Kawasaki S1 S2 S3 H1 ja H2 topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja BRAKE DRUM, 26.3.2016.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kawajuttua tämäkin. Mulla oli vuonna 1975 semmoinen keltamusta F11 enduro. Tämä siis oli silloin vain 2 vuotta vanha ja oli jo aika loppuun ajeltu, sähkö- ym vikaa riittävästi.
    Silloin pidin laitteen ulkonäöstä ja siitä kumman rujosta käyntiäänestä.
    Meni sitten kuitenkin kiertoon kun en osannut niitä vikoja korjata.
    Nyt vahingossa törmäsin aivan samanlaiseen museokilvissä olevaan yksilöön joka oli myynnnissä ja se sitten oli ns. pakko-ostos. Museokilvistä huolimatta tässäkin on paljon vielä tekemistä, ehkä ne tarkastajat tutkii vain ulkonäön ja tekniikan toimivuudella ei niin ole väliä.
    No tämän talven aikana tulee sitten oikeasti kuntoon, osia saa netistä ja osaaminen on karvan parantunut tässä vuosien mittaan.
    Ulkonäöllisesti tämä F11 on vieläkin omaa luokkaansa.
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Jep,MR tarkastajat tutkivat vain siltä osin laitteen kuin ulkopuolelta näkee,teknisellä kunnolla&toimivuudella ei heille väliä kuten ei piilon jäävillä muutoksilla tai omilla viritelmilläkään jos ne jäävät koteloiden,luukkujen,teippien,sukkien tai muiden vastaavien sisään piiloon..
    Moottoripyörä kun kaiken lisäksi yleensä kuskataan sinne pakulla tai kärryllä niin sen ei tarvi edes olla toimiva milläänmuotoa tarkastuksessa eikä sillä ajeta saati tarvitse edes käynnistää siellä tarkastuksessa koska katsastusmiehen ja poliisin touhua liikennekelpoisuuden toteaminen,ei liity museotarkastukseen milläänmuotoa.
    Usein pyörät ovat tarkastuksessa kilvettömiäkin eivätkä siis muutenkaan tieliikennekunnossa.
    Kuitenkin aika harvoin viimeisen päälle jo ulkoapäin tehty yksilö jätetään teknisesti rempalleen oleviksi jos tarkoitus omistajalla ajaakkin+nauttia pyörästään,vain myyntiin tehdyt eri juttu (mutta aika hankalaa löytää ostajia jotka eivät halua tutkia myös toimivuutta tai malleja joilla oikeasti myyjä"rikastuu"..) tai vaikkapa ne olohuoneen nurkkaan/museoon tai näyttelyihin ei omin avuin menevät yksilöt=trailer queenit joihin ei edes öljyjä laitella sisään paikkoja sotkemaan kun niitä tarkoitus ikään käynnistääkkään saati nyt ajaa.
    Näyttelyvehkeet tahtovat olla malleiltaan jo tarkasti tuumailtuja,harvemmin mitään "piikkejä" tai mitäänsanomattomia malleja kun valitset vaan tai klikkaat netistä mistä aloitat (raha ja arvo&arvostus ei kohtaa meneviin kuluihin nähden),ne minimaalisesti ajetut orkkisyksilöt&ihmesäilymät tai omistajiensa omiin henk koht mieltymyksiin perustuvat muistelumallit taas toinen juttu.
    Puolivalmiiksi jääneitähän aina löytyy mutta silloin vissiin aloitettu projekti niinkuin nurinpäin ulkokuoresta,toki voinut joku katastrofi sattua sitten myöhemmin ajotouhuissa ja myydäänkin epäkuntoisina mutta MR kilvissä olevina.
    Onhan ex-omistajan terveys,elinkaari,mielenkiinnon loppuminen tai talousjutut ym myös yleinen syy kun kaikki ei aina mene/mennytkään kuin Strömsössä:(
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Luulen että tekijällä oli myynti mielessä kun on tämän museokilpiin halunnut ja saanut.
    Museovehkeestä kun saa varmasti enemmän kuin museokilvettömästä.
    Kyllähän tämäkin kulkee ja pysähtyy mutta sähköt oli johtosarjaa myöten ihan paskana eli minkäänlaista valoa ei ole ollut vuosiin. Lisäksi etustefat vuotaa ja emäputken laakerit on loppu yms vakiovikoja. Pikkuvikojahan nämä on kuitenkin ja helposti korjattavissa eikä tulleet yllätyksenä vaan niihin olin jo varautunut. Muutenhan pyörä oli harvinaisen siisti.
    Täysin entisöidyssähän ei olisi ollut mitään tekemistä ja tuon korjaaminenhan on just sitä kivaa harrastusta, ainakin mulle.
     
