Ketjutalja käsikäyttöinen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja TimeMachine69, 14.1.2020.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Olet ymmärtänyt oikein. Oma Kito oli ns. "kallis" mutta on myös kevyt ja hienosti toimiva, ehdotan että käyt käpistelemässä eri vaihtoehtoja jos mahdollista.
     
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kitoa on ainakin Würthillä ja Ahlsellilla. Kumpikin tosin kai tarvii yritystunnuksen. Voisit käydä myös Machine Toolsissa, siellä on eri merkkejä myymälässä:
    https://www.machinetool.fi
     
  4. Satellite70

    Satellite70 1st gear

    wurtille ei tarvii y-tunnusta, kortilla voi maksaa suoraan
     
    juko7 tykkää tästä.
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kuitataans tähä miten menee.

    Hain Wurth:lta 500kg Kiton. Ideana olisi, että olisi mahdollisimman pienikokoinen. Kokeilin nostaa sillä isolohkoa (aika raskastekoinen Dartin lohko) ja kyllä se oli liian raskas pumpata sillä pikkukahvalla.

    Pieni tuumaus / hatutus. Kaivoin vanhan taljan esiin viikonlopun työhön. Pakkasin pikku-Kiton takasin pakettiinsa ja päätin soittaa Wurthille josko saisi palauttaa. Se sopi. Otan heiltä tänään 800kg mallin ja uskon, että se on passeli. Toi Wurth ei tunnu olevan ihan edullisin kauppa mutta tinkasin siihen 800kg malliin vähän rabatsuunia niin ei ala hatuttaa uudelleen. Y-tunnus sinne tunnuttiin vaadittavan.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen asentanut muutamia moottoreita ketjukäyttöisen ketjutaljan kanssa, merkkejä ja malleja en enää muista, mutta hyviä vehkeitä, jos ei oikein urakoi moottoriasennuksia, t.s aikapaljon hitaampaa puuhastelua, kuin norsun kanssa, mutta sopii paremmin yksin häärätessä, ja tietysti tilantarve ;)
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Oliko wurthilla minkä hintaisia?
     
  8. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Taisi olla 445e alv. sis. En täysin ymmärrä heidän toimintafilosofiaa. Perustetaan jonkinlainen yritystili. Sitten saa ostaa aika kalliilla tavaraa - ainakin ohjehintojen suhteen. Tuonkin hinnan jouduin tinkaamaan aika paljon korkeammasta pyynnistä. Näytin vain kännystä halvimman netistä löytyneen hinnan kotimaiselta sivustolta. Sitten pähkäilivät vähän aikaa keskenään.

    No, ei se netin halvin hinta kaikkea merkitse. Toimitusvarmuus/tapa, laskutuskäytännöt, varastosaatavuus, mallisto yms. on myös otettava huomioon.

    Toi 800kg malli oli jo paljon raskaampi kuin 500kg. Kapasiteetti taitaa olla mulla juuri oikea. Isolohko + laatikko voisi nousta juuri sopivasti. Vanha nostin oli 750kg malli. Olisi ehkä voinut katsoa voiko sitä huoltaa mutta kyllä tässä on sellainen kiire ettei siihen oikein ollut mahdollisuutta.

    Niin, norsulle ei ole tilaa ja tykkään muutenkin juuri tästä systeemistä mikä minulla on: palkki katossa ja siinä ketjuviputalja. Auto tosin täytyy aina olla juuri vissillä kohdalla.
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Würthillä hinnoittelu tapahtuu joka kerta erikseen asiakkaan tilausmäärien, sopimusten, kertaostoksen, pärstäkertoimen ja planeettojen asennon mukaan
     
    TimeMachine69 ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  10. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Noo, kyllä mä sen hyväksyn, että hinnoittelu menee ostos-eurojen mukaan. Vehje löytyi suoraan hyllystä ja kun sieltä ekan kerran kyselin meilillä tuli vastaus nopeasti. Mullahan on Wurthin myymälä sopivasti kotimatkan varrella.

    Pikkasen olen jo käytellyt Kitoa ja erittäin laadukas vaikutelma siitä tulee. 500kg malli taitaa olla japsituunaajille sopivampi ja V8 miehille tuo 800kg sopii paljon paremmin.

    Kiitoksia vinkeistä kaikille! Eikun nostelemisiin..
     
    juko7 tykkää tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Ja olihan tuokin hyvä etu, että Wurth suostui ottamaan takaisin 500kg:n laitteen.
     
    TimeMachine69 ja juko7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!