kemia? kyssäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rokki383, 10.2.2009.

  1. rokki383

    rokki383 Gearhead

    kun olen kovasti tykästynyt mm motonetin myymään rost stop aineeseen. haluaisin tietää että mitä tämä aine on. väri on valkonen ja on sellasta ihan litkua. voi levittää vaikka pensselillä ruosteen päälle ja tämä tökötti rupeaa hiukan sinertämään. kuivuttuaan se on muuttanut ruosteen mustaksi kalvoksi, tähän voi maalata päälle mitä huvittaa. (en oo itse ainakaan havainnu mitään hylkimisreaktioita tms) ongelma on se että tämä tökötti on aika arvokasta. 2dl pullo maksaa nykyjään jo 11E ja eihän se nyt sinänsä, muttakun tätä ei voi kehua riittoisuudesta ainakaan. joku viisas kuitenkin tietää mitä tää on ja mistä tätä vois ostaa litratolkulla puol ilmasiks :D ja ja tuotteen valmistaja on maston
     
  2. mando

    mando 3rd gear

    villi veikkaus et fosforihappoo, etsi käyttöturvallisuustiedote jos siitä selviäis.
     
  3. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Ja aikaa menee vuoden verran niin se samainen ruoste puskee sieltä maalin alta esiin...
    Ennenkuin käytät tätä ainetta, kannattaa KAIKKI ruoste ensin poistaa sieltä alta :poff:
     
  4. rokki383

    rokki383 Gearhead

    ja ei meinaan puske ruoste läpi, käytännössä kokeiltu, entisen pakun ruosteita on tolla fiksattu, kesti ajossa 2 vuotta ja nyt on maannu kaverilla varaosa autona yli vuoden, ei oo ruostunu
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Siis ei ole ruoste tullut maalin läpi...
    Kai toiselta puolelta on kurkattu onko sieltä minkälaista näkyvissä?
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Hyvä kysymys, mutta ei välttämättä tule läpi, sillä ei kait se ruoste mihinkään leviä, jos ei saa sekä ilmaa että kosteutta.
     
  7. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    yhden kohdan "korjasin" omasta autosta jotain 10v. sitte ja viimeiset 3v. se on seisonut pihalla eikä ruoste ole levinnyt mihinkään vaan kohta on samanlainen ku silloin ku se tein ja maalasin
     
  8. rokki383

    rokki383 Gearhead

    tää menee taas tähän juupas eipäs hommaan. olen joskus putsannu tolla myrkyllä tehtyjä paikkoja ja pinta minkä toi jättää on hyvinkin lähellä hiekkapuhallettua pintaa, rosotkin on jo valmiina ruosteen jäljiltä. ja tähän ruostuu toiselta puolelta sitten viisasteluun toteaisin että jos pelti on pahasti ruostunu kahta puolta niin se on yleensä puhki eli ns läpimätä, sillon meilläpäin otetaan kemppi käyttöön ja laitetaan siihen ruostuu kahta puolta kohtaan uusi pelti........ mä yritän suojata autoja ruostumiselta, en rakentaa koko autoa ruosteen esto aineesta :mad: . ja kiitos siitä yhdestä ainoasta aihetta koskevasta vastauksesta, k.o tuotteessa ei ole käyttöturvallisuus selostetta eikä mitään näitä syövyttävää tms varoitusmerkkeja, työvälineet yms voi pestä vedellä eli on kai aika mietoa kamaa happoihin verrattuna, mutta MINUN MIELESTÄNI hyvä tuote
     
  9. mando

    mando 3rd gear

  10. rokki383

    rokki383 Gearhead

    kiitos taas mandolle. enhän mä osaa tollasia selosteita ettiä jos niitä ei o siinä pullon kyljessä :D
     

Kerro tästä muillekin!