Kiinan skootterin käyntionkelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Vuppe, 6.5.2015.

  1. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Kiinan ihmettä ihmetelty. Lähtee käyntiin tosi hyvin mutta kun lämpiää niin ei nosta kierroksia, booooooo. Jos pitää kaasun auki niin sammuu.

    Vaihdettu tulppa, bensasuti ja tänään myös alipainehana kun sen ohittamalla mopeti kuljetti minuakin ihan hyvin. Elikkäs uusi hana kii ja sama vaiva, ohitin hanan eikä parantunut. Alipaineletku hanalle ehjä, samoin kuminen imukaula. Tarkistetaan vielä joku päivä toimiiko automaattiryyppy vai jääkö se päälle...

    Onkos viisaammilla vinkkejä?

    Kaveri antoi vinkin että aja se johonkin järven rantaan..... ja jätä sinne. :D Mut ei o mun mopo, eikä sitä nyt ihan vielä luovuteta.
     
  2. nalle71

    nalle71 3rd gear

    Kaasarin kalvo
     
  3. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Kiinan crossissa tuli sellainen ilmiö, että ei lähtenyt kunnolla käyntiin ja kierroksilla tuo boooooo ja käyrä hehkui hetken päästä punaisena. Uusi CDI-boksi korjasi tilanteen.
     
  4. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    2 vaiko 4 tahti?

    Jos 4t niin saattapi venttiilit lämmetessä jäädä kantamaan.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    4 tahti. Tänä keväänä kuulemma ajettu muutama tankillinen ja ajosta hyytyi.
     
  6. F-body

    F-body 3rd gear

    Vaihda se cdi-boxi niin alkaa toimimaan. Laitoin just likan skopaan uuden uuden noiden oireiden takia. Niitä on sitten useita erilaisia, joten kaiva vanha malliksi. Nettikaupasta tilasin noin 20e.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Eikuhei, korjataan 2-tahti pelihän se on, ajatuskatko.
     
  8. piiparinen

    piiparinen 3rd gear

    Jos kaasarin imuaukosta on "viritysmielessä" poistettu pyöreä, rei-itetty imuilman kuristin,käy noin.Tuon poiston jälkeen tulee seosruuvia säädellä aukipäin kokeilemalla.En sano että vika on tuossa,mutta tytön pärrässä kävi em.tavalla.
     
  9. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Kaverilla just vastaava ongelma ja vika korjaantui ku vaihtoi sähköryypyn siihen kaasariin. Se jätti ryypyn päälle ja oireet just tuon mukaiset.
     
  10. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    monesti on että mopossa ollut ennen tehari ja muita mahdollisia kuristuksia poistettu ja pääsuutin on vaihdettu huomattavasti isompaan.
    sit myydessä laitetaan orkkisputki ja huomataan et se prötää ja saa liikaa.
    tällön heitetään alkuperäinen pääsuutin,toimii pintakaasulla siedettävästi,mutta jos muitakin kuristuksia poistettu booaa täyskaasulla ja kaipaa orkkista vähän isomman suuttimen.luistin neulan asento kannattaa
    kans katsoa.tälläsiä kokemuksia omille pojille hankituista mopoista.
    sähköryypyn päällejäämisestä sanosin et mopo prötaa kun saa liikaa,ei booaa
     
  11. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

     
  12. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mopeti on räpeltämätön. Oli omistajan kanssa puhetta että jos sen cdi boxin vaihtas vielä ennen kun se kiikutetaan viisaammille. Kiinan ihmeitä myyvä puotikin löytyy läheltä joten ei tarvi tilailla, malli mukaan ja tiskille. Kiitos vinkeistä.
     
  13. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Onko kaasaria muuten avattu ja putsattu, kun noissa kiinan malleissa sulaa bensaletkut? Ja onko pakoputki tukossa? jos löysäis putkea? Jos kaasari on ehjä ja putki hengittää niin sit se on toi cdi? Putkenhan voi polttaa jos on tukossa, putki kyllä harvoin ajossa tukkeutuu.
     
  14. fairlane

    fairlane Gearhead

    Mulla oli joskus vettä kertyny kohokammioon ja teki tommosta
     
  15. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    CDI kätösessä markettiin kyseleen varaosamyyjältä tyhmiä, totes heti kättelyssä että oireet ei viittaa cdi-vikaan, ootko putsannu kaasaria. No pitihän se sit avata ja siivota. Ei siellä mitään isompaa näkynyt mutta ei siinä isoo roskaa tarvi ollakaan kun tukkii kanavan.
    Kone tulille ja tyhjäkäyntikin oli heti tasasempaa, mopeti vei meikäläistä 55km/h. Hui. Elikkäs kaasarionkelma se sit tais olla, toi vesivahinkokin varmaan mahdollinen.

    Kiitokset!
     
  16. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Tarkista kuitenkin ne bensaletkut. Mulla meni kiinan mönkijässä kanssa kaasari tukkoon, ja heti perään uudestaan kun en vaihtanu letkuja.
     
  17. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Kiinan crossissa oli helppo huomata, kun alkoi tihkumaan ulospäin. Oli siinä muutakin. Kahden vuoden aikana (uutena hankittu). Takarengas kului silmissä, vaihdoin GoodYearin, sen jälkeen kului vain nurmikko. Ohjaus väljä, piti laittaa itse uudet sopivan paksuiset prikat, akkuteline tippui toinen ruuvi hävinnyt ja toinen petti,,akku kesti varmaan yhden kuukauden, ketjunkiristin tippui onneksi löytyi sai mallin, muutama metri uutta sähköjohtoa ja liittimiä vanhat vaan hapertui, kaikki bensaletkut hapertui, useampi mutteri vaan löystyi kaikkiin ei tullut laitettua lukkomuttereita kiristystä kiristystä.....ja muuta pientä.
    Ei se kyllä kalliskaan ollut........ :rotfl:
     
  18. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Sinnehän se hyytyi huoltiksen pihaan tankkauksen jälkeen, ei kuulemma ees luvannut. F uck it.

    This:
    Korjauksella että työnnä se sinne...
     
  19. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Itsellä kans mönkijässä 124 koppasen mersun pallonivelet edessä ja taka-akselissa kuulalaakerit omien paskojen tilalla.
     
  20. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Olisiko sittenkin se CDI-boksi?? Sai hieman happea kun oli irti........
     

Kerro tästä muillekin!