Kestääkö?SBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja tonsku78, 18.2.2005.

  1. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    355:sta rakennan, ja saituus iskee...
    Koneeseen tulee uudet wisecon 11 puristeiset takomännät, portatut 64cc alukannet, weiand x-pert etc....
    Nyt tuli vaihtokaupassa mukana uudet vakioveivit, mahtaakohan ne pysyä sisällä?
    nokaksi tulee cranen rullakeppi, jonka nostoja, tai asteita en muista just, mut joka tapauksessa aivan katukelpoisuuden rajoilla...
    edellinen kone johon laitettiin samanlainen nokka, kiersi 8600! siinä oli billetit.
    ja jos jollakin ois nurkissa kunnon veivit sopivasti ni tarjoa.

    Saituus on sairaus, mut minkäs teet ku rahat on loppu?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllähän ne siellä kestää, mutta vain tietyn määrän kierroksia. Itse laittaisin rajoittajaan 6500rpm napin jos veivit on särötarkastettu, puhallettu ja alakerta tasapainossa. Mutta jos nokka alkaa tosta vasta kunnolla toimimaan niin vois olla hyvä tehdä se kerralla kuntoon, halpis Eagle H-Profiilit kyllä kestää sen 7500-8000rpm jos alakerta on tasapainossa muutenkin. Ja vanhojen veivien preppauksen hinnalla ostaa jo melkein uudet varmasti vahvat H-profiilit.
     
  3. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    veivit

    Mihin hintaan noita mahtas saada esim. ruotsista, uusia meinaan. suomen hinnat tiedän, ja menee vähäsen yli lompakon paksuuden.

    Antakaapa muuten vinkkejä hyvistä koneistamoista kans, mis vois hoitaa tasapainotukset, särötarkastukset, ja muut..
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    tuo sinun osalista vaikuttaa arvokkaalta..... mietippäs kannattaako nuukailla veivien kohdalla, jätä vaikka kannet porttauttamasta, siis ellet ite kairaa.

    tarkotan vaan että, sitten jos kone poikii niin säästö voi hieman harmittaa.
    en muista oliko listassa kunnon pultit myllyyn, mutta elä kuitenkaan niitä unohda.....on suhteellisen vaikeata sanoa katkesiko veivi vai roppasiko pultti, lopputulos on kuitenkin valmista kierrätykseen.
     
  5. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Kuulostaa varsin epäilyttävältä kierrättää 350 konetta yli tuon 6500 rpm, jos sisällä on vakiot 5,7" veivit. Oletko tarkistanut ovatko ne vakiot vai jotkin no name jälkituotantoveivit?

    Järkevintä pitkässä juoksussa olisi vaihtaa 6" veivit ja niihin sopivat männät. Varsinkin jos aikoo kierrättää yli 7000, kannattaa silti miettiä tapahtuuko moottorissa mainittavaa tehonlisäystä noilla kierroksilla. Nykyisillä osilla on jokin markkinahinta vielä, mutta romuna ei mitään. :(
     
  6. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    kannatti

    Taas kannatti kirjottaa tänne, ennen kun ehin pois koneen vierestä, ni jo puhelimen soi, ja tarjottiin uusia kunnon veivejä! (ja melko sopivasti!).
    Ja onhan se totta että tuo on väärä paikka säästellä, joten tais kaupat tulla...
    Kieltämättä toi paketti minkä olen haalinut, ni eihän se ihan ilmanen ole ollut, vaikka suhteilla pelataankin...mutta, kuten "oppi-isäni" on useasti sanonut, "KOVA VAUHTI MAKSAA, KAIVA KUVETTAS!!".
    Ajattelin kans 6"veivejä, toisilla männillä, mutta ku sopivasti sain uudet wisecot, ni olihan ne ostettava...ja ne on ihan helvetin hienot!
    Ai niin, toki kunnon pultit on tulossa koneeseen kanssa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olis se "oppi-isäs" voinut myöäs kaivaa omaa kuvettaan kun niitä vehkeitään rakenteli..eikä vaan muitten...tuli vaan mieleen kun ite sanoit että onhan toi kasa maksanut ja suhteilla pelataan :p

    Puhumattakaan isästäs.

    Muille tiedoksi jos on oppiisäänsä yhtään kuuneellut niin tonto kyllä kirnauttaa sen verran pikkulohkoaan että ei vakioveivit sellaista kestä...
    *
    Tulee mieleen se kun LT-1 pinkitkin kesti 9600 asti autometerin mukaan ja meni siihen asti niin helvetisti, omistaja tietenkin sammuneena jossain hangon ojasta näki kaiken omin silmin..
    Mutta kun se Automeetteri kytkettiin oikein niin eihän se ollutkaan käynyt kun vähän yli kuudessa tonnissa...

    PS Tonto...näin koneistajan kun kattelin kaverin Wisecoja ja 6" veivejä niin ei oltu kumpikaan kovin tyytyväisiä vielä työnjälkeen...seuraavat onkin varmaan Mahlet tai jotain muuta.
    Helvetisti on siistimistä edessä vielä.

    Koneistamot on muuten kaikkin just niin hyviä miten paljon annat heille liikkumavaraa ja senkin mustaa valkoisella.
    Jos et tiedä mitä haluat ne vetää hatusta ja riski että menee vituiksi on iso..toisaalta jos itse ei ole ihan varma kannattaa ottaa selvää.
    Kaarinassa on Ojala jota itse käytän ja työnjälki hinta & palvelu on itselläni kohdalla ja sijainti myös.
    Myös kuitenkin kohdallani olen ollut tyytyväinen niin Tumoon, Rosendahliin kuin TD-Koneistamoonkin mutta nykyään olen päätynyt Ojalaan omista syistä.
     
  8. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    niinpä...

    Mä luulen et ukko oli siellä hangossa takalaatikkoon sammuneena! :D sieltähän se useimmat kisat "todisti"! :p
    no, nyt on alakerta nipussa, ja veivit on childs&albert (5.7"). eiköhän ne kestä munkin kirnauttelut? (voi kun kestäis edes hetken, on liian pitkä aika ku olen viimeks ajanu autoa!).
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo no on aikakin että saat sen liikenteeseen.....
    On tässä yksi jos toinenkin meinannut lyödä vetoa että se on ennen myynnissä kun ajossa...
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Re: niinpä...

    Ei takalootaan ole muita mun muistin mukaan kännisen örvellyksen takia joutunut muita kuin sun faijas.... :rotfl:
    Vai puhutkos sä nyt omasta ukostas ??
    Mitäs yläkertaan suunnittelet?
    Vois olla yhet isoreikäiset jotka riittä sulle...
     
  11. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    takaloota!

    juu juu, meiän äijästähän minä!! ja pitänee myöntää, että olenhan minäkin perinteitä jatkanu kertaalleen :oops:

    laitan sulle mun nron yv:nä, soita ja katotaan mitä keksitään.

    Ai niin, NOVA EI OLE EIKÄ TULE MYYNTIIN! :D
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    No ei se Nova enään ketään kiinnostakkaan :)
    Nykyään mennään nopeammilla ja suoremmilla :rotfl:
     
  13. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    nopeus?!

    No se nopeushan nähdään n. kuukauden päästä, ja jos se vielä vino on, ni se vinoushan toimittaa sivuluisun automaattikorjausta! :p oikasee ittestään!
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    jaa että oikein kuukauden päästä, pidetään mielessä aika koska suunnilleen hämähäkinverkot saa kyytiä... :p
     

Kerro tästä muillekin!