Kerhojen Yhdistäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja roope, 9.1.2011.

  1. niilo

    niilo 3rd gear

    Itellä A,B ja C. Jokaisella ihan yhtä kiva ajaa.
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Totta joka sana.

    Mulla on hauska kertomus tästä aiheesta 1980-luvulta. Silloinhan V8 Magazine piti vain 2 ovisia autoja jonain. Tästä kai jäänne noihin vanhoillisiin mielipiteisiin. Jokatapauksessa mulla oli 1985 500 Markalla ostettu 4D Rambler American kutosella ja manuaalilla. Ajettiin sitten kaverien kanssa Raimolla Porkkalankadun Unionille Stadin Cruisinkeihin kattelemaan menoa. Parkkikselle sisään ajettaessa siinä oli pari Challengeria ja yksi Charker omistajineen ja just ohittaessamme Ramblerilla tota sakkia, huusi joku heistä meille, että eihän tommosella 4 ovisella paskalla kukaan voi ajaa ja siihen naurut päälle. Noh. Minähän sanavalmiina ja perusilkeäänä ikaverina heitin liinat Raimosta kiinni ja hyppäsin autosta ulos. Jätkät siinä ihmetteli ja naureskeli, että mitähän toi kukkakeppi nyt meinaa ja mä menin hymyillen Ramblerin takakontille avaten sen. Kaivoin takapaksista Ferrex purkin ja pensselin ja löin kontin kiinni. Sitten naureskellen maalaamaan siihen takakontin alareunaan isolla tekstillä, että OMA. ILO AJAA. Sitten osoitin näille muutamalle irvistelijälle maalipurkkia ja kysyin, että oisko täällä muitakin omia autoja johon toi maalataan. Aika hiljaista oli sen jälkeen siinä porukassa :rotfl:

    Nyt, niinkuin useimmat tietää on mulla toi Löijy, eli Valiant 4D. Se ei ulkonäöltään ole kenties maailman virtaviivaisin auto, eikä edes monien mielstä kaunein, mutta just sellanen minkä mä halusin. Kauneus on kattokaa katsojan silmässä ja silmiä monenlaisia :rotfl:

    Sitäpaitsi jos joku E tai B-bodyn omistaja tulee irvistelemään tosta 4 ovisesta paskasta, niin voinhan mä aina ajaa siltä ovet irti. Useimmin ei tee edes heikkoa 8)

    Kehojen yhdistämistä vastaan mulla ei oo mitään. Kumpaankaan kun en kuulu, vaikka FDVAn tarra Löijyn takalasissa onkin. Pitäiskö se kenties poistaa vai liittyä mukaan :lol:
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Liittyä messiin tietty. 8) Näillä näkymin jos ei ylläreitä tuu, ni toivon mukaan jo ens viikolla meikäläinen kirjottelis nimet alle paperiin, joka tekee minusta varsin nostalgisessa kuosissa olevan '65 Valtterin omistajan... :D Joten joutunee itekin liittymään. :rotfl:

    Tuosta yhdistymisestä en osaa sanoa mitään, eli meni ot:ksi. Taas. :rotfl:
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Itsellä A-, F- ja D-bodyjä ja samat sanat kuin edellä.

    70-80-luvuilla pidin Challengeriä kaikkein hienoimpana autona, mitä tiesin. Sellaisen hankkimistakin silloin harkitsin (keltainen BSY-x), mutta se kuitenkin jäi ostamatta.
    90-luvulla alkanut E-body-buumi (mm. Mopar action ym. lehdissä, joita silloin olin tilannut) vei maun koko hommasta.

    Oma näkemykseni on, että E-body harrastajien piiri on tai lähestyy samanlaista kuppikuntaa, kuin Corvette-harrastajat...mikään muu ei ole mitään. Ei minulla mitään Corvette-harrastajia vastaan ole, mutta mielestäni he eivät ole "jenkkiharrastajia" vaan Corvette-harrastajia.

    En tiedä onko Suomessa jotain E-body tai Muskelimoparikerhoa, mutta jos on niin luulen, että nämä ainakin haluavat pysytellä etäällä "rahvaanomaisemman" kaluston harrastajista ? Vai?
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Itsellä muutama kaveri kenellä E-body. Heillä en ainakaan ole havainnut hattuun nousutta ilmiötä. Hyvin olen kelvannut seuraksi öörlillä. Vahvemmin uskon että kyse on ihmisen perusluonteesta. Kaikkihan me tiedämme sen omaan napaan tuijottavan ihmistyypin, sellaisella voi kuutiotuumat ja korinmuodot nousta hattuun. Kyse on "markkinoinnista", jos jokin jenkkilehti alkaisi nostamaan vaikkapa släntti "Rämpylää" ylös ei menisi pitkää aikaa kun täälläkin kaivettaisiin kaikki Ramblerit nurkilta.
     
  6. TJO-55

    TJO-55 1st gear

    hynttyyt yhteen mutta maltilla

    Nyt kun vuosikokoukset antaa hyvän tilaisuuden turinoida aiheesta, niin käytetään tilaisuus hyväksi. Tehdään ekasks molemmis kerhois päätös kyllä vai ei. Sitten kokeillaan vaikka yhteistä kesätapahtumaa. Eikai kukaan ole mitään tai kumpaakaan kerhoa lopettamassa. Sulautuminenkin tietää paria kokousta molemmilla kerhoilla. Itse oon yhdistämisen puolesta.
    Perustelut; se lisää yhteistä tietotaitoa eri vuosikymmeniltä, saa uusia kontakteja osaaviin tahoihin, kustannussäästöt vaikka noissa webeissä (ylläpidoissa) tiedottamisessa, löytyy enemmän vaihtoehtoja alueellisiin ideoihin.
    Ja mikä tärkeintä, voitais saada porukoihin ne 500, jotka eivät ole kummankaan kerhon jäseniä (X)
    Tässä asiassa 1+1 = 3 eli FDVA + FMA + X =3
     
  7. a-bodyman

    a-bodyman 1st gear

    Oma näkemykseni on, että E-body harrastajien piiri on tai lähestyy samanlaista kuppikuntaa, kuin Corvette-harrastajat...mikään muu ei ole mitään. Ei minulla mitään Corvette-harrastajia vastaan ole, mutta mielestäni he eivät ole "jenkkiharrastajia" vaan Corvette-harrastajia.

    En tiedä onko Suomessa jotain E-body tai Muskelimoparikerhoa, mutta jos on niin luulen, että nämä ainakin haluavat pysytellä etäällä "rahvaanomaisemman" kaluston harrastajista ? Vai?


    Olen huomannut että hyvin pitkälti totta.
     
  8. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    kerhot

    Kyllä kerhot voi yhdistää, mutta FDVA ei saa jäädä FMA:aan varjoon.
     
  9. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Nostetaampas taas kissa pöydälle...
    Jäsenille on varmaankin joku aika sitten pudonnut postilaatikkoon kirje, joka kertoo omalta osaltaan missä mennään ja odottaa vastausta miten halutaan jatkaa.
    Näin kesän tapahtumien myötä olis hyvä tilaisuus viritellä keskustelua ihan livenä ettei vaan täällä virtuaalimaailmassa.
    MoparMeet on Naantalissa viikkoa ennen juhannusta, eli siellä olis oiva paikka keskustella asiasta oikein ajan kanssa.
    Harmittavasti henkilökohtaisesti en pääse paikalle (eipä mua siellä kyllä kukaan kaipaakaan), samaan aikaan kun on himoksella v-8 summer meet ja mökki oli varattuna ennen tietoa naantalista.
     

Kerro tästä muillekin!