen tarve, tahtotila ja pitkäaikainen todella iso perusrahoitus. Ilman ulkopuolista riskirahoitusta tätä ei olisi ikinä saatu aikaiseksi.
    -Itse en perustoteutusta olisi tämän hienommin osannut saada alulle. Ja kivahan se on nyt henkseliä vähän napsutella, kun on tällä aikataulullakin kodikkaan puolivalmis paikka minne ollaan tervetulleita ajamaan.

    Työ jatkuu vuosikaudet vielä. Nyt alamme olla vaiheessa, jossa etunojassa olevat riski-investoinnit alkaa olla käytetty ja siirtymä kassavirtakehitykseen on alkamassa.
    -Koska kassavirta ja tekijöiden määrä on rajallinen, niin tekemisen tahti väkisin hidastuu.

    Nyt työn alla/tehty:
    -Matalammat uudet kaiteet ekan kasimailin matkalla.(ok).
    -Koko matkan kaiteistus (ok).
    -Radan FIA/FIM yms katsastukset (ok).
    -Katsomoita tulee natikoihin tuplaten tämänhetkiseen nähden. Yhteensä nelisentuhatta istuinta.
    -Varikkoa sähköistetään kovaa vauhtia, että ulkoisia generaattoreita ei tarvittaisi jatkossa niin paljoa keskeisille alueille.
    -Katsomoksi jollainlailla edes alkuhätään sopivaa penkkaa koitetaan muodostaa lisää.
    -Paluustrippiä suunnitellaan kovasti. Saas nähdä
    -Enemmän sopivaa ja pysyvämpää ajanotto/kuulutuskopperoista puuhataan.

    Lähivuosien kaikenlaisten suurtapahtumien johdosta (vaikka kaikkea ei heti olekaan) on rata/camping-alueille tulossa vesivessoja, suihkuja ja lisää sähköistystä/putkituksia.
    -Kaikkea aikanaan siis. Aluehan ei ole pelkästään FHRA:n kilparata, vaan siellä tapahtuu kaikkea muutakin ja kaikkien tapahtumien tarpeiden yhteensovittaminenhan se on avainasia.
    ---
    ---
    Kauhavan strippiä ja oheisasioita kehitetään siis tekijöiden, ajan ja rahan rajoissa.
    -FHRA tekee kaikenlaista muutakin, useammassa pelipaikassa jäseniensä ja pääsylipun ostajien iloksi.
    -LSK:lla on tarve kehittää omaa aluettaan moneen menoon sopivaksi, ei ainoastaan kiihdytysajoon.
    -Kauhavan kaupungilla on tarve ja ajatus kehittää alueen toimintoja ja yrityselämää.
    ---
    Roomaakaan ei rakennettu päivässä ja toista Tierpiä ei Eurooppaan tule ikinä.
    -Näillä näppäimillä tärähtää Motoparkiin uutta asfalttia ja perusparannuksia myös siellä hiljalleen.
    -Vesivehmaa päivitettiin viimevuonna.
    ---
    Tästä maailmasta ei vaan yksinkertaisesti pysty olemassaolevalla porukalla ja organisaatiolla kiskomaan parissa vuodessa enempää että Drag Racing monimuotoisena pysyisi ja paranisi.
    -Tottahan hitossa joitain asioita voisi toimittaa toisin ja kaikki eivät koskaan ole samaa mieltä keinoistakaan, mutta yhtälailla samaan maaliin pitää pelata ja mieluummin ei omaan.
    -Ihan takuulla kaikkia ideoita puntaroidaan. Pitää kyllä myöntää, että rakentavakaan kritiikki ei kiinnosta, kun on vetänyt heikkopäänä yötäpäivää vaikka puolikin vuotta talkoita että saadaan sutia. Joillakuilla puoli vuotta ei edes piisaa, kyseessä on kokovartalovapaa-aikaelinkautinen muutamilla..
    -Ideoita, kehittämisehdotuksia, rahoituskonsteja ja halua tehdä itse jollekin asialle jotain saa ja pitää esittää. Ei takuulla kiellettäisi jos muutama maansiirtäjä vapaa-ajalla lähtisi touhuamaan avuksi. Samaten ideoita, rahaa, materiaalia ja tekijöitä varmasti kelpuutetaan kiinteiden katsomorakenteiden ja stripin tornin / kaivatun riemukaaren tekoon. Ei se pahaa tekisi jos ylikulkusilta olisi katsomosta toiseen.
    -Kelpaisi myös kunnon topparoikka purkamaan, kuljettamaan ja kasaamaan uusi katsomonosa natikoihin. (Muuten menee taas kasa dollareita, jotka on toisaalta pois).

