Kesä tulee ja A- kuume yltyy...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Jimmy Dart, 13.5.2010.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    näyttäisi springalex olevan.mulla on parikin tuollaista rattia.onkohan merkki askarreltu tuohon itse,vai onko jopa tehdastekoinen...
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    On tuossa poikkeuksellisen siistit valojen kehykset ja maski :D
     
  3. anglia67

    anglia67 3rd gear

  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kiitokset kommenteista. :D Ratin keskiön logo/teksti ainakin näytti ihan tehdastekoiselta, tai sit se on kyllä poikkeuksellisen hyvin askarreltu. Maski ja lampunkehykset on virheettömät. Tai ainakaan mä en niistä sanomista löytäny. Sedän kuusnelosessa näytti kans lampunkehykset ja maski olevan virheettömiä. Ja oli siellä yks "ylimääräinenkin" kuusnelkun virheetön maski, ym. Valiant sälää. Sedän tuntien mitään ei myydä, joten älkää suotta kyselkö. Ja vaikka myisikin niin olisin itsekäs mulkku ja ostaisin ite. :rotfl:

    Ja ISOT KIITOKSET vielä tätäkin kautta Samille, joka täälläkin melko harvakseltaan kirjottelee nimimerkillä Bussikuski. Kaveri tarjoutui lähtemään omalla autolla ja trailerilla kuskaamaan Valianttia tänne etelä-suomeen tuolta itäisemmästä suomesta, pelkkiä pensakuluja vastaan. :eek: Toki vaivanpalkkaakin pistän, halusit tai et. :rotfl:

    Oli mukava reissu, joka meni melko pitkälti autoista jutellessa, yllätys yllätys. :rotfl:
     
  5. Bussikuski

    Bussikuski 3rd gear

    Valiantin haku

    Kiitos vaan itsellesi,oli vallan mukava reissu ja kansalaisvelvollisuutenihan minä vain täytin että saadaan Valiantti radalle 8)
    Oli kyllä se navetanvintti sellanen paikka että voisi sanoa historian lahtien havinaa,aika kotosan tuntunen :lol:
     
  6. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Wou, A-koppa häiskänä täytyypi onnitella FuryIII '71 komiasta Valiantista hankkeesta. Mikäli omat projektit ei olis aina levällään ja pitkin tallia niin tarjoaisin nosturipaikkaa Valiantin tarkempia tutkimuksia varten :wink:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, kyllähän siellä on kaikkea kivaa. :lol: Se meidän arvuuttelema "piikkinokka-mosse" oli muuten se '55 Standard Vanguard. :rotfl: Setä oli tuonu sen sieltä alakerran pajasta sinne vintille.

    Kerro toki jos tilaa sattuu tulemaan. :wink: Toki ensin toikin pitäs saada liikkumaan omin voimin. Aattelin ölpät vaihtaa ja kattoa mikä porsii ekassa startissa. :lol:

    Ruostettahan tossa ei ole, mut vaihdevivuston puslien kuntoa olis kyllä helpompi katella nosturin päällä. :-? Mut no, eipä se ole vielä mitenkään akuuttia.
     
  8. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    tehdäänkös niin jotta otat yhteyttä kun olis tarvetta kurkkia Valsua altapäin/vaihdevipstaageja ni katotaa onko nosturi tyhjänä 8)
    Kröhöm...tää on speciaali tarjous ei niinkään yleinen :lol:
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No sehän sopii mainiosti. Minäpä ilmottelen kun alkaa olemaan ajankohtaista. 8)
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä", ootsä ryyppäämässä? Tulisin kattoo Valluu. Soita ku sulle sopii.
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Oikaistaan tämä väärinkäsitys. Siis oon kyllä ryyppäämässä, mut numero oli mitä ilmeisimmin Simolla väärä. :D

    Mut nou hätä, maanantaina sit tonteille. :wink:
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Onko näistä olemassa mitään teknistä kirjallisuutta? Perus korjausopuksia ei vissiin ole?
     
  13. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Tämmönen ainekin löytyy http://www.bookplus.fi/kirjat/haynes%2c ... 76-4359604

    Sitten tuon lisäks on noita korjaamo käsikirjoja joita aineki ebayssa liikkuu ja niistä saapi cd versiotakin. Itellä on 65 pylmouthin semmonen ja se vaikuttaa ihan pätevältä opukselta, siitä löytyy kaikki purku kuvat ym.
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Toi opus oli 67 eteenpäin.. Vai oliko nuo perät, lootat,ja alustan osat niissäkin samoja? Pitäs lootan stefat vaihtaa ja perälle tehä jotain niin aattelin olisko noista apuja? On tämä mopari touhu vähän uutta niinku saattaa huomata.... :D
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    mul ainaki on eepäystä hommattu -64 dartin korjausopas cd versiona
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuli kaikkee uutta osaa auton mukana,tiivisteitä,jarruosia jne.niin ajattelin tossa kannentiivisteestä että passaako molempiin,eli onko tuo 225 tehty pelkästään iskunpituudella 170:sestä?
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jahas, EEN koteutu takasi Ouluun? 225:ssa on tuumaa korkeampi lohko, pitempi isku ja pitemmät kiertokanget ja tönärit. Muuten on käytännössä sama kone kuin pienemmät sisarensa.

    Oma Valtsu on pelannut komiasti 8) Osia tipahtelee postiluukusta, romiksilta ja harrastajilta, sisustaakin rupesin laitteleen. Eilen tuli purettua -66 GT Darttia, luovutti mm. kasimallin kaasupolkimen ja centerlinkin. Korvantaukset on täynnä hiekkaa kun puhaltelin äsken sisustan irtonippeleitä :rotfl:
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Juu kotona on,sanoppa kun saatat tietää millon tuo 170 oli irrotettu tuosta,oliko -93? Mulla on tuo mylly tuossa myynnissä niin olis vähän tienny kuinka paljon ajettu velipojan rempan jälkeen? Tällä äijällä miltä ostin niin se ei oo ollu paikallaan,eikä tienny millon on ollu.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jaa sekö on auton mukana tullut moottori? Minun ensimmäinen muistikuva tekniikasta on -93 keväältä ja sillon siinä oli keulalla 225 ja automaatti. Ne on molemmat lähteneet minun kautta eteenpäin, laatikko sellaisenaan ja moottori "vähän" jalostettuna :lol: Tuon jälkeen moottori vaihtui toiseen 225:een ja manuaaliin noin vuonna -96-97, syytä en muista näin yhtäkkiä.
    Kaveria tuntui kiinnostavan tuo 170, voihan tuota kysäistä mikä se on moottoreitaan jos se on kerta auton mukana kulkenut.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Se on sillon mahollista että tuolla ei ole sen rempan jälkeen paljon ajettu,jos se on ollu jo -93 siitä pois...
     

Kerro tästä muillekin!