Kenellä Suomen rock staralla paras Hot Rod tai Custom?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopyCa, 22.11.2024.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo minun kuva Barracudasta on Turusta joskus 83.
     
  2. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Eikös Peitsamo ajellut Dartilla?
    Nojoo,rokrok..
     
  3. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Eipä suomirokkaripuolella tule mieleen juurikaan tuommoista ZZ Top Eliminatorin tyylistä rakentelua, piilossa saatettu varmasti jotain tehdäkin! Vaatimattomia kun monesti vielä siviilissä ovat.

    Ei vaan ole rakentelu ollut niin härmän kulttuurissa kuin Ameriikassa, plus tämä rakentelulainsäädäntö vielä rajoitteena:odcry:. Money is not object- rokkareita ei ole olemassakaan kuin kourallinen. Children of Bodom- nokkamiehellä Alexi Laiholla(rip) mm. Bluesmobile, ja Anssi Kelalla Ritari Ässä-Pontiac:pinup:Pate Mustajärvellä oli jotain Jenkkiä myös joskus vilahtanut...

    Jos laajennetaan hieman musiikista, niin tämä Juha Kankkusen BDA Ford A 1929 saa kyllä minun pointsit:odeek:! Vaikka paremminkin sleeper kuin hot rod....

    https://performancegarage.com.au/news/bda-powered-29-model-a-sleeper/

    [​IMG]
    "
    This WRC Mk2 Escort BDA-powered 1929 Ford Model A sleeper was built for 4-time World Rally Champion Juha Kankkunen.
    ....

    [​IMG]

    The build came about after Juha had found a Model T and a Model A, both in complete and restorable condition, in Argentina during the 1993 WRC season (the year he won his fourth title by the way) and both vehicles were bought and shipped back to Finland to be restored by Makela Auto Tuning (MAT).
    ....
    Kari says “the most difficult challenge was to get this car permitted on the road in Finland. We also did a lot of engineering work to develop suspension and steering to use the car at demonstrations on race tracks and even on rally special stages”. To help achieve this they made the suspension layout look original but stiffened the chassis structure, added a 4-link rear plus rose joints and sway bars, and gave it some soft-compound Dunlop vintage-style racing tyres.

    [​IMG]
    ...

    That explains the handling, and to explain the power there is a modified all-alloy Cosworth BDA 4-cyl, the kind of motor that took drivers of Ford Escorts to World Rally Championships at the end of the ’70s and beginning of the ’80s. This one has been enlarged from 1798cc to 1991cc and retrofitted with EFI so it makes about 250hp. In a 1050kg car that means 0-100km/h in just 5.8 seconds which is the same as a stock Nissan R32 GT-R or a Lamborghini Countach LP500S.




    "
     
    teippi-mikko, juhi71, dart -66 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hurriganes esiintyi joissain promokuvissa 69 avoCutlassin kanssa, joku farkkufirma, nyt maalattuenempi perusväreihin.
     
    kerkko tykkää tästä.
  5. Apu -lehden jutusta löytyy kuva:

    [​IMG]
     
    juhi71, esmi, TopyCa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. aircool

    aircool 3rd gear

    Eipä tule musapuolen kustomeita mieleen, mutta konepyörä puolella Olli Hermanilla on pitkäkeula jolla tiettävästi myös ajelee.
     
    karra tykkää tästä.
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olisko jollain Teddy and the tigersin jäsenellä ollut about 65 Monaco?
     
    litres ja kerkko tykkäävät tästä.
  8. Ford67

    Ford67 3rd gear

    [​IMG]
     
    juhi71, esmi ja litres tykkäävät tästä.
  9. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Hurriganeksen ohella Teddyillä oli tyylikkäimmät promokuvat autojen kera täällä härmässä:cool:! Tuo juliste menisi heti seinälle, jos jostain löytyisi. Autohan tässä on niin hieno, ettei rakentelemalla saa kuin pilalle...

    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.11.2024
    juhi71, esmi, litres ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Näin auton luonnossa ja on todellinen helmi!