    Kaikki kuitenkin tässä karussa markkinatalousmaailmassa kiteytyy vanhaan ja raakaan ameriikkalaiseen kansanviisauteen: "In the free world, nothing's free".
    -Rahan hankkimisen konsteja lienee monia ja mielipiteitä kaikesta myös. Lähtökohtahan on se, että kaikki kelpaa kunhan saadaan valmista.
    --
    --
    Omia ja siten privaatteja, mutta monelta kantilta puntaroituja aatoksia vain.
    -Nyt kakaroiden vehkeiden kimppuun ja kundit viivaan viikonloppuna Kauhavalle.
     
    Pertti K, skyhigh, bbford ja 21 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Mr_MilleR

    Mr_MilleR 3rd gear

    Kiitos enzolle. Siinä tuli hyvin tietoa alueesta, tulevasta ja myös ponnisteluista joihin aktiivit ovat venyneet.
     
  4. supo

    supo Gearhead

    Ensi viikolla päivittyy Lentohotellin sivut ja siellä on kaikki info leirintään ja muuhun kisoihin liittyvää hotellin puolelta.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  5. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Lentohotelli oheispalveluineen on loistava.
     
  6. homer

    homer Gearhead

    Kysyin tuota katsomoasiaa naamakirjan puolella kun FHRA mainosti em-kisaa ja siellä kerrottiin että istumakatsomoita on tulossa nitrokisaan 4000 hengelle ja sitä multasorakekoakin on tarkoitus kasvattaa.
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tää on niin totta. Lentohotelli on hiton hyvä keksintö, ja ne ateriapalvelut mitä saa kuka tahansa ostaa kolmesti päivässä, safka on hyvää ja sitä riittää.
    Kauhavalla oon "törmänny" sellaseenkin outouteen kuin ystävällinen palvelu kaupoissa puhumattakaan lentohotellista, tuntuu ettei sellasta olekaan mitä he eivät pysty toteuttamaan ja kaiken muun hyvän lisäksi henkilökuntakin hymyilee vielä päivän päätteeksi.
    Uskomatonta settiä kaiken kaikkiaan.

    Aluehan on valtava, tilaa riittää varmasti kaikille, en ekoihin kisoihin päässy enkä nyt pääse tuleviinkaan, saako jo kisamakkaraa vai pitääkö tiimeiltä käydä ostaa?

    Kehittämistä siellä piisaa kyllä ja kyllähän siellä on jo kehityttykin niinkuin Enzo tuos ylempänä kirjotti, tuosta tulee kyl älyhyvä jos kaikki vaan jaksaa touhuu, stetsonii tarvii kyl nostaa jo nyt, EM-kisat tokana vuotena, se se on jotain!

    Kauhava rocks!

    Ei mulla muuta.

