Kerhojen Yhdistäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja roope, 9.1.2011.

  1. roope

    roope Gearhead

    Terve !
    Nyt on aivan pakko kommentoida vähän tälläkin puolella. Kuka ihmeessä muistelee kahdenkymmenen vuoden takaisia jäsentenhankinta ym. kieltämättä hölmöjä juttuja ! Herätkää jo tähän päivään.Meidän harrastajaporukka on aika rajallinen.Eikö kannattaisi yrittää saada aikaan suuri yhteisö,oikeasti koko Suomen kattava . Alueellisia kerhoja voitaisiin perustaa kiinnostuksen mukaan. Tapahtumia ym. on aika hankala järjestää etänä ! Uutta kerhoa tai yhdistystä en lähtisi perustamaan. Vanhat sulautettaisiin yhteen jollain tavoin. Ajatus sulauttamisesta tai yhditymisestä on nimen omaan lähtöisin FDWA:n puolelta. Onko yhdistymisessä mitään järkeä jos jo nyt mietitään kuppikuntien perustamista ?Mielestäni aika kapeakatseista toimintaa ! Näkemykseni mukaan tervetulleita ovat niin kulmikkaat kuin siivekkäätkin on sitten pellin alla slantti tai hemi !
    Signetille tiedoksi että FMA:n tilaisuudet eivät ole olleet ainakaan minun aikanani suljettuja muilta tulijoilta :eek:

    T Roope
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Roope kattelee vähän ruusunpunaasten lasien läpi nyt...
    Mä olen ollut FDVA:n huom. Roope, FDVA ei FDWA, yhdistyksen mukana alusta asti, FMA:n tapahtumissa olen käynyt useamman kerran ja kokemukset FMA:n tapahtumista ovat olleet enemmän miinus puoleisia kuin positiivisia...
    Itse olen omistanut ja ajanut A-koppasilla useamman vuoden, talviautoina on toimneet C-koppaset ja vanit...
    Enpä tiedä muuta kerhoa kuin FMA jossa on tultu toivottamaan ei-niin-tervetulleeksi tullessani paikalle, aivan, vikahan on tietysti minussa, eihän maan kattavassa, kaikille avoinna olevassa MoPar-kerhon jäsenissä voi olla vikaa...
    Olen mennyt, ah niin rakkaalla, Dartin farmarilla, sinne sun tänne vuosien saatossa, farmarin rinnalla on ollut myös muitakin A-koppasia ja C-koppasia MoPareita, FDVA:n kokoontumiset ovat viime vuosina jääneet väliin tapahtumien päällekkäisyyksien takia ja FMA:n tapahtumiin en ole mennyt osalta siitä syystä että minulle on ilmoitettu textiviestilllä että en ole tervetullut ja osalta tapahtumien samanaikaisuus...
    Voihan olla ja varmasti onkin , osa syynä oma persoona, sekä harrasteautot, tällä hetkellä '66 Dart STW ja Valiant '65 4-ovinen sedan, tai jokin myy syy mistä mulla ei ole tietoa...
    FMA tarvitsee uusia jäseniä niinkuin mikä tahansa kerho, ollaanko me, A-koppa harrastajat kuitenkaan valmiit liittymään?
    FMA ajaa kaikkien MoParien asiaa Suomessa vai ajaako sittenkään?
    Mitens me, Darttien ja Valianttien omistajat?
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Niijuu, en tarkootanut ylläolevaa textiä millään muotoa Roopea vastaan, Roopella on ja on ollut aikste hyvä käsitys kerhotoiminnasta Suomessa, voidaan mun puolesta yhdistyä(voi v*ttu mikä sana) ja katotaan pari vuotta mutta ei missään nimessä unohdeta Dart ja Valiant-harrastajia, jos lopetetaan yhdistys nimeltä Finnish Dart&Valiant Association FDVA r.y niin sehän voidaan pikkaasen eri nimellä perustaan uudestaan...