    Vieressä oli Juhan myrkynvihreä BDA WRC varustuksella ja isä Pekan Lotus Cortina Mk1.
     
    Ford67 ja kerkko tykkäävät tästä.
  11. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Hauskaa ajankuvaa ja maukas 16 mm:n Arriflex. Takana myös hieno Opel.
     
    esmi tykkää tästä.
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    esmi, Ford67, eeko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Mites näin oleellinen Lahti-remujengi pääsikin unohtumaan! Vieläpä kun keikkakin olisi parin viikon päästä!

    https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5755324

    [​IMG]

    "Che Guevaran Chevrolet-auto ja Norton-moottoripyörä. Markku Valtosen kotialbumi"

    "
    Markku ”Mato” Valtonen
    on monitoimimies. Muusikko, näyttelijä, kirjailija, yrittäjä ja puhuja. Kaiken tämän lisäksi 68-vuotias energiapakkaus on intohimoinen autojen ystävä.
    ...
    Vuonna 1974 Valtonen oli perustamassa Lahteen legendaarista Sleepy Sleepers -yhtyettä. Roisiotteisen rokkipumpun imagoon kuuluivat vähäpukeiset tytöt, huumorikappaleet, prätkät ja jenkkiraudat.

    Bändikaveri Sakke Järvenpään kanssa syttyi rakkaus jenkkiautoja kohtaan.
    – Meillä oli yhteinen autotalli Liukkosen Pultin alakerrassa. Autot piti olla vanhoja jenkkejä ja niitä sekä prätkiä korjailtiin. Vuoden 1963 -mallinen Chevrolet Bel-Air oli prätkäjengini kanssa ensimmäinen kimppa-auto, jolla päästiin oikein kurvailemaan. Se liikkui Lahden kaduilla yötä päivää.


    [​IMG]
    "Ensimmäisiä Sleepy Sleepersin julistekuvia. Markku Valtosen kotialbumi"
    ...
    Vuosien varrella Mato Valtonen on omistanut valtavan määrän upeita erikoisautoja. Erityisesti jenkkejä.

    – Mieleen tulee Lincoln Continental Mark 2 vuodelta 1956. Se oli minulla yli 30 vuotta. Myös kuusikymmentäluvun Chevrolet Camaro -avoauto ja Chevrolet Corvette herättävät nostalgisia muistoja, taiteilija toteaa.
    ..."

    [​IMG]

    "Yyterin juhannus vuonna 1995. Taustalla Cadillac vuodelta 1961. Markku Valtosen kotialbumi"
     
    Muokattu: 23.11.2024
    juhi71, jarkko359, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tosiaan! Kiitos tuosta.
    Pojat jaksavat sekoilla:

     
    esmi ja Ford67 tykkäävät tästä.
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Tuo vaatimaton malli oli 1962 Buickin KALLEINTA Electra 225 sarjaa...
     
    FiftyOne ja kerkko tykkäävät tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Maaritilla oli jokin 60 luvun Buick, mainitsi jossain, että oli niinpaljon teknisiä murheita, että ajot jäivät vähiin.
     
  17. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Tuo Teddyn julisteen Limited -58 oli tieten Buickin sen top model-edeltäjä, sattumaako:confused:?
     
    LPV tykkää tästä.
  18. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    2017 Hämeenlinnan pohjoispuolella levähdyspaikalla Ollin pyörän huomasin heitin uun ja kävin jututtamassa oli juuri Kopterissa esittely ollut. Muistaakseni sanoi Kankaanpäähän olevansa keikalle menossa. Tykkäsi että kivaa on eikä ollut kun farkkukamat päällä ja avopotta. Toivottavasti on Ollilla ajoharrastus saanut jatkua oli ajomiehen oloinen kaveri:)
     
    LPV, 63S88 ja aircool tykkäävät tästä.
  19. esmi

    esmi Gearhead

    67-68
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Wilbergin Pepellä oli Challe.
     
    LPV ja kerkko tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!