Kenworth ja Jenkkirekat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

  2. Remu63

    Remu63 1st gear

    Amerikanvehkeistä ei ole ajokokemuksia mutta noissa eurovehkeissä rautajousinenkin voi olla ihan mukava jos kärry perässä ja nyyttiä riittävästi.
    Mutta harrastevehkeillä kun ajellaan pelkällä vetäjällä niin ilmajousinen kyllä huomattavan paljon mukavampi.
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nii juu aivan kun on varmasti aika jäykät jouset... jos on lehtijousi malli niin eikös "löysisty/mukavistu/ madullu jos ottais muutamat lehdet veks :) ja kierre malleissa rälläkkää vaan käteen ja sopivasti pois :D saa rekassakin vähän mataluutta olla jos pellkkä harraste / kustom kulkine :)
     
  4. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Riippuu millaset pakat on takana, yleensä aika lyhyet ja tukevat pakat, puhumattakaan jos on kumijousinen, saattaa jonkinverran hyppyyttää.
     
  5. mobiili01

    mobiili01 1st gear

    Omien kokemuksieni perusteella asia ei ole ollenkaan noin yksioikoinen. Oma KW:ni (ilman sleeperiä)tuntuu ilman kärryä täysin jousettomalta, vaikka onkin ilmaperällä. Iskunvaimentimet ovat ilmeisesti liian jäykkiä pelkällä naamalla ajeluun. Ongelmanahan on, että jousittamattoman massan suhde jousitettuun on ihan nurinkurinen. Tilanne tosin paranee heti, kun pistää tyhjänkin kärryn perään. Kyseisessä autossa on myös hytti jousittamaton, mikä ei ainakaan paranna tilannetta. Samanlainen kivireki on myös myös 1. sarjan väliteli-Actrokseni, vaikka siinä on hyttikin ilmajousitettu. Kuorman kanssa se on vastaavasti todella vakaa.

    Positiivisia nuppiajokokemuksia on tullut mm. ilmaperä-Sisusta, vaikka siinä on teliveto ja suht` raskaat napaperät. Yllättävän mukava ajetttava nuppina on myös Volvo F16 raskasveturi, vaikka se on nuppina takapäästään varmasti täysin jouseton. Sen jouset ei nimittäin suoristu 35 tn vetopöytäpainollakaan, kuin muutaman sentin.

    Itse, jos ajaisin paljon nuppina, ettisin heitottomat pyörät, tasapainottasin ne, laskisin vetopyörien paineet minimiin ja kattelisin pyöräntuennan välykset pois. En karsastais peltiperästäkään veturia, jos se muuten ois sopiva.
     
  6. kenworth78

    kenworth78 1st gear


    Eli tässä kuvia myynnissä olevasta Peterbilt 359 EXHD'stä. Auto on edelleen jatkuvassa työajossa ja hyvin huollettu. Omistaja haluaa päivittää uudempaan ajojen muututtua.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Hinta laskettu $24 000 ja pari kuvaa lisää.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Tuollainen wester star odottaa suomalaisia kilpiä täällä turussa...
    [​IMG]

    pahoittelen huonoa kuvaa ja oman työauton eksymistä samaan kuvaan :lol:
     
  9. Remu63

    Remu63 1st gear

    Siinähän ne Saksan ja Hollannin tuonnit sopuisasti vierekkäin :D
    Yksiakselinen kärry sulla perässä?
     
  10. jallu81

    jallu81 3rd gear

    jep. hollannin tuonti jostain -90luvun alusta :)

    ja yksiakselinen, 9metriseksi lyhennetty kärry. tolla viedään kaikki pikkuiset kattoristikot.
     
  11. Remu63

    Remu63 1st gear

    Näppärä kärry varmaan sellaisille.Kattoristikoiden ajo on tuttua puuhaa.Tämä kuva taitaa ollakin Turusta jostain Orikedolta.Noin 24 metrisiä ristikoita.
    [​IMG]
     
  12. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Minkä vuotinen toi Western Star?
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    mä en nyt muista, mut voin kyl kysellä siitä, koska kaveri ton katsastusta hoitaa...siin oli jotain tuskaa, kun ei ollut saanut ruotsissa kilpiin tota. mut täällä pitäis saada.

    ja tohon remun kuvaan viitaten, et noi ei taidakkaan olla meidän tekemiä, koska me kuljetetaan ne edelleen kyljellään. Eikä Kotamo aja meidän ristikoitakaan. me ajetaan omalla kalustolla n.22metriin asti, kun ei meidän jatkokärry veny kuin 19metriseksi... ja siitä pidemmät ajaa rannikko salosta.
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Joo nuo ristikot tuli Pyhäjoelta Turkuun.Meni vähän OT mutta asiaan takaisin.Taitaa olla eka Western Star täällä?
     
  15. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Niin taitaa juu. Mutta tuon kohtalo/tulevaisuus on vielä hiukan avoin. saattaa kuulemma mennä ruotsiin kiihdytystiimin motorhomen vetoautoksi...
     
  16. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Mitäs vaikeutta Ruotsin pojilla oli, liian uus niin ei täytä ohjaamon turvavaatimuksia?
     
  17. jallu81

    jallu81 3rd gear


    jotain sellaista. ei ollu todistuksia/luokituksia verhoilujen paloturvallisuudesta, tms....
     
  18. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Joo, Svärjessä tuntuu olevan aika tuskaa tuo kilvittäminen. Yks kaveri tapellut asiasta jo yli kuus vuotta.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    oiskos se ollut vm88? jos en ihan väärin kuullut/muista.
    Kävin muiden asioiden takia tänään tuolla, ja tuli tuon western starin hytissä hetken istuttuakin.
    Kirjotteleeko se omistaja täällä? mietin vaan kun oli vähän puhetta jos joskus tarviin itse jenkeistä jotain osia, mutta eipä tullut edes yhteystietoja vaihdettua... :odroll: (saan ne kyllä muuta kauttakin)
     
  20. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Jos kuorma-auton osia tartteet niin minunkin tilausten völjyssä tulee.
     

Kerro tästä muillekin!