Keskuslukituksen kaukosäätimen koodaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja spinneri, 3.3.2009.

  1. spinneri

    spinneri Gearhead

    Joskus näinkin ... joutuu toimittaja kysymään apua teiltä :D

    Tuli nimittäin pulma. Vaimokkeen auton ... tai siis Skodan keskuslukituksen kaukosäätimestä loppui paristo. Minäpä näppäränä sällinä vaihdoin siihen uuden, mutta nyt kake ei juttele keskuslukituksen kanssa. Pitäisi varmaan koodata uudelleen, mutta ei mitään tietoa miten! Kaukosäätö mitä ilmeisimmin jälkiasenteinen, merkistä ei hajuakaan. Kertoisiko oheinen kuva jolle kulle jotakin?

    Sen huomasin, että jos kumpaakin nappia pitää painettuna n. 10 sek ajan, jää ledi palamaan yhtämittaisesti. Kake menee varmaan silloin juuri koodaustilaan. Vielä kun joku osaisi kertoa miten toimia? Neuvot ovat tervetulleita...

    [​IMG]


    Hyviä vinkkejä kaipailee

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  2. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Kompuutterin mukaan jossain Skodissa ohje sanoo jotta

    -paina kumpaa tahansa avaimen painiketta
    -avaa oven lukitus avaimella 1 minuutin sisällä

    ja jossain kyseisissä vehkehissä taas jotta tarvihtoo diagnoosilaittehen.
     
  3. spinneri

    spinneri Gearhead

    Tuo käytössä oleva aparaatti ei ole Skodan alkuperäishärveli, vaan jokin tarvikelaitos. Kiitoksia vinkeistä kuitenkin...
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Tossa pari vaihtoehtoa;

    -"Avain oveen, avausnappi alas ja avain käännetty avausasentoon ja sitten odotus jonkun aikaa"


    Cobran ohjaimen tahdistus:
    Paina kaukosäätimen molempia painikkeita, pidä pohjassa noin 10 sek. kunnes kaukosäätimessä oleva LED lopettaa vilkkumisen.
    Nosta painikkeet jolloin kaukon LEDin tulisi jäädä palamaan.
    Paina kaukon isompaa tai punaista painiketta pari rauhallista painallusta, kantomatkan sisäpoulella.
     
  5. spinneri

    spinneri Gearhead

    Tuo kake käyttäytyy juuri kuten vinkkisi Cobran osalta kertoo. Täytyy kokeilla tuota ehtoolla...
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Voe hitsinpimpulat! Ei alkanut yhteistyö lähettimen ja vastaanottimen välillä toimimaan, vaikka sitä kovasti odotin.

    Kun kumpaakin nappia pitää n. 10-15 sek. painettuna, lopettaa ledi vilkkumisen ja jää palamaan yhtämittaisesti. Sen jälkeen kun painaa kumpaa tahaansa nappia (kumpikaan kun ei ole isompi tai punainen) kerran, vilkuttaa säädin lediä muutaman kerran. Kun painaa samaa nappia toisen kerran, vilkuttaa säädin lediä jälleen muutaman kerran, jonka jälkeen ledi sammuu.

    Muita hyviä vinkkejä miten saisin tuon kaukosäätimen jälleen puhumaan samaa kieltä vastaanottimen kanssa?
     
  7. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    varmistu että olet radioavaimen kantomatkan sisällä. paina radioavaimen molempia painikkeita yhtäaikaisesti ja pidä painettuna kunnes radioavaimen led valo sammuu(noin 10 sekuntia). vapauta painikkeet jolloin merkkivalo syttyy ja jää palamaan yhtäjaksoisesti.
    paina radioavaimen painiketta a kahden sekunnin ajan jolloin radioavaimen led merkkivalo vilkkuu, vapauta painike ja valo sammuu. pitääs toimia. tämä siis ainakin cobra comfort...
     
  8. spinneri

    spinneri Gearhead

    Avasin vielä säätimen ja löysin sieltä yhden olennaisen numerosarjan, joka johti onnen oikotielle. Netistä löysin lopulta toimivan ohjeen.

    Kyseessä on, toisin kuin itse veikkailin, Skodan alkuperäinen säädin, jonka on kuitenkin valmistanut Cobra. Siksi siis käyttäytyy kuin Cobra ;-)

    Siltä varalta että joku muukin joskus painii saman ongelman parissa, tässä ohje.

    1. Mene sisälle autoon
    2. Paina kaukosäätimen kumpaakin painiketta n. 10 sek. ajan (kunnes ledi lopettaa vilkkumisen)
    3. Kytke sytytysvirta
    4. Paina kaukosäätimen jompaa kumpaa painiketta rauhallisesti 3 kertaa
    5. Auto kuittaa "parituksen" vilkuttamalla vilkkuja viisi kertaa

    Auto oli siis Skoda Fabia vuosimallia 2002.
     
  9. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Siltä varalta että joku muukin joskus painii saman ongelman parissa tuo mun kompuutterin ohje oli Skoda Octaviaan.
     
  10. spinneri

    spinneri Gearhead

    Sanotaan nyt vielä sekin, että myös Fabian käyttäjän käsikirjassa kerrotaan sama ohje. Se pätee JOS kyseessä on piilotetulla avaimella varustettu kaukosäädin. Siis sellainen, minkä Mercedes-Benz aikanaan lanseerasi, ja joka taitaa olla kaikissa VAG:n autoissakin nykyisin käytössä.

    Tässä ongelmatapauksessa kyse oli kuitenkin "vanhan mallisesta" avaimesta erillisellä kaukosäätimellä. Tästä johtuen aluksi luulinkin, että kauko-ohjaus olisi tässä tapauksessa jälkiasenteinen.
     

Kerro tästä muillekin!