Kellon korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Cadillac390Man, 4.11.2004.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onko jotain alaan erikoistunutta henkilöä/firmaa, joka osaisi korjata minun -61 Cadilacin alkuperäisen hi-tech kellon.
    Mielellään Tampereen seudulta, hätätilassa muutkin käy.
     
  2. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Helsingissä on T:mi Kellohuolto P Vaara/Kelloseppien työhuone Hämeentie 20 P.09-737722 Ovat itsekin jenkki/HD harrastajia. Korjaavat ilmeisesti myös mittaristoja.

    Lahdessa Mittari- ja kellohuolto Mäenpää P.03-7823587
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kiitos ja lisää tietoa

    Kiitos tiedoista.

    Tosin T:mi Kellohuolto P. Vaara/Kelloseppien työhuone ei enää tee ko. hommia ja Aimo Lahti Ky on myös laittamassa ko. työt alas.

    Tosin Mittari- ja kellohuolto Mäenpäällä on hirveesti hommia ja ei osaa sanoa saako kevääksi.

    Olisiko jollain jotain muita firmoja tiedossa, josta voisi kysyä?
     
  4. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tuli teetettyä kesällä 2005 Tampereella Kellosepänliike Ykkös Ajassa (Sammonkatu 22). On itselläänkin Corvette. Tosin "rukkausmekanismi" oli niin kulunut, ettei siitä saanut kalua. Täytyy sitten itse säätää kello käymään oikeaa aikaa... :odroll:
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Ja mittaristo tuli huollettua Mittarikorjaamo Palanto Ky:ssä (Kytömaankatu 5) Tampereella.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanha threadi mutta kommentoidaan:
    Mulle tuli just eilen Camaron kello korjauksesta jenkeistä, kellosepältä joka on erikoistunut autojen kelloihin. Huolto maksoi 35usd (alle 30e) plus postit molempiin suuntiin 11e + 10e eli yhteensä sinne viidenkympin nurkille. Camaron kello kun oli mahdollista lähettää "maksi-kirjeenä" molempiin suuntiin. Prosessi kesti noin aika tarkka 5 viikkoa kun laitoin paketin hieman väljemmällä-halvemmalla toimitusaikataululla.

    Tuossa on yhteystiedot:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mustang- ... enameZWDVW

    (Oheinen esimerkki nyt sattui olemaan mustang-mainos ko. tekijältä)
     
  7. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Nostetaan vanhaa ketjua kun tuli ajankohtaiseksi. Osaako joku suositella -68 Cadillacin kellolle korjaajaa? Tuohon saisi korjaussarjan eli käytännössä koneisto vaihdetaan mutta silloin käynti muuttuu ja olisi hienompi jos saisi alkuperäisen elvytettyä.
     
  8. aric-z

    aric-z Gearhead

    Yksi tuttu kelloseppä noita pääkaupunkiseudulla korjaa. Privana voin antaa numeron.
     
    Concarne tykkää tästä.
  9. 68SS

    68SS 1st gear

    Itekkin voi koittaa tietty fiksaa, avaa ja kurkaa mitä löytyy sisältä. Omassa moparin kellossa oli koneiston muovirunko/tausta rikki, pikaliimalla palapeli kasaan. Käämin lanka positiiviseen napaan takas ja uudet kontaktit juotin kiinni. Dremelillä kellon vanhat kontaktit pois varovasti ja uudet nappasin virranjakajan kärjistä tilalle. Hyvin rupes tikittään taas. Yleisimmin kait käämissä ja kontakteissa vika, tietty jos mekanismissa jotain häikkää niin si kellosepälle. Kuulemma ei vaan tykkää noita autonkelloja fiksaa ku on nii paskalaatusia, ammattilaiselta kuultua
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Jos jotain meinaa itse tehdä, niin CRC:t ja WD40:t pidetään hyvin kaukana kelloista.
     
  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Mieli teki avata kello itse mutta viisarit oli niin tiukassa etteivät irronneet järkevältä tuntuneella voiman käytöllä. Tulin siihen tulokseen, että on tosiaan viisainta viedä jollekin joka tietää mitä tekee ja on aineet sekä laitteet tähän tarkoitukseen.
     
  12. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Kelloseppä Raatikainen Espoosta laittoi kellon kuntoon. Aikaa paloi ja maksoi myös mutta oli tuossa tekemistäkin ja varaosia piti valmistaa itse. Ei siis ole tuo "seppä" turhaan ainakaan tämän tekijän ammattinimikkeessä. Nyt kuitenkin kello toimii ja viisarin liike on alkuperäinen toisin kuin kvartsikoneisto korjaussarjalla muutetuissa. Kaupan päälle tuli hyvää tietoa kellon koneiston mekaniikasta.
     
    juko7 tykkää tästä.
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Heh ja mä kun nimenomaan sain ton oman Cadillacin kellon tikittään kun ruiskutin koneiston WD-40 alassuin ettei kellotaululle mene ja hyvin valutti ja kuivas liiat pois, mut älkään tehkö niinkuin minä tein.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  14. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Toivottavasti myös pysyy toiminnassa. Näillä redneck-menetelmillä sanovat työmäärän moninkertaistuvan kertasuihkauksella, kun kaikki se aine pitää saada koneistosta pois. Ovat kai liian tahmeita ja/tai peseviä.

    Toki koneistojakin on monenlaisia, ja käkkylän kello saattaa sietää enemmän, kuin jonkun muun.
     

Kerro tästä muillekin!