Kenworth ja Jenkkirekat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. electra1

    electra1 Gearhead

    Jotenki tulis Smokey and the bandit mieleen :poff:
     
  2. Naula

    Naula 3rd gear

    [​IMG]

    On kyllä uskomattoman hieno laite! Tykkäisin vielä enemmän, ilman takaseinän maalausta mutta muuten on pirun komee, just mattamustana.
     
  3. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Olipas tullu paljon kommentteja :D . Koitan tässä vastailla minkä ehin.

    Kuvan auto on oikein tyylikäs, mutta näin vanhojen kohdalla pitää selvitellä muutamia juttuja ennen ostoa mm. onko etujarruja (Suomeen EI saa kilpiin ilman etujarruja olevaa kuorma-autoa!!!). Tiedän ett yksi kappale on mutta AKE:n antamien tietojen mukaan se on Suomen ensimmäinen ja viimeinen ilman etujarruja hyväksytty kuorma-auto!

    Ittellä ollut Cummins ja nyt CAT. Jos nyt saisin valita ottaisin CUmminsin huomattavasti huokeampien osien johdosta! CAT:ssä maksaa pelkkä nimi jo 1000eur esim. Turbossa. Cummins tirbon saa Valloista noin 400 - 700eur kun CAT maksaa kunnostettuna 1 600eur+. Tiedän kun selvitin aika tarkkaan viime keväänä. Jep omassa on nyt kunnostettu turbo.

    Detroit aika pienitehoinen ja hupa polttoaineelle. Mahtava soundit!
     
  4. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    On noita jokuset tullut tehtyä :D . Omassa tosin vielä kesken tuo kiilloitus hieman :( .
     
  5. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Suosittelen aikamoiseen varovaisuuteen hankinnassa, varsinkin jos ikä alkaa olla '90- ja vanhempi. ISO riski ostaa joku sekasikiö mihin osien hankkiminen täältä käsin on erittäin vaikeaa, koska VIN# tiedot ei täsmää auton osiin/komponentteihin. Osat kyllä löytyy, ainakin itte olen aina löytänyt, mutta teettää turkasesti töitä. Samoin Jenkkilän pojalla tapana tehdä hyvin monen tasoisia runkomuutoksia jotka täkäläinen katsuri saataa evätä jyrkästi.

    Kun tietää mitä ostaa ja mitä täällä tarvitaan tehdä jne. ei mulla ole ollut yhdessäkään katsastuksessa mitään ongelmaa (6kpl rek.kats. takana).

    Yksityiskohdista kilauttele vaikka kun ajankohtaista: 050 336 7097.
     
  6. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Itse olen hankkinut tuomani rekat tuttavien kautta, jolloin hinta, ja autojen historia sekä kunto ovat kohdanneet omat odotukset parhaiten.

    Hinta vaihtelee mistä ostaa, mitä ostaa ja keneltä ostaa. HUOM!!! Maan sisäiset siirrot saattavat tulla yllättävänkin kalliiksi, ja ne lisäävät tietysti auton hankinta kuluja nopeasti!!! Itse olen hoitanut autot siten että olen itse tai tuttava on toimittanut ne satamaan. Samalla on hoitunut kuntotarkastus ja tarvittujen vikojen korjaus jo siellä katsastuskuntoon.
     
  7. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    EI OLE entisöity, sorry ! :soosoo:
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

    Hieno peli. Niinkuin kaikki muutkin jenkkirekat! Itsekin sitten joskus ;)

    Onkos tämä se Nakkilasta haettu vehje? Jonkun tarinan mukaan olisi ollut rikollinen ura takavuosina. Mistä päin Nakkilaa hait? Mietein vain että missäköhän tollanen on ollut kun en jaksa muistaa tuollaista mitenkään...
     
  9. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Tuolla hintaa löydetään kyllä samankuntoinen sulle lähempää itä-rannikkoa jos tarvis. Utahista siirto järkevään laivaussatamaan saattaapi tulla helpostiki useamman tuhat taalaa (minun tiedon mukaan).

    W900A rocks :D !
     
  10. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Oisko ollut "Thunder Run" :odroll: ?
     
  11. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Tuota, joo... ei ole tarkoitus olla epäkohtelias, mutta tuon ikäluokan laitteissa kaikissa on jo etujarrut. Tulivat pakollisiksi muistaakseni (voipi heittää muutaman vuoden) '80. Pääsääntöisesti etujarrut löytyy '77 ja uudemmista, mutta on ollut '79:kin vielä ilman etujarruja. Mutta sekään ei ole ongelma, kun ne voidaan asentaa siellä.
     
