Kierrejousen madallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ganada, 20.2.2018.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt täs on, ettei lämmitetä, kun tilanne muuttuu, eikä toimi! Mut niitä on kuitenkin lämitelty iät ja ajat, niin onko niissä vain sit unohettu kertoa, et ei toimi???
    Ei mitään punahehkua ja hankeen jäähtymään, vaan se jäähdytys ois se juttu! Toki jotain muuttuu, mutta muuttuuko ratkaisevasti, jos uunissa saat ne noin suunnilleen samaan pituuteen???
     
  2. pörre

    pörre Gearhead

    Vallilasta kysyin Buickiin takajousia kolmisen vuotta sitten. takajousien madallus oli NOIN 150-200€ / pari (painetaan kasaan ja uunitetaan) ja uusien teettäminen mitoilla (esim lähettää yhden malliksi, kertoo auton painon ja kertoo paljonko haluaa madaltaa) niin 150-200€ / KAPPALE. ei ihan kauhean kallista kuitenkaan Suomessa teetettynä. mut joo, kyllähän noita on lämmöllä madalleltu ja vuosikausia ajeltu huoletta. se hidas jäähdytys villoissa on varmasti kyllä hyvä homma.
     
    KajS tykkää tästä.
  3. ganada

    ganada Gearhead

    Pitää varmaan ottaa puhelu vallilaan..
    Niin jäi mainitsematta että pelkät takajouset, etujousiahan kyllä löytyis. Ja sitten kun on ilmaiskarit niin pystyy ajaan vielä rahtiakin tarpeen vaatiessa.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Farkkucapriceissahan on kanssa taakse saatavilla sekä mehiläispesä-mallista jousta että suoraa jousta ni oiskos tohon saatavilla kanssa? Ni niistä suoristahan saisit tehtyä sen mittaset kun tarvii ;)
     
  5. ganada

    ganada Gearhead

    Käytin takajouset vallilassa. Pyysin 30-40mm madallusta, jousia oli painettu kasaan aika tasan 35mm. Reilu viikon reissu, työ 90e (vähemmän kuin puhelimessa arvioi) plus pk yht. n.130e, ei valittamista.
    Mutta koveni ja pompottaa enempi kuin odotin.
     
  6. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Pukit rungon alle ja jätät ilmarakoa sen verran kun haluat auton laskeutuvan. Sitten annat hitsipillillä lämpöä kierrejouselle ja hyvä tulee. Muistat vaan lämmittää tasaisesti/varovasti ja pidemmältä matkalta.
    Joku voi tietysti väittää että jousen ominaisuudet muuttuu, mutta ei ainakaan omissa autoissa ajo-ominaisuudet muuttuneet huonompaan suuntaan ja näin on tehty jo kymmenissä autoissa....
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ilmeisesti jousessa pohjaa muutama kierros. Eli kierteet makaa toisiaan päin ylä ja alapäässä.
     
  8. ganada

    ganada Gearhead

    Ainakin vapaana näytti täysin tasaiselta kierteet. Jospa se vaan jäykistyi ton verran.
    Aikoinaan fleetsidessa sama juttu mutta kun oli 100kg romua lavalla niin kyyti oli aivan ihanan pehmeää
     

Kerro tästä muillekin!