Kesäkampa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja MGB GT V8, 31.1.2011.

  1. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    90 PÄIVÄÄ KESÄÄN!
    (poistin ulkoisesta syystä - anteeksipyyntö osallistujille)
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hä! Toi on syksy kun lehdet tippuu puusta. Siis se yksi viikko kesän jälkeen ennen kun taas tulee lunta.
    Dream on.. :D
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    Umpiauto? 89 päivää aikaa ottaa rälläkkä käteen. :poff: Näin viime yönä unta että mulla oli Buelli. :eek:
     
  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Eikos otsikko pitäis olla Kesäkompa? :rotfl:
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä vittua kesällä tekee lumiauralla? Ei tää ilmastonmuutos nyt niin paha vielä ole..
    OK, kerro mikä juttu kyseessä tai täällä menee jutut ihan levottomiksi.
     
  6. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    .....
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On täällä laitteita tulossa Kaivarinlenkille, ja sieltä siihen suoralle Henry Fordinkadulle missä nykyään shikaani koittaa vähän kiihdytystä ja kaarreominaisuuksia. Niin ja jarruja ennen kuin laituri loppuu ettei tule Das XJS U Boot.
    Onks toi nyt se sun MGB GT V8?
    Ekaks pari kyssää:
    -Ootko pussihousu? (toivottavasti)
    -Ootko tuunari? (toivottavasti et ja annat tolle lumiauralle huutia)
    Mä oon pitkään halunnu nähdä autosi. Joskus laittanu sulle yv?
    Jenkkimalli, mutta mikä vm? Ei äärivaloja, vai ootko poistanut?

    V8 ja noin matala plootu ilman kuhmuja??? Laita kuva motista kiitos.

    Kerran kuussa käytä moottori kuumaksi. Jos et niin työnnä sitä muutama tuuma välillä ettei lepää laakereillaan. Heh, siis niiden samassa paikassa. Nyt vasta tilaat osia? Kah helppo merkki tuo GM, eiku MG.
    Mulla osat jo hyllyssä. Brittiosasta tuli ja tulee mitä tarvin. Siis alustaan. Ei muuhun. Sähköt vaihtuu pikkuhiljaa ruotsi-saksa-japanilaisiksi. Heh, sulle ei tarvii selittää miksi, eihän?
    Ai ei kromia? Tsiisus toi mursu on melkein yhtä ruma kuin varhaiset XJ-S Jagget koko mustilla turvapuskureilla. Puskurin törmäysosa näyttää samalta, vilkut ainakin samat. Mulle tulee 1975 XJ-S Jaggeen 80-90 XJS mallin kromilistat ja törmäysosaa otan edestä ja takaa pari tuumaa sisään. Pakko. Ei totu silmä tuohon rumilukseen ei.
    Avaimenperä tottakai. E-gayssa näin yhen siistin. 199.99$ pitäköön tunkkinsa!
    MR on kauempana kuin kuu maasta. Meinasin mustaksi, mutta takaisin valkoiseksi siitä taitaa tulla. Sisustasta tulee kirkkaanpornopunainen.
    Voisin joku päivä tulla kattoo autoosi ja tulisin tietty omallani jos passaa?
    Kiinnostaa kovasti V8 GM, eiku MG.
     
  8. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei ole. Muovipuskurimallissa on koppaan lisätty kotelopalkkipeltiä keulaan mikä pitää leikata pois ja ylimääräisiä reikiä hitsata umpeen jos kromia halajaa. Ne "bolt-on :rotfl:"-sarjat on suorastaan halpoja, n.550€ tänne tuotuna, muttei tosiaan bolt-on. Asennusosat melko kuraa, mutta itse puskurit ja maski kuitenkin laadultaan ihan ok ja näyttävät autossa pirun hyvältä.
     