  12. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Oma kommenttini on että itse jättäisin tämän juts tälleen mattamustaksi. Oli komein BigWheelisin rekkarivissä, vähän erilainen juuri tällaisena.[/quote]

    Kiitos ja kumarrus, savolaispojan posket alakaa kohta punottaa kun noin kehutte :rotfl:

    Kyllä se nyt pari vuotta tuossa värityksessä pysyy. Mutta tulevaisuuden visio on niin kirkkaana päässä, et ei voi vastustaa kiusausta toteuttaa sitä kunhan rahakukkaro antaapi myöden :odroll: .
     
  13. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Been there and done that 2008 8) ! Kaverin Kenworth:lla käytiin kokeilee ja voitettiinkin eka lähtö! Oltiin ekat ulkolaiset koskaan jotka osallistu ko. kisaan. Mahtava tapahtuma kannattaa käydä!

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Meikällä kun on tuo fetissi noihin bodarimimmeihin :D . Kiitos kehuista! Mut elekee liikoo kehuke tulloo vielä ylypee :rotfl: .
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Komps!

    Taitaa muuten mullakin olla tuolla ullakolla orkkis laatikossa tuo AMT:n malli (myös metallivihreäksi maalattuna), osin palasina tosin, mutta on silti kulkenut mukana vuosien saatossa jo 9 muuttokuorman mukana.

    Kakarat sitä on monesti itselleen korjattavaksi halunneet, mutta tunnesyistä johtuen en ole sitä niille antanut.

    Tää on kyllä mielenkiintosin topiikki pitkään aikaa.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

    Löytyy kyseinen tekele ostetulta aidolta VHS:sltä 8)
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Maltalainen kiihdytysnuppi, joka oli tehty Sisusta ja oli tuolloin Suomessa käymässä Sisun Karjaan tehtaalla. Meni muistaakseni matalan 11 sekuntin ajan.
     
  18. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Jep, sama laite! Kyllä tarina rikollisesta historiasta pitää paikkansa, ja oli lähellä että ei päätynyt paaliin. Pitkä tarina mutta voi kai sitä runoilla lyhyen version...

    Eli selvittelin historian aikanaan and the story goes...

    Tuotu '96 Ohiosta Latviaan, latvialaiset alko ajaa rahtia Suomeen, ja ihan ekojen kuormien yhteydessä rupesivat salakuljettaa tupakkaa peräkärryn valepohjassa Suomeen. Oikean kuorman purun yhteydessä trukki tippu valepohjan läpi, ja tupakat paljastui. Tulli ja seriffit paikalle, ja auto takavarikkoon. Seisoi vuoden tullin akavarikossa, mistä myytiin Nakkilaan Romuliikkeelle. Siellä seisoi n. 6-7 vuotta pihassa, kun eivät ensin myyneet, ja sitten tuhoutui kaikki asiapaperit kassakaappimurrossa (on poliisin raportti). No sit oli jo kunto autolla sekä paperien puute sitä laatua että kukaan ei enää ostanu autoa. Sit tuli allekirjoittanut kuvaan ja soitettuaan autosta, lähdettiin porukalla sitä kattomaan koelaput mukana. Omistaja ammattitaidottomuuttaan hajotti autosta takimmaisen perän kun ei osannu jarujen nappulatekniikkaa. Siinä mureni haaveet Kenworth:sta höyrynä ilmaan kun perästä jumalaton pamaus kuului. Pää painoksissa kotia ilman jenkkirekkaa. Muutaman päivän tuumailun jälkeen luuri kouraan ja hintaa tinkaamaan. Lopputulemana oli että myyjä totes et tää o viimenen tarjous, jos et ota auto menee paaliin. Eikun tuttu koukkuauto mies langan päähän, ja keula kohti Nakkilaa.

    Perä jenkeistä lentona, ja siitä se ajatus sitten lähtikin :rotfl: .

    Muistaakseni mesta oli Mustajärven romuliike siinä valtatien varressa.

    Huomaa et ekat tyypit otettiin ilman takimmaista perävälitystä 8) .

    [​IMG]
     
  19. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Sitä ei mulla ole, enkä oo tainnu nähdä kohta 20 vuoteen :odroll: .
     
  20. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Jep, ja turboja laittovat ku soppaa tankkiin.
     

Kerro tästä muillekin!