Kelly, Bf Goodrigh vai mikä on hyvä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Duster, 27.2.2004.

  1. Duster

    Duster 1st gear

    Meinasin rengastusta tuohon Plymouthiin hommata niin mitkä ois hinta/laatu suhteeltaan hyvät kumit?
    Koot tulis olemaan noin luokkaa.
    Eteen: 215/60 15"
    Taakse: 295/50 15"

    Takana on jo hyvät Kelly Safarit 275/60 mut kun mahtus leveemmätkin.

    Kesärenkaista on kyse.
    Mutta minkälaiset nää leveät on yleensäkin ajaa noin niinkun normaali ajossa?

    Ja mistä noita edukkaimmin saa, kun en netistä löydä oikein jälleenmyyjiä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Duster 2004-02-28 20:16 ]</font>
     
  2. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Itse ostin kahteen erilaiseen Usa-autoon Euromasterista Cooperit ja olen ollut tyytyväinen.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kysäseppäs racers placesta!

    Eiköhän laakkonen toimita kohtuulliseen hintaan monenlaista rengasta kun puhutaan tuollaisista leveyksistä.

    Osoitehan on tuttu http://www.racersplace.fi
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    hyvistä en tiedä, mutta 295/50/15 on n. 2 kertaa kalliimpi vrt. 275/60/15.
     
  5. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Cooperit on kohtuuliset, pitävät ja kulutusystävälliset.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onks kellään kokemuksia Hankookeista? Tilattiin Cooperit eteen (225/70-15) mut Hankookit tuli. Kyseessä siis kesägummit. Tekeeks niillä mitään? Itellä ei oo moisesta merkistä mitään aikaisempaa kokemusta.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Hankook on ihan ok. 295/50R15 etsin viime kesänä ja ainoa paikka mistä löytyi oli Autotek pääkaupunkiseudulta, merkkinä Dunlop. Hinta ei ollut järkyttävä ainakaan jos otti vaihtoehtojen määrän huomioon...
     
  8. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joensuussa BF goodrich ja cooper renkaita myy ainakin Euromaster oy Kuurnankatu 26:ssa.
    Yleisempiä kokoja on aina löytynyt suoraan varastosta.
    Itellä on tällä hetkellä bf goodrichin talvi nakit koslassa, olen ollut tyytyväinen ja ei ollu kalliit.
     
  9. Aku P

    Aku P 1st gear

    Voisiko joku tässä ohimennen heittää myös kommenttia, minkä tasoisia renkaita nuo Kellyt noin yleensä ottaen ovat.
    Mulla on edellisen omistajan peruja Mersussa Kelly-nastarenkaat eikä niistä nyt oikein osaa sanoa juuta tai jaata. Jos jotain on hyvääkin, niin vastaavasti osa ominaisuuksista kyllä todella huonojakin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaverills ollu tommoset 295/50-15 hankookit -80 chevy farmaris takana ja kehui niitä paremmiksi kuin BF:ÄT... kuulemma pitoa paremmin kuin nois bf:ssä.... tekniikkana sopivasti piristetty 350+350+10 bolt lukolla.
     
  11. Puuhis

    Puuhis Gearhead

    Juuh ja toi äskenen tuli multa... siis mun kaveril on tommonen lelu.
     
  12. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itselläni oli farmissa Kelly Chargerit, kokoa 235/60-15. Ongelmia heti kättelyssä, kaksi rengasta takuuseen. Rungot petti takakumeista ja alkoivat heittää ja jumputtaa. En tykännyt vaikka ehjät tuli tilalle. Lötköt kumit, meluisat. Kummallinen yhdistelmä, pehmyt ajossa mutta silti äänekkäät. Talvipito oli kuitenkin ihan kohtuullinen.

    Nyt alla Bf:t ja pitäisin parempina. Ainoa ongelma on että nyttemmin loppuun ajettuina ei tahdo pysyä ilma sisällä yli -20 asteen pakkasessa auton ollessa seisonnassa.

    Ensi kesäks pitäiskin jotkin kiekot siihen investoida joten tämäkin threadi tulee luettua :smile:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on ollu cooppereita, hankookkeja, ja beeäfiä vanissa. Jotenkin nuo beeäffät kyllä on parhailta tuntunu. Tällä hetkellä alla 255/60 ja 295/50 rengastus. Talvellakin on tullut hieman ajeltua, hyvin on tullut toimeen ( tosin millään sikaliukkailla ei ole tullut kokeiltua ).Coopperit oli kyllä aivan kamalat, mun autossa ainakin veteli joka suuntaan. Hankookkoja tuli kokeiltua kun vielä nastarenkaita käytin, parempi pito oli nastattomissa m+s renkaissa kuin noissa.
     