  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Toi on takapäästä aikas hienokin brittiautoks mut toi keula on jotakin ihan hirvittävää! Sorry! :wink: Kuuluuko se olla tollane? Mikä noita engelsmanneja mahtaa vaivata kun niil on toi kauneuden ihanne jotakin ihan sairasta. :lol: Onkohan ne tottunu kaikkeen rumaan kun niiden akatkin on 99%:sti ihan vitun rumia pisamine ja vihreine hampaineen.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Buddy!!! Siihen on yksi syy ja se on USA. Myös tuontiautojen piti läpäistä ankkalinnan kolaritestit ennen kuin pääsivät myyntiin. Jopa kauniiden Brittiklassikojen. Asiaan oli helppo ratkaisu. Laitetaan isoa purkuria niin paljon kuin tarvii. Eihän ne kauniita olleet. Esim E-type mikä oli ollut markkinoilla vuodesta 1961 oli kaunis, mutta ei enää niin kovin kaunis turvamääräysten jälkeen mitä jenkit silloin vaativat, muiden maiden tullessa myöhemmin perässä. E-type sai uudet lamput eteen ja taakse . Lamppujen piti jostain 3-7mph vauhdista seinään ajattaessa jäädä ehjiksi. Sittenmin autojen valmistajat rupesivat tekemään puskurit siistimmiksi ja sijoittamalla lamput erilailla läpäisivät koko ajan tiukkenevat jenkkien kolari- ja päästönormit, mitkä on taas eri juttunsa.
    Tämä sankarimme MGB siis on jenkkimalli. Muualle maailmaan -vielä- kelpasi kauniit alkuperäiset kromiset puskurit. Jenkeissä tuli 68 tiukemmat normit joissa oli esim sivuvalot pakolliset. Kuten kasaan menevä rattiputki, 2 piiriset jarrut ym. Tuo on siis 67 tai vanhempi koska siinä ei ole sivuvaloja mitkä kaikissa brittiautoissa samat Austinista Rolssiin. Samat on vielä edessä mun 75 Jaggessa. Takalamput olivat sivulle käännetyt joten The Jag ei taka markkereita tarvinnut. Muuten täytyy ihmetellä sen rumuutta. XJS oli suunnattu jenkkien markkinoille, ja tekivät puskureista vitun rumat, vaikka sen olisi normit hyväksyen tehdä toisinkin. Noo jää suomalaiselle roddarilla kustomoitavaa.
    Nyt meni B50 Tompalta piimät väärään kurkkuun. Kuin sä Tomppa näistä kauniista Britti klassikoista tiedät? Ei, ei älä sano että teidän autonkiduttajien tallilla saa joku GM, eiku MG laikkaa?
    Tomppa mä tuun joku päivä teillä käymään. Ja tuon MG vee-kasin luona myös jos sopii? Tuossa te ootte matkan varrella kun meen täältä Ponulaan. Samalla tuun Tompalle lyhentää, ei minua vaan velkaani. Voisit kattoo mitä mieltä oot Jaggen rumista puskureista ja miten niitä vois chopata pari tuumaa sisään. Huom! Muuta siitä ei chopata! Se on matala ja aivan helvetin ahdas sisältä. Kattoluukku pienentää sisätilaa entisestään pari tuuma eli sitä ei voi chopata. Teillehän se on liiiian korkea niin kuin kaikki autot ja tuo saisi laikkaa heti jos silmä välttäis. :rotfl:
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Sai jo. 8) Ja niitten muovien alla on oikeesti rautaa, jotain 10x10cm neliöputkea 4mm:n seinällä, paino sen mukainen. Ja jos puolustuksen sallitaan jatkaa niin totean että auto on suunniteltu aikanaan kromipuskuriseksi ja suurvaltojen turvallisuuspoliittisista syistä nämä 70-luvun mallit on tehdasraiskattuja. Eli kyseessä oli kunnianpalautus. :D Olisin laittanu mielellään pari kuvaakin, mutta huomasin ettei ole. Samalla lähti perästä germaania-mallinen n. metrin levyinen kilpitellinki. Kieltämättä vähän hymyilytti kun sitä eturipustusta vilkas; levyjarrut, hammastanko, olkatappiripustus(vai mikä sen virallinen nimi on?palloniveletön?) ja sammakkoiskarit. Eli sulassa sovussa kaikkea 30- ja 80-luvuilta. :D
    Olin ma. lähellä frenchata Fordin etu- ja edellämenevän takavalot täällä paikallisella rautatiesillalla. Varmasti hoituis Jagulaarin puskuritkin nopeasti ja vaivattomasti.. Olen kyllä katellu sillä silmällä että sellaisella speedster-henkisellä matalalla yläkarmittomalla tuulilasilla tollasesta sais aika vauhdikkaan näköisen roadsterin. 8) :D
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei sun tänne tuota tarvitse todistella. Me kaikki ymmärrämme täysin.
    Kerro lisää muuten täällä jutut lähtee kintaasta pahasti ooteeksi.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä vittua? Mihin hävisit? Piti tulla tänne vasta ens kuun kolmas päivä kun silloin on 58 piikkiä kammassa. Tomppa hei soita tai yv. Äske tuli vähä rahaa joten lyhensin sulle vähän. Oon huomenna menossa siitä ohi ja tulisin käymään tallilla. Oon tosisani niistä puskureista ja konepellin, tai siis muovin pahkasta. Ja sitä autoa ei chopata eikä siitä tule mattamusta!
     

Kerro tästä muillekin!