Kerhojen Yhdistäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja roope, 9.1.2011.

  1. roope

    roope Gearhead

    Terve !
    Aika ajoin on herännyt keskustelua meidän kahden kerhon yhdistämisestä. Nyt on taas useammalta suunnalta otettu yhteyttä asian tiimoilta.Näin ollen olen ollut yhteydessä FDVA:n Lauri Aaltoseen ja keskusteltuamme totesimme että miksi ei. Emme löytäneet estettä yhdistymiselle. Nyt haluaisimmekin kuulla jäseniemme mielipiteitä asiasta. Missä muodossa yhdistäminen tehtäisiin. Vai jätetäänkö asiat entiselleen.Antakaa kuulua itsestänne.
    Parhain terveisin Roope
     
  2. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Näin on tosiaan Roopen kanssa juteltu.

    Nyt voi sitten jokainen esittää oman kantansa.

    Antakaa paukkua....
     
  3. kinde

    kinde Gearhead

    No, mikä ettei.
    Vaikka en ole kummankaan jäsen, ainakaan tällä hetkellä. Valinnanvaikeus ainakin loppuisi.
    Vielä en ole tuntenut kaipaavani kuulua mihinkään ryhmittymään.
    Voisin vaikka jossain käydäkkin, mutta oma aikani, omista elämäntilanteista johtuen, ei yksinkertaisesti riitä aktiiviseen toimintaan.

    Puuhaihmiset siis päättäköön mitä tekee.....
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    En itsekään kuulu kumpaankaan, mutta jos lähtökohtana on kahdelle pienelle(?) kerholle saada lisää elinvoimaa ja karsia osin päällekkäisiä toimintoja, niin mikä ettei. Helpompaa löytää kahden kerhon väestä yhteen kerhoon riittävästi aktiiveja :poff:
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    Tätä mielipidettä komppaan, tuntuu sopivalta vaihtoehdolta...
     
  6. M.S

    M.S 1st gear

    No jopas! Tätä voisi suositella myös paljon pienemmillekin kerhoille. Esim. Kouvolan alueella ainakin kolme ns. paikalliskerhoa ja sitte purnataan kun ei riitä (aktiivi)jäseniä edes kokouksiin, saati sitte täyttämään hallitusta. Onko järkee vai ei? :odroll:

    Itse FMA:n jäsen ja käynyt kerran tai kaksi vierailulla FDVA:n tapahtumassa, väittäisin että yhdistyminen olisi kohdallaan.
     
  7. Simo

    Simo 1st gear

    FMA:n jäsenenä kommentoin asiaa kuitenkin täällä FDVA:n puolella.
    Tämä on vain omaa järkeilyäni asiasta, eikä ole tarkoitettu ketään arvostelevaksi tai haukkuvaksi.

    Periaatteessa on myös yhdistämisen kannalla, mutta miten se voisi tapahtua siten, ettei heti alusta alken synny eri kuppikuntia yhdistyneen kerhon sisälle?

    Luulisin, ettei FMA:n jäsenistöllä ole mitään suurempaa ongelmaa kerhojen yhdistämisen suhteen, mutta (nyt tulee se mistä varoitin aluksi) entä FDVA:n jäsenistössä? Tämä kysymys perustuu erittäin vähäiseen FDVA tuntemukseeni, lähinnä OD:n keskustelupalstan juttuihin ja johonkin yksittäiseen yhteiseen meetingiin. Eli olen siinä käsityksessä, että FDVAssa on poikkeuksellisen voimakas yhteishenki? Erittäin positiivinen asia kerholle, jos näin on. Mutta entä yhdistyminen toisen (tosin varsin saman henkisen ja myös A-bodyjä omistavien) porukan kanssa?

    Varmasti monilla A-kerholaisilla on muitakin harrastekohteita, mutta syntyisikö kuitenkin ryhmä, joka haluaisi perustaa heti uuden FDVA:n ? Tai onko sillä väliä?

    Entä pitäisikö / voisiko "Suur-kerho" olla yleisesti Chrysler-tuotteiden kerho, siis myös uudemmille malleille?

    Simo
    mm. Dodge Dart Custom 318 '74, vuodesta 1984 alkaen.
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    jatketaas hieman...

    en usko, että eri kuppikuntia alkaa ainakaan dart ja valiant harrastajat luomaan. Joskus on ilmassa ollut sitä, että e-bodyi harrastajilla on ollut oma kuppikuntansa.. darttia ja valianttia on pidetty vähemmän arvokkaina :(

    kaiken puolin uskon ja luulen, ettei näitä kuppikuntia ala syntymään eri moparien välillä. ainakaan meikäläinen ei ala väheksymään muita malleja yhtään enempää... Toki chevyjä ja fordeja kivitetään :poff: :wink:
     
  9. eq9027

    eq9027 1st gear

    Tuo kerhojen yhdistäminen kuullostaa järkevälle , samalla suvaitsevuus ja yhteenkuuluvuus katsomatta siihen onko autona dart tai imperial tai joku uudempi moppe vaikka käyttiksenä niin luulisin tai ainakin toivoisi yhteishengen paranevan.
     
