Kielitaitoiset auttakkee..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sleeper, 15.5.2003.

  1. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    http://my.ais.net/~hypermax/products.htm

    Voisko joku selittää lyhyesti miten tuo Pulse-turbosarja toimii? Siinä ei ilmeisesti ole hukkaporttia? Vakiossa 7.3:ssa on 185hv. Paljonkohan tuolla tulee lisää potkua? :odroll:
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noin äkkiä vilkaistuna sille tulee joka pytyltä oma pakokaasun sisääntulonsa, eli tulolaippa lienee kahdeksan reikänen? Joka tapauksessa, vaikken tota turboteknologiaa kauheesti tunne, vaikutti jossain määrin TV-shop osastolta.
     
  3. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Voi kyynel... :cry: Tuo kyseinen turbosarja löytyy jo isän F350:n pellin alta.. :sad: Tosin hyvin tuntuu toimivan.



    _________________
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Ei se vauhti tapa, vaan se äkkipysähdys..
    ----------------------------------------------------------------------------------

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sleeper 2003-05-15 09:52 ]</font>
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä se varmaan hyvin toimii, mutta kun se esitellään jollain lailla mullistavana ja parempana systeeminä kuin muut. Ehkä se on, ehkä ei; jos on, niin muut varmaan siirtyy käyttämään samaa teknologiaa.
     
  5. gearhead

    gearhead Gearhead

    Moikka. Tuossa on käytetty normaaleja pakosarjoja, mutta turbon turbiinipesä on jaettu väliseinän tapaisella ohjaimella. Siis kummankin pakosarjan tuotto menee omaa putkea myöten omalle radalleen turbiinin siivelle. Ei mitenkään "kuuma uutuus" raskaan kaluston ahtimissa. Tuo hukkaportittomuus ei myöskään ole kovin tavatonta, kyse on vain ahtimen mitoituksesta. Yleensä hukkaportilla saadaan vääntöä alemmilla kierroksilla, koska kovilla kierroksilla saatavaa pakokaasun tuottoa voidaan vuodattaa turbiinin ohi, ja näin voidaan käyttää "pienempää" ahdinta, joka taas tuottaa painetta alemmilla kierroksilla jne jne. Luulisin tuon sarjan idiksen olevan Navistarin mahtava alavääntö, jolloin on voitu keskittyä keski-ja yläalueen tehon/väännön optimointiin. Heidän antama nimi sarjalle on ehkä eksoottinen, mutta ei sisällä varsinaisesti mitään uutta. Sehän ahtamisessa on hienoa, että soittimet voidaan "räätälöidä" artistin toiveiden mukaan. Ei kun ahtamaan ja nauramaan...
     
  6. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Dodii. Nyt tuli asia selväksi. Kiitos hyvästä vastauksesta! :cool:
     

Kerro tästä muillekin!