kevätlöytöni..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja kustum4evo, 2.5.2006.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    kävin sunnuntaina syömässä varhaisia tatteja ja löysin kylän pöpeliköstä tälläisen..ukko väitti sen olevan foorti mun Pulsarin kans juteltuani todettin sen olevan jotain aivan muuta..olisi kiva tietää mikä se on..kilpi siihen oli tallella ja kaupat siitä jo käänsin eikä se ole myytävänä.. :odroll:

    http://s42.photobucket.com/albums/e345/hammart/Hoppa/
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mittaristosta, kojetaulusta, rintapellin pokkauksista, takapuskurista ja lokasuojista päätellen, sanoisin laitteen olevan 1928 Pontiac. Ihan uskomattoman lujan näkönen kampe! Mukava, kun nuita GM-kantteja on muillakin 8)
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onnittelut löydöstä ja tsemppiä rakenteluun!
     
  4. Acer65

    Acer65 Gearhead

    Jep. Pontiac. [​IMG]
     
  5. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Kiva löytö, ei noita enää joka mättäältä bongaa. :D
    Mun mielestä se ei kyllä ole Pontiacci. Pontikka ei ole mikään iso auto, toi näyttää isommalta. :eek:
    Maski ei stemmaa, lamput on suipommat, sivuikkunoiden yläreuna taitaa olla kaareva.

    Kuvista ei oikein erotu kylkipokkaus, tai se miten se kääntyy takakulman ympäri, mutta...
    Väittäisin sitä Chrysleriksi, ehkä vm 1930. Siis semmoinen perheautoa isompi, 77-sarjaa tai jotain.
    Chryslermäistä: lipan pokkaus, katon etureuna kaartuu lippaan päin, valon kannatinraudan paksut päät, tulipellin pokkaus,

    En äkkiä löytänyt hyvää kuvaa joka stemmaisi, mutta Chrysyistä löytyy samanlaisia piirteitä.
    http://www.cars-on-line.com/22404.html
    http://www.carnut.com/cgi-bin/05/_image ... koa006.jpg
    http://www.carnut.com/cgi-bin/05/_image ... koa003.jpg
    http://www.1930chrysler77.com/SI2.asp?S=CrownSedan
    http://www.motorbase.com/profiles/vehic ... 1766327238
    http://mclellansautomotive.com/photos/B22899.jpg

    Oli mikä oli, projekti pajalle ja takomaan! :rotfl:
     
  6. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    joo taidat puhua asiaa..tossa keltaisessa kaarassa taittui toi kulkipokkaus korintakaosassa samalla lailla ylöspäin..ja siinä ekassa kuvassa kojelauta oli prikkulleen samanlainen-eli iso kantikas aukko keskellä pienessä upotuksessa..
    ja takavalo on varren päässä ja kilpi roikkuu en alla..takapuskuri on samanlainen kuin tuossa ekassa linkissä olleessa oli..
     
  7. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jeps!

    Aurinkolipan persoonallinen pokkaus sen viimein paljasti. Kyllä maestro itse taisi olla lähimpänä tuon 1929 DeSoton kanssa. 8)
     
  9. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Jeps, aikas samalta näyttää. Maski ei kai ihan stemmaa? No moparin sukunäköä joka tapauksessa.
    No joo, ei sitten. Maailma on näköjään toisenlainen vappusilmien läpi. :rotfl:
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onnittelut hienosta löydöstä! Kannattaa kiertää lähiladot pisteosia etsien. Kyllä tosta hieno rodi tulee, onhan niitä pahemmistakin tehty.......... :rotfl:
     
  11. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    paljon potkua hommaan antaa se että siitä on takakilpi tallella ja tiedetään et mökin (jonka tontilla toi oli) edellisen asukkaan isän auton on toi ollut ja nykyinen asukas oli jo viiden kympin hujakoilla.. :rotfl:

    ja ko.kiesi löytyi Mikkelin laitamilta..kuvittelin jo ettei tältä kylältä mitään löydy..tosin kaveri sanoi et toisel puolel Mikkeliä kuulema jossain ladossa olisi joku hoppa mut en osaa sanoa onko tuossa jutussa mitään perää..

    mut vielä takaisin asiaan..esimerkiksi toi maskin kromikehys ei istu ainankaan tuohon pontiaciin koska tuo mun on ollut tollainen ohut ja siro edestäpäin katsottuna ja myös krominen vaikkei siitä kromista enää paljon ollut mitään jäljellä.. :odroll:

    ja kone on autosta hävinnyt naapurikylään jotain myllyä pyörittämään,siitä ei ollut omistajalla enää mitään tietoa,häkäpönttökin laitteessa on ollut (ainankin omistajan mukaan) kun se sitäkin mulle kovasti esitteli tai ainankin yhtä osaa siitä..
     