  10. mavi

    mavi Gearhead

    Kannatan kerhojen yditstämistä,tuo lisää voimaa toimintaan,ainakin uskoisin niin.Kyllä kai a-koriset kelpaa muiden "muskeleiden" joukkoon? Ainakin niin olen joskus FMA n: Jäseseniltä keskusteluissa ymmärtänyt.Itse olen kummankin jäsen,joten siitä vaan.
     
  11. signet

    signet Gearhead

    No voimasta en tiedä...FDVA:n toimintahan ei ole mitenkään näkyvää ja laajaa,mutta mulle ainakin riittäisi,jos jotkut vaan vielä jaksavat,ite kun ei ehdi osallistua paljoakaan,kesäkokoontuminen on ollut kuitenkin yks loppukesän huippukohtia,välillä vaan on aika paha osanottajakato...On se jännä kun aikanaan Sulkavalle oli kovin pitkä matka,et jos olis vähän lähempänä...no ei paljoa auttanut vaikka viime vuosina oli Stadista matkaa hyvin vähän...En kyllä vastusta yhdistymistäkään mutta jos yhdistetään niin voisko tän FDVA:n keskustelupalstan siirtää tonne harrasteautoilu osastoon,esim.DARTIT&VALIANTIT otsikon alle,samaan tyyliin kun Mopar B-bodytkin ovat?
     
  12. signet

    signet Gearhead

    Houritaan lisää vielä...Aikanaan vähän jälkeen FMA:n perustamisen tapahtumissa heidän massiivinen jäsenhankintakamppanja sai minussa vastenmielisiä ajatuksia,tosin olen ymmärtänyt että kerhossa on tyyli ,johtohahmot,jäsenmäärä ja paljon muuta muuttuneet kahdessakymmenessä vuodessa.Ei vaan ole tullut liityttyä,tuskin syynä kuitenkaan enää on heidän jäsentenvärvääjän FDVA:n haukkuminen,tai se että toinen jäsentenvärvääjä ei tiennyt FDVA:ta olevankaan.
    Tuli vaan mieleen että tuskin olis rupisella kutosvaliantilla tullut lähdettyä FMA:n kokoontumiseen,no sinne nyt olis voinu tietysti mennä vaimon isompikorisilla...eipä ole tullut mentyä vaikka oli yks vuosi Kouvolassakin,vai kuinkas FMA:n tapahtumat on onko members only?Kuinkas iso FMA nykyään on?...Vai onkos fuusio sitten sama kuin FDVA vaan lopetettaisiin?
    että tämmösiä nyt vaan tuli mieleen,kommentoikaa muutkin.
     
  13. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Mistä pitäis alottaa.....
    Ekana se että oon ehdottomasti puolesta ja piste.
    MUTTA ja SUURI MUTTA.....
    Homma meneen MUN mielestä niin että yhdistyminen on OK ja piste.
    Yksi jäsenmaksu ja olet mukana molemmissa, tosi OK.
    Uusi FMA lehti on tosi upeeta luettavaa verrattuna vanhaan ja nyt mekin päästäisiin siitä nautiin ns. omana lehtenä.
    JA NYT NIIHIN MUTTIIN....
    tää on sitten vaan ja ainoastaan minun pieni näkemys.
    FMA tulis varmaankin olemaan se "kattojärjestö".
    Jos yhdistyminen todella toteutetaan niin tarvii muista että FDVA on ihan aikuisenkin oikeasti Suomen vanhin Mopar kerho ja sitä ei voi vain kintaalla viitata.
    Edellisissä kommenteissa tuli ilmi että voi syntyä kuppikuntia. Se todellakin olisi jopa suotavaa, sillä esim. FDVA osion keskustelu täällä overdivellä on monesti vilkkaampaa kuin FMA:n palsta. Näin ollen esim palstat pitää pitää erillään yhä edelleenkin.
    Yhtälailla yhdistyessä voisimme "vahvasti toivoa" että uudessa upeassa FMA lehdessä olisi oma palsta tila myös -FDVA jaostolle-.
    Tämä tietysti edellyttäisi aktiivista osallistumista lehden toimitukseen, juttujen ja kuvien muodossa.
    Näitä "kuppikuntia" tai -jaostoja- voisi tietysti syntyä myös muitakin, kuten aiemmissa kommenteissa on jo annettu vihiä.
    ERITTÄIN TÄRKEÄÄ olisi kuitenki se että tapahtumissa, kuten esim. hesan ja tampereen näyttely sekä forssan picnic, voisimme esiintyä yhtenä jä kattavana rivinä MOPAR AUTOJA harrastavana porukkana joka ymmärtää arvon sekä valiantille että challangerille.
     
  14. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Joo, tarkennukseksi vielä, että mitään yhdistymiseen liittyyviä käytännön asioita ei ole käsitelty.