    Voi olla hiton vaikeeta FMA:lle sulattaa FDVA:n ryhmää kokonaisuudessaan ja varmasti osa FDVA:n jäsenistä jää pois samalla tavalla kuin osa FMA:n jäsenistä jää pois...

    Dartti ja Valiantti kerho on toiminut hiton hyvin paitsi viime aikoina mutta onko se riittävä syy yhdistymiseen?
    Vuosikokous on oikea paikka niin FDVA:n ja FMA:n jäsenistölle tuoda mielipiteensä julki eli näyttäköön tämä kevät mit tulevaisuus tuo tullensaan...

    Mä voin liittyä , ihan kiusan vuoksi FMA:han, taas...

    Jos kerhot yhdistetään, niin, mä liityn siihenkin...
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    A-Body harrastajat ovat tänä päivänä marginaaliporukkaa, kukaan ei arvosta valtteria tai darttia vaikka varmaan 50% harrastajista on alottanut touhut juurikin tällä kansan autolla. Cruisingissa kovat JENKKIharrastajat huutelee "vie se romu v*****n".. näin sitä yhteishenkeä kohotetaan. Omasta puolesta haluan sanoa että haluan myös pysyä marginaalissa ja en varmaankaan maksa uuden yhdistyneen kerhon jäsenmaksua, jos FDVA häviää.
    Kiitos nam...
     
  5. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Voisikohan mahdollisen yhdistymisen myötä vähentää jotenkin kerhotoiminnan helsinki-keskeisyyttä? Itse olen ollut pariinkin otteeseen FDVA:n jäsenenä, mutta touhu on osaltani hiipunut siihen ettei kehäkolmosen ulkopuolella tapahdu mitään muuta kuin mahdollinen kesätapahtuma jossain Forssan seutuvilla. Onko FMA-toiminnassa ollut mitään alueittaisia tapaamisia, joissa parsaväki on terffaillut?
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Vai Helsinkikeskeisyyttä...Kesäkokoontumisia on järjestetty Sulkavalla,Lammilla,Somerolla,Kouvolassa,Porvoossa ja viime kesänä Järvenpäässä.Vuosikokous on käytännön syistä järjestetty yhtistyksen kotopaikalla Espoossa ja sitten on treffattu vorssan piknikissä eikä paljon muuta ole järjestettykkään,mun mielestä on ihan hyvä näin.Toiminta voi olla mukavaa myös matalalla profiililla ja ei pienellä porukalla ihmeitä tehdä.
    Voi olla aika kaukaa hajettua että olis monta paikallista alajärjestöa....ehkä jossain väkirikkaammassa maassa...
     
  7. Simo

    Simo 1st gear

    Käsittääkseni A-body on B ja E- koristen ohella kaikkein harrastetuimpia Mopareita. Kyllä F-M-J C D jne. koristen harrastajat ovat todellista "marginaaliporukkaa". Tueksi tälle näkemykselle voi katsella vaikka uustuotantokatalogeja.


     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuo on kyllä taivahan tosi. Sitten kun vielä harrastat öörli A koppaa ja -68 C-koppaa niin haasteita riittää. Onneksi tuo öörli on "valmis".
     
  9. Simo

    Simo 1st gear

    Kuulostaa uskomattomalta, että FMA:n tilaisuuteen olisi niin paljon tunkua, että osallistujia oli karsittava ja vielä erikseen tekstiviestillä etukäteen ?

    Joidenkin ihmisten henkilökohtaisella tasolla voi tällaista keskustelua tietysti olla, mutta että FMA:n nimissä ?!

    No eipä silti erosin itsekin, saamani kohtelun vuoksi, FMA:sta alkuvuosien jälkeen. Tosin olen taas ollut jäsen jo pitkään, eikä vastaavaa kohtelua ole esiintynyt missään muodossa, päin vastoin.