  12. Onnea hienon löydön johdosta ja hyvä että saadaan katukuvaan (?) muutakin kuin niitä iänikuisia voorteja :rotfl: (vaikka on ne hienoja nekin!)
    Dare to be different :)
     
  13. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    http://www.cars-on-line.com/20677.html

    umpiot ja niiden kiinnitystanko,lokasuojan pokkaus,aurinkolippa,kylkipokkaus takaa,takapuskuri,konepellin kromilista ja maskin muoto täsmäävät,takavalo ei vaan ole lokarissa kiinni

    mul on vain joku köyhälistömalli ku varapyörä ei oo sivulla :odroll:
    http://www.tocmp.com/pix/DeSoto/pages/1 ... to_jpg.htm
    http://chryslerheritage.com/engView.php?EngineID=36

    tuolta löytyy kuitenkin vaihtoehdot korimallille ja valmistusmäärät ja konevaihtoehdot:
    http://www.autogallery.org.ru/m/des1930.htm

    -Model CF Eight 1930-31
    5-passenger 4-door sedan, 2965 pounds, 995 US dollars, 9653 built
    5-passenger 4-door DeLuxe sedan, 2975 pounds, 1065 US dollars, 4139 built

    -Model K Six 1929-30
    5-passenger 4-door sedan, 2645 pounds, 885 US dollars, ? built
    5-passenger 4-door DeLuxe sedan, 2655 pounds, 955 US dollars, ? built

    -Model CK Finer Six 1930-31
    4-door sedan, 2705 pounds, 875 US dollars, 8248 built

    eli päätyisin 31sen kannalle koska siinä ohutreunainen maski yläosastaan kun 29 ja 30sessä on vielä hieman paksumpi yläosa..
     
  14. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Voi mennä unennäön puolelle, mutta katso löytyykö enää minkäänlaista valmistenumeroa. Koriin koputeltu voi olla jo liuennut, mutta voihan se olla joku alumiinilappukin.

    "Serial numbers are located on the car in the following areas:
    1929 - 1931: dashboard, passengerside front door pillar
    1931 - 1961: driverside door pillar"
    http://www.duricy.com/~desoto/desoto_se ... bers.shtml
     
  15. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    pitäneepi tutkia sit ku oon raadon kärrännyt omal pihal..toihan oli hyvä linkki.. :odroll:
     
  16. UGH!

    UGH! 1st gear

    ..tota?!
    noi sivulinjat(kaarevat yläreunat ikkunoissa) täsmää GM:läiseen, samoin kojelauta on kiinnitetty samoin kuin mulla -31 chevyssä, lamput -tai se mitä niistä on jäljellä- on samanlaiset, lokarit on varmuudella GM tuotantoa, takavalo lokarissa jne. mutta toi etuovessa näkyvä sisäpelti ei kyllä kuulu GM:läiseen?! ei niillä ollu varaa hölvätä peltiä semmosiin turhuuksiin..
    Harmi kun en saa puristetuksi kuvaa tähän hätään :cry:
    Valmiste numeroo ei löydy muuta kun moottorista... siis mikäli GM
     
  17. UGH!

    UGH! 1st gear

    ...ja vedetääs takas noi "samanlaiset" valot :oops:
    heräsin just päikkäreiltä :eek:
     
  18. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Löytyy kyllä - ainakin jos on Fisherin korittama auto, joita kait suomessakin enin osa oli. Mun omassa Oldsissa on kans ihan stanssattu valmistenumero, joka on kyllä hyvinkin voitu lyyä vasta suomessa.

    Tässä nimenomaan Chevyn korinumeroita Fisherin koreihin vuosille 1929 - 1933: http://clubs.hemmings.com/clubsites/che ... rolet.html
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear



    No Suomessa alkoivat lyödä koriin meissauksia vasta 1963 ja vain uusiin. Siis lain mukaan. No tosin ei sitä tiedä mitä Kekkosslovakian katsurit ovat voineet vaatia :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!