  4. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

  5. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kyllähän museovehkeestä ainakin useimmiten saa enemmän kuin normaalikilpisestä ja sen puolesta toimenpide kannattaa myyntihommiin ryhtyessä,edellyttää tietty että on taitoa,rahaa ja mielenkiintoa edes myyntimielessä "entisöidä"eikä aihiokaan passaa kovin huono olla,muuten tulee takkiin(ellei hyvin himoittu kohde) ja kun tuohon ynnää miten vaikeaa on myydä rahalla yleensä yhtään mitään harrasteautoa tai mp:tä niin että siitä saisi jopa "voittoa"niin tuuria oltava eikä aina pakosta otettava jotain vaihdokkia uudeksi myyntimurheeksi tai koivuhalkoja,venettä tai ....myös myyntiaika olisi kiva jos se olisi edes kohtuullista luokkaa eikä kk tolkulla ellei myy puoli-ilman,anna kirjallista takuuta ja vie ostajalle kotipihaan toiselle puolen Suomea.
    Tokihan yllättävän monille tuntuu oikeasti riittävän että ajopeli on virallisesti papereissa museoajoneuvo jolla sitten pääsee noitten kulujen kanssa halvalla,muulla ei väliä ja tarkastuksen jälkeen ei sitäkään vähää elkikkäs vuotavat tiivisteet,kromimaalikorjaukset ym omat patentit ja abikoliittimet jne ei hänestä mitään outoa ole.
    "Hienoksi laitettu"tai "entisöity"ovat harratajasta riippuen veteen piirrettyjä viivoja,toisen urotyö&entisöinti ei kelpaa toiselle kuin kelvolliseksi lähtökohdaksi hänen tavoitteeseen.
    Sitten tietysti kun laite on entisöity uuden veroiseksi on sen käyttökin aika marginaalista.
    Vaikeita asioita,tarttee löytää joku kultainen keskitie ja onko hyvä alkuperäinen parempi kuin tappiinsa kunnolla MR entisöity tai se sinnepäin MR sutaistu?
     
  6. rampo63

    rampo63 3rd gear

  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sanotaan suoraan etten itte edes ajatellut mr rekkaamatonta. Se 500-1000 vakuutus vrt. 50-80 euroa ei innostanut kun ei mee kun pari vuotta että se tonn e jakin kalliimpi mr motskari maksaa ittensä takasin. Vielä jos kesät on jotain ihan paskoja niin harmittaa maksaa tonni tyhjästä.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Totta, Kawa F11 museoliikennevakuutus vuodeksi oli alle 60 €.
     
  9. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Oletko kysellyt hintoja muista kuin siitä "tutusta ja turvallisesta" yhtiöstäsi? Esim IF tarjoaa vintage-kalustoon sitä pakollista liikennevakuutusta sangen kilpailukykyisin hinnoin. Ja kertoilevat Esson paarissa, että myös POP-vakuutus on seurannut esimerkkiä. Itsellä 80-luvun japanialaisia 1100:sia muutama, ympärivutiset lv:t siinä satasen kahta puolta/vuosi. Uskoisin F11:n liikennevakuutuksen jäävän muutamaan kymppiin? Ja saa ajaa just silloin kun tykkää! Eihän se MA-vaakuutus itseasiassa mikään halpa edes ole, kun laskee vaikkapa vrk-hinnan ja vertaa normi vakuutukseen.

    Ja: Unohtakaa ne "keskittämisalennukset", ne on silkkaa huijausta! Kuten myös kaskot vanhempaan kalustoon. (Mikäli kyse ei ole jostain trailer-queenista) Kelvolisten korvausten saanti kun vahingon sattuessa tahtoo aiheuttaa melkomoista juupas-eipäs jumppaa...
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Varmaan niin.

    Siks noi vanhukset kannattaa tarkistuttaa vakuutusyhtiöllä ja sopia korvaus summa, niin ei tarttee sitten vahingon käytyä alkaa vääntämään korvauksesta.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    232 euroa olis ifissä tohon satapiikkiin vakuutus, yllättävän edullinen mutta silti vajaa 200 kalliimpi mitä museo vakuutus vuodessa....
     