    Vai onko tässä kysymys samankaltaisesta asiasta, kuin itse sain aikanaan kommentin FVDA:n puolelta, ettei Aspenin-omistajilla ole mitään asiaa kerhoon?
    (On minulla siis Dartti, mutta myös Aspen.)
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuohon lihavoituun osaan pakko kommentoida; toivottavasti joku on edes pahoinpidellyt tuon kommentin esittäneen MULKUN. :mad: Toi on jopa vitsinä aivan helvetin huono, saati jos kaveri on ollut tosissaan. :mad:
     
  11. Simo

    Simo 1st gear

    Ei nyt sentää noin vakavasta asiasta ole kyse !


    Itse otin kommentin lähinnä jonkinlaisena "kuittauksena" jostakin.
     
  12. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Ehkä se on sitten ollut vaan omaa laiskuutta ja arkuutta, kun ei ole oikein päässyt kunnon draivilla porukoihin sisään. :-?
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa, no sitte... Johan pistikin ihmettelemään että ihanko tosissaan joku tuommoisia heittelee. Tuppaa pikkusen ehkä kuohahtamaan mulla, kun kuulee tommosia kommentteja... :oops:
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ei helsinkikeskeisyyttä :rotfl: taitaa tuo somero olla jo kaukana kun on jotain 100km hesasta. :poff:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ja forssaan on vielä jopa jotain parikyt(?) kilsaa enemmän. :poff:
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Heh, se on nyt aivan sama missä kokoontumisia järjestetään, oli ne sitten ivalossa tahi hangossa, ne jotka haluaa miittingeissä käydä ne käy oli ne sitten missä vaan, se kun ei onnistu että järjestettäis kokoontumisajot jokaisen jäsenen takapihalla niin ei olis niin pitkä matka tulla... :rotfl:

    Mä olen edelleen yhdistymisen kannalla, se voisi loppupeleissä palvella enemmistöä paremmin kuin nyt, käytännön järjestelyihin tarvittais tietysti puuhamiehiä ja -naisia eli asiasta kiinnostuneita...
    En ole kumminkaan varma onko esim. FDVA:n hallituksessa asiaa puitu tai FMA:n hallituksessa, eli mitä mieltä ko. tahot asiasta ovat?

    Olisko vuosikokous oikea paikka käsitellä tätä asiaa, siellä kun on jäseniä paikalla niin eikös hallitus toimi miten jäsenet haluaa?

    Voisihan siinä yhdistymisessä tarttua uudenlainen kipinä kokoontumisajoihin ym. ajanviettoon kun tulisi vähän uusia autoja/naamoja nähtyä puolin ja toisin...
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ai niin,olihan fhra:n moparmiitinki powerparkissa muutama vuosi sitten,eikä mullakaan tullut ku 300km siivu.Ei nää ole kilometreistä kiinni(kävin viime kesänä hesan kruisingissa ja saariselällä ja ajoin YKSIN)kyse on periaatteesta miksi purnaan sitä et teidän kaikki tapahtumat forssaa? lukuun ottamatta on sielä etelässä. :rotfl:
     
  18. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    minua tuo kerhojen liittyminen ei haittaa koska just vast liityin fdva:seen :D
     
  19. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Ei ole puitu vielä mitään missään ainakaan meillä. Tarkoitus on tässä kuullostella tuntemuksia ja sen mukaan sitten ottaa asiaa esille vuosikokouksessa.
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minä olen aina ihmetellyt tyyppejä jotka arvostelee kavereitten autoja sen mukaan mikä on esim ameriikassa in.kyllä A-body on ihan yhtä hieno ku esim ee,jonka edelle minä ainakin sijoitan been,ja ihan sama onko auto 4 ovinen tolppa vai 2dht,ja versinkin silloin kun uusi harrastaja on tulossa mukaan harrastukseen.
     

Kerro tästä muillekin!