Kenworth ja Jenkkirekat!

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Varmaan on foorumilaisilla tiedossakin.. Mutta huomannut noilla fillarilenkeillä että Askolan Vakkolassa olevan traktorihuollon katoksessa seisoo joku jenkkiveturi COE-mallia, Peterbilt tai Kenworth, ilmeisesti jostain 70-80 luvulta ?? Ei osaa tunnistaa edes merkkiä kauempaa..
     
  2. nova71

    nova71 3rd gear

    Kunnon nekrun litistäjä.
     
  3. KB

    KB Gearhead

    Hieno COE-yhdistelmä keituri mc:llä!

    Lokakuun lopulla puolestaan Etelä-Pohojanmaalle kotiutettiin Kenworth W900L '95

    [​IMG]
     
  4. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Kärry on kaverin ja veturi on mun... Käytii kaverille kattoo toi kärry ja mä tein tollasen heräte ostoksen... saati sitte samalla kaverin kärry suomee.
     
    MadMike tykkää tästä.
  5. Forwardlook

    Forwardlook 3rd gear

    Hieno Mack ja kärry! Peilit ja lokarit vaihtoon niin vallan tyylikäs peli. Miten kärryn katsastus onnistuu Suomessa?
     
  6. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Kiitos! Tarkotus olis poistaa noi tuulihöylät, taakke mul o rosteriset tandemilokarit, peilit vaihan mut tulee sattuneesta syystä scanian 3sarjan peilit niillä muovikuorilla ku autoo olis tarkotus käyttää satunnaisessa työajossa......... Ja tietysti rosteriset pystyputket molempii nurkkii....Sisustalle ei tarvi juuri muuta tehä ku imurointi ja pientä sipistelyä....
     
  7. Forwardlook

    Forwardlook 3rd gear

    Hyviä suunnitelmia! Alkuperäistyyliset peilit olisivat kyllä enemmän paikallaan....lisää kuvia kun muodonmuutos tehty? Komea laite tehdä töitä!
     
  8. pantera

    pantera Gearhead

    Ristus notta on komioita vehkehiä, kai se pitää hommata kenu tai pete ennen ku joutuu kirkkomaalle
     
  9. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Olisha noi alkuperäset peilit paljo hienommat mut ku ei niistä vaa nää siinä kohtaa ku koitat suhailla tolla mun 20m jatkokärryllä..... Ei siis ole mitää töitä autolle suunniteltu mut tollanenki kärry löytyy...... Aika pieniä muutoksia tulee tohon autoo lähinnä siistimistä ja paikkamaalausta. Isoimmat nyt on rungon maalaus, pystyputket ( rosteriset ), taakke rosteriset tandemilokarit, rosterinen takavalo palkki....... Päivitän tänne kuvia ku alkaa tapahtumaa.....
     
  10. KB

    KB Gearhead

    Sama on ollut mielessä, koska "Life is Short".

    Jos pitkänokista tykkää, niin omaa silmää ovat aina miellyttäneet W900 ja 359/379 -mallit. Oma autoni on kuvien KW W900L ja täytyy sanoa, että on kyllä brutaalilla tavalla hieno laite. Suosittelen.

    Tässä pieni pätkä meidän hakureissulta jostain Liettuan maaseudulta, joka ei paljoa poikkea Etelä-Pohojanmaan peltolakeuksista

    [youtube]s1uUIpAytJU[/youtube]
    https://www.youtube.com/watch?v=s1uUIpAytJU[/quote]
     
  11. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Kyl näkee et o idässä tuunattu :rotfl: :rotfl:
     
  12. KB

    KB Gearhead

    Life's too Short to Drive Boring Trucks

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Komeita on jenkkirekat. Muistelen vieläkin sitä hetkeä kun tollanen iso kenwortti tuli vastaan jossain jyväskylän suunnalla ja tuijotin vaan monttu auki sitä.

    En kuirkeista tai niitten säädöksistä mitään tiiä mutta kiinnostaa tietää että Mikäs siinä muuten on ettei niitä näe usein täällä? Onko ne vaan niin kalliita, syökö naftaa pirusti vai mikä on?
     
  14. KB

    KB Gearhead

    Aidon Jenkkirekan näkeminen on herättänyt itsessäkin aina tiettyä kunnioitusta ja positiivisia fiiliksiä. Ja kyllä tuollaisen pitkänokan tunnistaa liikennevirrasta jo kaukaa, kuten kotimatkalla saatoimme havaita - ihmiset bongasivat Kenworthin Baltian ja puolen Suomen halki ajaessamme ja kännykkäkamerat lauloivat.

    Toisin on slaavilaista muotoilua olevilla hytittömillä Relluilla, Tatroilla, Daffeilla ja mitä niitä onkaan - valmistusmaa voi selvitä, jos ehtii lukea merkin auton nokasta. Tosin perinteisen jenkkiläisen COE:n kyllä tunnistaa - niissä on samoja piirteistä kuin nokallisissakin jenkkivetureissa.

    [​IMG]
     
  15. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Kunnioitusta herättää nykysin vähän mikä tqhansa nokallinen rekka. Yks ajaa täälläpäin wanhalla (varmaan 70- luvulta) scanialla soraa ja yhellä toisella on uusi nokallinen sisu vai mikä lie olikaan. On nekin komeita, mutta kyllä silti noi jenkkiautot kaikessa kromisuudessaan ja isoudessaan herättää kunnioitusta.

    Luulis että tollasessa nokattomassa palikassa olis ilmanvastuksetkin niin suuret että kannattaisi tehä nokka siihen autoon
     
  16. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Eihän tuollainen jenkkinokka ilmanvastusta vähennä yhtään, eli sikäli ei ole apua.

    Nokattomuus taasen johtunee pääosin Eurooppalaisesta tavasta mitata ajoneuvoyhdistelmän kokonaispituus. Ja oman osansa tekee tietty kääntyvyysmääräykset.
     
  17. KB

    KB Gearhead

    Kyllä näissä nokallisissa Jenkkivetureissa, niin kuin muissakin rankemmissa harrastevehkeissä, pätee vanha totuus - Tyyli ennen tarkoitusta. Ei sitä Kossuakaan maun vuoksi juoda.

    Tässä vähän tunnelmia Kenworthin kabiinista - Cat 3406E & Fuller 15-Speed

    [youtube]UDgbicb3JWQ[/youtube]
    https://www.youtube.com/watch?v=UDgbicb3JWQ
     
  18. palontie

    palontie Gearhead

    Fulleri on hieno!Montako tyyppiä kabiinissa kun näyttää että ahdasta on.
     
  19. KB

    KB Gearhead

    Fulleri on Fulleri!

    Hävittäjän ohjaamot ovat aina ahtahan oloosia isoolle egoolle :poff:

    [​IMG]

    Komentosilta kuvattuna tanssisalin puolelta :pinup: - ohjaamo on vain ajamista varten 8)

    [​IMG]
     
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

Kerro tästä muillekin!