  14. Duster

    Duster 1st gear

    Nyt tuli tarjous Pohjolan Rengas Oy.stä Joensuusta. Nämä ovat siis kesärenkaita.
    BF G radial 215/60 15" 2kpl 280e töineen.
    BF G radial 295/50 15" ei tehdä?

    Cooper Copra 215/60 15" 2kpl 228e töineen.
    Cooper Copra 295/50 15" 2kpl 328e töineen.

    Millä hinnalla sieltä etelästä saa?
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    homokalliit nuo cooperit, täytyy saada halvemmalla.
    ------------
    edit; 275/60-15 saa noiden eturenkaiden hinnalla

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fastback 2004-03-02 15:58 ]</font>
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jenkkirenkaita en ostaisi. Mitä järkeä rahdata S-nopeusluokan M+S -renkaita Amerikasta Suomeen? Ajollisesti Barumitkin olisi yhtä hyviä. Muutama kieppi radalla ja jenkkirenkaat sulavat alle ja alkavat luistella.

    Tuo koko on yksi ongelma, jolloin voi olla pakko tyytyä BFG:hen, mutta koittakaa edes katsoa jotain BFG Comp T/A tai vastaava. 215/60/15 koosta löytyy kyllä lähes miltä tahansa eurovalmistajalta parempaa kuin BFG Radial Mud+Snow -renkaat. Tuolla etu/taka suhteella lienet kiihdystysmielessä liikkeellä ja varmaan nuo palsta race-hemmot osaavat neuvoa takarenkaiksi sopivia drag radialeja.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Jenkkirenkaita en ostaisi. Mitä järkeä rahdata S-nopeusluokan M+S -renkaita Amerikasta Suomeen? Ajollisesti Barumitkin olisi yhtä hyviä. Muutama kieppi radalla ja jenkkirenkaat sulavat alle ja alkavat luistella. "

    No siksi, että ne ovat halpoja ja niissä on valkosivut. En aja täyskoppaisellani rata-ajoa, joten en ymmärrä itkuasi. Ei kai kukaan pässinpää osta s-luokan m+s:iä rata-ajoon !!
     
  18. Duster

    Duster 1st gear

    Joo en ole kiihdytys ajoa ajamassa, vaan auto näyttämään siltä.
    Dusterissa kun on kavennettu akseli, 10x15" vanteet ja pyöräkoteloita 2" levitetty niin ei tän alle mitään mopon renkaita viitti laittaa.

    Noilla vanteilla alle mahtuu 325 mut tuo ei enää mene muutoskatsastuksella. Suurin koko taitaa tulla 295 leveä.

    Onhan mulla nuo 275/60 15" renkaat 7mm pinnalla, mut jos ois nää jättänyt vara/burnis renkaiksi.

    Sit näissä amerikan renkaissa on tuo koho/valkoinen teksti renkaan kyljessä, mikä ois suotavaa.
    Varmastikin euro renkaat on parempia kestävyydeltään vaan ei minun ajo määrällä tuolla ole merkitystä.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, mitäs siitä jos vähän joutuu tyylin takia kärsimäänkin. Omassa Blazerissakin on nyt suurimmat siihen sallitut eli 33x12.5x15 maastokuvioiset renkaat ja pikuppiin tulee taakse 15,5" eli noin 395 leveät MT Sportsmanit. Molemmat näyttää ni-i-i-in asialliselle että silloinhan rengasvalinnan täytyy olla hyvä :grin:
     
  20. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joopa joo, oonpa vaan ollu ite erittäin tyytyväinen BF:n, ei oo yhtään rengasta vielä sulanu alle.
    Sitä paitsi minä en ole rahdannu yhtään rengasta Ameriikasta, kyllä noi firmat tekee sen miun puolesta.
    Kyllä niitä rahdataan muitakin merkkejä etempää...mitä sitten.

    Edelleenkin BF:t on edulliset, oikeat koot löytyy helposti ja niissä on ne valkosivut
     

Kerro tästä muillekin!