    Eli missä muodossa FDVA näkyisi yhdistymisen jälkeen on täysin auki.

    Eli saa pohtia asiaa ääneen, juuri niinkuin Rumajussi ja Signet ovat tehneet.
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Kommentoikaa muutkin,aika vähän jäsenten mielipiteitä.Sivullisten näkökulmasta sekä järkisyillä ajatellen yhdistyminen olis järkevää,MUTTA harrastaminen ja järkisyyt ei aina satu samaan lauseeseen :soosoo:
     
  16. kinde

    kinde Gearhead

    Kuppikunnat..... varmasti tulee, on ja lisääntyy.
    Monet arvostavat enemmän niin sanottuja kalliimpia autoja. "Kaikkihan" halajavat E-bodya ja jos nyt ei riitä kuukkarossa syvyyttä niin sitten saa B-body kelvata. Tosin onhan niitä, jotka vaan pitävät myös isoista C-body autoista. Sitten on niitä, myös minä, joilla on aikoinaan ollut varaa hankkia halvempi saatavilla oleva Jenkkiharrasteauto ja on sitten osunut A-bodyn kohdalle. Näin ovat myös kuppikunnat muodostuneet, väittäisin, varallisuuden perusteella.
    Kuitenkin väitän, että harraste on hankinnan jälkeen lähes yhtä kallista kaikille kuppikunnille. En siis ymmärrä itsekään miksi joku on toista parempi kuin toinen harrastaessaan Mopareita. Mutta, mikä on vallitseva käsite??? Ajaako E-body miehet krotiilipaitasillaan vai ei.
    Sekin on aika hauska juttu, että usein monilla tuntemillani kavereilla on sitten useampia A-bodeja. Harvalla on useaa B,C tai E-bodya tallissaan.
    Kuka sitten on fiksumpi kuin toinen?? Taidankin kallistua muihin kuin A-body harrastajiin.
    :rotfl: :rotfl:

    Kaikki yhdessä ilman jaostoja. Minun mielipide.
     
  17. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Niin siitä arvostuksesta. Mulle huomauteltiin jatkuvasti, että mitä sä tollaisen amerikan mossen oikein ostit ja vielä kutoskoneella. Törmäisiköhän tähän vielä uudestaan "parempien" seurassa?
     
  18. 69

    69 Gearhead

    Mutta mitäs sen on väliä.

    Useinhan nää kommentoijat ajaa neloskoneisella nissanilla :wink:
     
  19. jaketin

    jaketin Gearhead

    Hep, ei ihan aina noin ole :soosoo: :wink:
     
  20. rokki383

    rokki383 Gearhead

    kannattaisin yhdistymistä, hyvin vähän oon fma:n tapahtumissa käyny, fdva:n tapahtumissa en kertaakaan mutta luulisin että molemmissa klubeissa suurin osa puuhamiehistä on aina ne samat tyypit, josko tämä yhdistyminen hieman helpottais aktiivien toimintaa, kuppikuntaista paskaahan tää touhu on nykyään muutenkin,siis KOKO harrastus en tarkoita omien merkkien kerhoja kun en siitä tiedä mitään sanoa, hauskanpito on ankarasti kielletty nykyisin, siitä seuraa vakavaa yleistä paheksuntaa yms, kaljapussit on jätettävä kotiin jos aiot keskustella vakavahenkisten harrastajien kanssa ilman nenän nyrpistelyä, ymmärrän sen että mun ikäluokka n,30v on nykyisin nuoria harrastajia ja ettei vanhakaarti jaksa montaa päivää juoda yhtä ruisinkia, en minäkään, enkä sitä pidä itseis arvona, mutta hauskanpitoa ei pitäs unohtaa tässä hommassa, ite touhuan näitten romujen kanssa siks että se on aika ajoin kivaa, joskus :poff: mutta luulisin että nuoret harrastajat vähenee entisestään tällä menolla kun tuninki bileissä on?? 200x parempi meininki kun amerikan penojen bileissä, siitähän tää on kuitenkin suurimmalla osalla lähtny, hauskanpidosta, kädet ylös ne jotka voi kiistää ettei ensijenkillä oo kierretty kyliä juoden pakoputkien lattialämmittämää kaljaa ja pidetty hauskaa, tai ees yritetty, tää siis ainakin pitkän linjan harrastajille,ihmisen muisti on vaan niin lyhyt että tuomitaan se mitä ite on tehny 10-30 vuotta sitten :( tää vuodatus ois paremmin tonne yleistä harrastukseta puolelle mutta kun rupes runosuoni kuplimaan, sorry loppukaneetiksi KANNATAN KERHOJEN YHDISTYMISTÄ, joita juhlistetaan pakollisilla viikon ryyppäjäisillä joissa ohjelmana on laululiitereiden entisöintiä ja herrasmies jenkkien paskaksi laulamista, rupiaa tulemaan sitä tasavertaisuutta :poff:
     

Kerro tästä muillekin!