    -Käkö-
     
    bbford, Miksu.1g, GM -65 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. pile

    pile Gearhead

    Ku tätä ketjua lukee niin hu hu. Tuntuu että jokainen hakee vain niitä epäkohtia ,eikä huomio mitään mitä oikeasti FHRA:a on saanyt aikaan täs muutamas vuodes kun johto vaihtui.
    Mutta FHRA ei yksin pysty nostamaan tätä lajia ylös siihen tarvitaan kaikki kentältä puhaltamaan yhteen hiileen.Jos vain jokainen tekee omalta osaltaan sen mitä katsoo pystyvän järkevästi tekemään ,vaikka vain puhumaan kauniisti lajin puolesta.Eikä vain kaiva niitä epäkohtia mitä vielä on.(niitähän löytyy aina)Viime vuosina on kehitystä ollut mittavasti on KAUHAVA joka kehittyy koko ajan ->Vesivehmaalle uus pinta --> Nyt Motoparkiin tulos uus pinta . mielestäni se nukkuva FHRA on herännyt ja toimii hienosti. Kaikkeen ei vaan ole kellään kertakaikkiaan varaa heti.Mutta kaikkea hyvää kaikille.Piretään lippu korkealla.
     
    JuhaKuu, bbford, Miksu.1g ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Hyvin jengiä kuvien perusteella

    Ilmeisesti lähtöalue kuorii? Yhä vai taas.
     
  10. Vallu 426

    Vallu 426 2nd gear

    Onko tuo tosiaan kuvattu äskettäin Kauhavalta?
    Alkaa hieman muistuttaa Motoparkin alkuvuosia,hienoa.
     
  11. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Joo ja kaupanpäälle tuli upea auringonpimennys. Ihmettelen vain miten väki on ilman asianmukaisia laseja. Kellotkin sekosivat. Eturivin jätkän rolexi näyttää 21.48.
     
  12. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Klo 13:01 näytti tältä.
    Ajot alkoi vasta klo n. 14:00


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.6.2019
  13. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Jotain pientä purtavaa/ juotavaa olis voinut olla tänään myynnissä rata-alueella.
    Ehkäpä sitten huomenna kun kisat alkaa ?
    Onneksi keskustan Samburger pelasti päivän.

    Ilman NBL kuskeja olis lineup ollu kokolailla tyhjä toisin sanoen pelastitte hiljaisen testipäivän.

    Pois lähtiessä varikko näytti täyttyvän hyvää vauhtia, joten lupaa hyvää tai ainakin runsaampaa osallistuja määrää viikonlopun kisoihin.

    https://miksu.1g.fi/kuvat/Drag+Racing/FHRA+Summer+nationals+14-15.6.2019/Test+n+tune+14.6.2019/
     
    Muokattu: 14.6.2019
    NorthBlacklistRacemaster tykkää tästä.
  14. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Samoin Rolex ranteeseen ja kisoihin, Kauhavassa LSK:lla aivan mahdottoman hieno tilaisuus herättää Kauhavaa uudelleen sanotaan ny et rannanjärviki on kuivaa maata.
     
  15. kari6767

    kari6767 2nd gear

    Hyvää vertailukohtaa syksyn finaaleihin kun bläklista vetää näköjään jengiä katsomoon. Tänäänhän oli Kauhavalla pohjosen listan kisa.
     
  16. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Vai olisiko kuvassa VIP katsomo johon on pakkautunut sponsorien edustajat, yhteistyökumppanit ja paikalliset rahapaavot.

    Tunnelma ainakin on noussut jo tappiin koska osa porukasta on jouduttu laittamaan kylmäkaappeihin jäähdyttelemään.
     
  17. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    1.4:kö?...vai ooks mä vaan sekasin,vai kuka on sekasin? Noh...ollaan huomenna paikanpäällä yhdessä kaikki yhtä sekasin.:poff:
     
  18. Entiselle etelän blacklist tähtikuljettajalle, nykyiselle blacklist fanille kari6767 kuva miten north blacklist veti porukkaa katsomoon Kauhavalle. Enemmänkin olisi mahtunut, ilmeisesti perjantai vähän verotti kun on normi tallaajalle työpäivä.
    [​IMG]
     
    Inlinee tykkää tästä.
  19. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    ...ei saatana,hakeudun hoitoon...oon näköjään ite sekasin:eek:
     
  20. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    mut miks noista katsomoista edelleen kysellään,hyvinhä asiat o rullannu näköjään.
     

Kerro tästä muillekin!