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Vaikka asiaa miten kaunistelisi , puolustelisi ja jeesustelisi niin ei museovakuutuksen voittanutta ole koska "aikuisten oikeasti"sun ajopäiviäsi kukaan valvo tuli niitä 5,15 tai 50kpl ja voit pöräyttää jouluna tai juhannuksena,miten vaan koska seisonta-aikoja ei MR vakuutuksessa tunneta.
    Miten tyhjää voi valvoa kun mikään ei rekisteröidy mihinkään,herrasmiessopimus kyseessä ja kyllähän taitaa keskimäärin yläkantiin tuo 30 päivääkin olla jos kesä on paska säiltään kuten tahtonut olla ja muutakin tekemistä+useampia harrastevehkeitä.
    Se on se ensihuuma ja kun se menee ohi niin ajelut tahtoo vähä vähältä hiipua...
    Tietysti jos me lasketaan n30e ja 30pvää keskimäärin MR vakuutuksessa niin noin 1e per pvä mutta ns tavallisissa vakuutuksissa et voi itse valita noita päiviä ilmoittamatta ja tokko niitä päivä kerrallaan saa,oisko kk lyhin aika?
     
    Muokattu: 27.10.2016
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Näinhän se on. Ei omaan museoautoonkaan tullut lähellekään 30 ajopäivää viime kesänä.
    Sitten kun näitä härpättimiä on useita kuten mulla niin ajoja ei tule senkään vertaa per laite.
    Siinä kun on ajokaudessa paljon päiviä jolloin ei pysty, halua tai on käytännöllisempää ajella jollain muulla käyttiksellä. Varmaan on tyyppejä jotka "säästää" ja ajaa sillä museoidulla laitteella vaikka ympäri vuoden mutta se lysti ei yleensä kauaa kestä kun joko laite poikii vanhuuttaan tai se ei menekään seuraavasta katsastuksesta läpi kun ei enää ole ns. museokuntoinen. Tai sitten naapurivalvonta toimii ja joku tulee asiasta kyselemään.
    Prätkällä kukaan tuskin ajaa talvella, ainakaan päivittäiset ajonsa.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Nojoo......... mulla on hoo kakkonen museoleimassa ja ehkä sillä alkuun tuli ajettua liki 30 päivää, mutta esimerkiksi tänä kesänä ajelut jäi kolmeen päivään.

    Vähän enempikin niitä olisi hyvä ulkoiluttaa.

    Kaks tahtari kun seisoo pitkään stefat saattaa kuivua kiinni kampiakseliin ja sit kun sitä pitkän session jälkeen alkaa käynnistelemään, ne repeytyy paskaksi.

    Joku vuosi sitten ostin vanhan RD 500:n jonka vasen takapytty kävi hieman ontuen ja konetta purettaessa syyksi selvisi repeytynyt kampuran stefa..
     
  15. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Niin satapiikkiin? Vallankin tuoreemmat 125-kuutioiset tuppaa olemaan lähes jokaisessa yhtiössä kalliimpia kuin isommat (mm se F11) Meillä asuvan naisen 125 Kawacustomin (vm 2000, yhäkin uusin pyörä taloudessa) liikennevakuutus oli IFilläkin kalliimpi kuin silloisen 5:n isomman yksilön (kaikki pre-1984) Kawa-lentueen YHTEENSÄ! POP vakuutti hiukka edullisemmin 125:n silloin.
     
  16. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Kuten mainitsitkin, nimenomaan herrasmiessopimus... Ja kuule, kyllä vähintäänkin naapurit valvoo! Ainakin, jos tietävät - tai edes luulevat tietävänsä - MA-statuksesta. Mutta mulle ihan sama, jokainen toimikoon ihan miten parhaaksi näkee.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Joo.......... tyttären 06 piikki Aprilia, liikennevakuutus reilu 1200:-

    Onneks mulla on boonuksia, koska mitä järkeä olisi maksaa liikennevakuutuksesta enemmin, kun sen pyörän arvo!!

    Nii...... ja onneks se on nyt 18 niin voi ensikesäksi hommata sille isomman pyörän.
     
  18. asperiini

    asperiini Gearhead

    Asiasta toiseen eli kunnostuksessa tarvittaviin varaosiin. Itse ole haeskellut osia lähinnä alkuperäisen osanumeron perusteella ja ihmeesti niitä löytyy ihan alkuperäisissä paketeissaan käyttämättömiä osia, etupäässä ebayn eri maiden sivuilta mutta on tuolla muutama näihin erikoistunut kauppakin. Osanumerot löytyy myös kätevästi netistä just noiden kauppojen sivuilla kun on ne räjäytyskuvat ja niissä osanumerot. Osille vaan tulee välillä kohtuuttomasti hintaa kun ynnää päälle rahtikulut, tullit ja verot mutta pääasiahan on että osaa löytyy.
    Just tilailin tuohon F11 Kawaan tehdasuuden sähköjohtosarjan kun se alkuperäisen kunnostus ei enää houkutellut, siinä oli jo liikaa kotisähköasentajien kudelmia.
     
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla tuo 87 HD Tour Gliden liikennevakuutus ja osakasko IFissä karvan yli 300 vuosi.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Joo...........

    Eiköhän tuo museoajoneuvo tullut nyt käsiteltyä.
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!