Kesä tulee ja A- kuume yltyy...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Jimmy Dart, 13.5.2010.

  1. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Möin joulukuun alussa kaveri kävi hakemassa lahteen nyt ei ole kun A-koppia :rotfl:
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    toi on just hyvä :D
     
  3. kinde

    kinde Gearhead

    Kuumetta.... Yritän olla ajelematta tänä kesänä Barriksella......
    Jos ens talvena sitten viimeistään räjäyttäisin sen...............Atomeiksi ja neutroneiksi.

    Tää kesä mennään Dödge Vänilla jos ei sitä kukaan osta.....

    aaa, nii joo, sovin kaupoista erään Dysterin ostosta.... sehän on sitten vasta kuudes joka mulla on ollut . Eipä ikinä pitäisi sanoa mitään. :rotfl:
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mitäs jos ottaisin matkaan Nastolan kunnasta yhden hemmon ja Tuuliharjasta muutaman tölkin....
    Puretaan jo tänä kesänä.. :lol:

    Olisi barra palasina alta aikayksikön.
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jaa, kenet meinasit Nastolasta ottaa mukaan...?
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos Nastolasta ei väkeä lahde niin lahtelainen väki on kovasti tervetullutta :wink:

    Mutta mahdollisen purettavan barran omistajalta lienee syytä saada suostumus, ettei tule yllärinä useampi laatikollinen purettua Barraa autolattlissa vastaan... :rotfl:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No niin, alkaa homma edistymään. Trafista tuli tarvittavat laput rekisteriin saamiseksi, joten huomenna pitäis näillä näkymin kirjotella Valsusta paperit. :D

    Ja kysellään nyt ainakin ensin täältä, et mitä kaikkea kannattaa suosiolla uusia, kun auto on seissyt kuivassa tilassa vuodesta '87, ennen kuin lähtee kokeilemaan autoa käyntiin? Ja mitä siinä ekassa starttaus yrityksessä mahdollisesti prakaa? :rotfl: Mainittakoon että auto on ajettu suoraan leimattuna, eli ajokuntoisena säilytykseen. Konetta on pyöritelty kampuran päästä suht. säännöllisesti, samoin tulpanrei'istä silloin tällöin laitettu tilkkanen ölppää. Myös venttiilikoneistolle on kuulemma kaadettu silloin tällöin ölppää.

    Itellä tuli ekana mieleen nää perinteiset, eli virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, tulpanjohdot, koneeseen ja voimansiirtoon uudet ölpät, ja kaikki kumiletkut ainakin. Ja kaasariin varmaan kannattanee heittää uudet tiivisteet/korjaussarja? Mitäs noiden lisäks?

    Tietty jarrutkin vaatii huomiota, ja sinne ajattelin pistää ainakin uudet sylkyt, letkut ja jousisarjat. Ja jos tarve vaatii, niin kengät ja rummut. Mitäs porukka luulee, meneekö mahdollisesti putketkin uusiks, vaikka auto onkin ollut kuivassa tilassa?

    Auto on kutonen+manuaali+7vartti. Varmaankin alkuperäinen tekniikka, ja kone siis ilmeisesti 170cid. Jos tuolla on mitään merkitystä (paitsi tietty osia hakiessa). Jarrut lienee myös ne pienimmät 9" rummut. Tultaneen joskus päivittämään levyihin, ehkä jo ennen mun eläkeikää.

    No niin, auttakaahan kädetöntä kaksvasenkätistä peukalo keskellä kämmentä olevaa ihmistä. :poff:
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Oma 1968 Charger seisonut vuodesta 1989 ja sen MUST työlista oli aikalailla samanlainen kuin mitä olet luetellut. Lisäksi ekan kunnon koeponnistuksen jälkeen (10 kilsaa ajoa reippaalla kaasunkäytöllä) koneen alaosa plommit tykkäs kyttyrää eli umpiruosteisiin plommeihin alkoi ilmestymään kivasti nuppineulan pään kokoista reikää. Ens viikonloppuna siis motti pois :x
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ok. Eli pitääpä seurata nestevuotoja hieman tavallista tarkemmin. :) Tänks. Missäs kunnossa sulla oli jarruputket? Jotenkin ei hotsittais tippaakaan ruveta vaihtamaan noita, ellei ole täysin pakko. :x Toisaalta kun kyseessä on yksipiiri jarrut, niin se ei kyllä haittais ottaa varman päälle... No, kattoo ny. Jos ei muuta, ni kokeilee ennen liikkeelle lähtöä polkea jarrua oikein antaumuksella, ja kattoo pettääkö. :lol:
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Putket oli aivan finaalissa, koska auto oli jostain syystä seissyt ilman jarrunesteitä. Uusin myös pääsylinterin em. syystä.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    vaiha vaan ne vesiroput(3kpl, ainakin ton ikäises pitäis olla?) lohkon kylkeen. ovat ollu kaikissa mulle tulleissa lohkoissa aivan finaalis, us-partsis setti maksaa 10e ja nopee vaihtaa nesteiden vaihdon yhteydessä, no ainoo et ne on hieman pakosarjan alla ainakin se keskimmäinen ja sehän se yleensä sit vuotaakin :D mut ei siinä kauan mee ku ottaa pakosarjan ja imusarjanki irti? sithän siinä ei enää isoaskel ookkaa nostaa kone pois ja purkaa osiksi :rotfl:
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ja v*tut. Mä revin just viime kesänä ex-aspenista imu -ja pakosarja yhdistelmän irti, ja en v*ttu varmasti tee sitä uudestaan, ennen ku ne proput tosiaan vuotaa. :mad: :poff:

    Tai no, kusipäisin osa oli yrittää saada ne pakoputken pultit irti siitä v*tun pakosarjan laipasta, ku ne oli ihan pikkuriikkisen ruostunu kiinni. :poff:

    Mutta enivei, mä en siihen koske ennen ku on aivan pakko. Jäi traumat. :rotfl:

    Ja konetta en rupea irrottamaan ku ei oo tallia (tai on mutta se on kokonsa puolesta ainoastaan säilytystä varten). Duunipaikalla sen vois irrottaa, mut duunipaikan pihalla en ala autoa säilömään joten idea on haudattu, ainakin toistaiseksi. :-?
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    :rotfl: , ite taisin käyttää viimekesänä kynttelikön 5kertaa irti, lopussa meni jo puoleen tuntiin takas paikoilleenkin, mut joo ruostuneet pultit hieman tietysti hidastuttaa :D
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, kyllä ne pikkusen hidastuttaa. Meni kaikkineen noin 15h, kun vaihdoin siihen tiivisteen ja pakoputken kokonaisuudessaan. Ja tosta ajasta varmaan puolet meni niiden kiinniruostuneiden pulttien kanssa, jotka loppujen lopuks ei edes lähteny, vaan porasin läpipulteille uudet reiät. :mad:

    Kaks kertaa jo luulin et nyt irtos, mut kummallakaan kerralla ei tullu ku snadisti kierrettä mukana, vaikka hitsasin molemmilla kerroilla mutterin isolla virralla kiinni, niin että mutteri ja puolet laipasta oli valkohehkuisena. Sen jälkeen rupes ottassa olemaan sen verran iso uloke, et päädyin poraamaan ne reiät niille läpipulteille. :x

    Ja jotta se kupla ottassa ei olis vahingossakaan laskenu, niin se poranteräkin oli tylsä p*ska, jonka ansiosta siihen poraamiseenkin saatiin kulumaan jokunen tovi, ja toinen reikä tuli porattua hienosti vinoon. :poff: Ei jostain syystä jaksanu kyllä siinä vaiheessa enää häiritä tuollaset pikkujutut. :poff: Mut kyllä siitä siltikin ihan tiivis liitos tuli. Onneksi. :rotfl:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Luovari tehty! Nyt hymyilyttää! :D

    Tuohon aikaisempaan kyselyyni palatakseni; bensapumppu lienee kanssa vaihtolistalla? Kalvo lienee jo melko haperona, kun ei oo ihan lähivuosina konetta käytetty?
     
  16. duster73

    duster73 Gearhead

    noissa vanhoissa kumiosissa voi yllättyä positiivisesti.ei ainakaan maksa mitään kokeilla vanhallakaan.
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, huomaahan sen viimeistään jos tuon käyntiin saa ja lämpimäks, et mikä letku laukee ekana jos on lauetakseen. :rotfl: Mut kyllä mä uudet hommaan ainakin varuiks takakonttiin, vaikka noi vanhat vielä kestäiskin. 24 vuotta (ja varmaan enemmänkin noilla) on kuitenkin aika pitkä aika kumiosille...
     
  18. duster73

    duster73 Gearhead

    lähinnä tuota pa-pumpun kalvoa ajattelin tuossa.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Aaaa... Okei. Luulin että noin yleisesti... :oops: Mut joo, kyllä mä todennäköisesti muutenkin laiskana miehenä testaan paikoillaan olevilla osilla ensin, ja jos ei mitään tapahdu, niin sit sitä mukaa uutta osaa kiinni ku tarvii. :oops:

    Eli perse edellä puuhun, normipäivä. :rotfl:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Koska muuten tuot ton aarteen näytille tänne meitin tonteille. Voitais suunnitella vaikka jonkinlaista "museoautojen" yhteiskuvaa. Tolla löijyllä kun on ajettu Streettikisaa jo yli 25 vuotta :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!