Kill stories- tarinoita tosielämästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Inlinee, 9.10.2020.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kaveri lähti toisille maille autolla vartti siittä kun olin sen kaas viimistä kertaa puhelimessa. Ja on tässä muitaki ristejä kannettavana, varmasti ihan jokaisella. Kukaan ei koskaan luvannu et elämä on helppoa.

    Mut ei anneta sen häiritä muistojen kertomista, ne ei siitä himmene mihinkään, nää tuntuu, haisee ja näyttää elämältä, eikä kuolemalta.
     
    Gary Grand ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Lisää turinointia.
    Sama Dart, Pieksämäki. Toria ei oltu vielä muutettu nykyseen kuosiin.
    Hieman kostea keli. Ajelin Lampolahdenkatua, käännyin Torikadulle. Torikadulla oli ennen R-kioski ja taksikoppi.
    1 vaihde lämää, hyvin menee poikittain, 2 vaihde hyviin menee luisussa toiseen suuntaan. 3 vaihde.... töks... voi vit se nappas pitoja, koppi täys käsiä kun vauhtia olikin n. 80kmh ja suunta kohti R-kioskia. Myyjä juoksi jo takahuoneeseen, kun sain just ennen kivetystä auton suht hallintaan.
    Ei tarvinnu vähään aikaan kikkailla.

    Sit tulikin rauhoitutta hetkeksi aikaa, kun ei ollut mitään niin tehokasta perseen alla. Vain 240hp 2 korinen Turbo Golf. Sillä ei tapahtunut mitään ihmeellistä. Perus Audi/BMW/Mersu kiusaamista.

    Mutta 2007 tuli ostettua Golf 3 Vr6 Variant syncro. 190hp vakio. Joka ei tietysti kauaa riittänyt. Turbo, nah, liian monimutkasta ja kallista. Kunnes Jyväskylästä hain NOS ilokaasu setin... Ja sit mentiin taas :D Tällä oli kiva kiusata muita autoilijoita, kun kaikki oletti et se on joku 90hp yms Golf 3 variant. Kiusaamisella tarkoitan nopeusrajoitusten mukaan ajamista. 100->80->60... mersua, audia, bmw roikkuu perässä, et mene nyt helvettiin edestä. 60->100kmh talla pohjaan ja sinne jäi. Ja kohta ne tulee reikä päässä perästä.
    Erään kerran sit kävin paikallisessa kyläkaupassa ja pojat lähti jollain -90luvun alun M5 yms perään. Noh kyliltä käännyttiin sit isolle tielle ja ei se Bemukka pysyny perässä kun kiihdytin 120kmh vauhtiin. Sit katsoin, että nyt tullaan muuten ja kovaa perästä. Päästin ohi ja perään. 6-7km mentiin 180/200kmh marssivauhtia, kunnes pojat totes, että Golf pysyy perässä ja kääntyivät takasin. Itse jatkoin ajamista syrjäkylille. 2km myöhemmin tulee Poliisi MP vastaan saatanan lujaa ja katso tiukasti... pokkana vaan rajotusten mukaan, kohta tulee 2 x poliisi autoa, sama juttu. Tiukka tuijotus kun ajovat vastaan......
    Onneksi nämä kaikki on jo vanhentunut kauan sitten :)
    Paikallisessa viikkolehdessä, Musta BMW ja Sininen Audi ajoivat kilpaa.... Eli Golperon vaatimaton ulkonäkö pelasti osaksi :)
     
    Gary Grand ja Inlinee tykkäävät tästä.
  3. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Kaverilla oli aikoinaan sliipperi apina Datsuni, jossaoli joki fiiatin/vastaavan auton 1.4/1.6L Motti ja jotain kansi ja nokka virityksiä päälle.. Ihan perus Datsunin 100A.. No lähdettiin käymään sit kaffella ja mentiin motarin kautta, ajettiin normaali nopeutta ehkä 110km/h ja rinnalle tuli vw transportteri vr6 ja kaiffari lähti ajamaan samaa vauhtia, portteri kiihtyi, niin myös dasse ja vauhtia rupes ole vähän perkleesti sellaiseen kroppaan, ja portteri pääsi ohi kun vasta hiljennettiin seuraavaan littymään.

    No mentiin kahville ja Vedettiin röökiä siinä auton vieressä, niin sama portteri kurvas viereen ja äijä siihen suu vaahdossa jauhaa, et mikä vitun kone sun autossa on kun portteri mittari näytti 193 km/h ja ohi ei meinannut päästä....
    Silloin jännitti kyllä hieman istua siinä repsikan paikalla...
     
    Gary Grand ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onneksi ei ollu poliisi. Noita oli -90 luvulla poliisilla siviiliversioina.
     
  5. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Onneksi, mutta oli sen verran tuunattu kori ja kuski, ei voinut olla kyttä:D
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla oli eka autona 90-luvun alussa 240 Volvo, johon vaihdoin tikkukoneen tilalle B23:n ruiskulla ja olihan se sillä alkuperäisellä tiuhalla perällä suht rivakka kiihtymään. (siis sen ikäiseksi euroksi). Kaveri oli kuskina sillä mun Volvolla sunnuntaina aamuyöstä naapurikaupungissa, kun oltiin viety sinne pari mimmiä. Mä nappailin kossua vänkärinä. Siinä tuli sitten pari mustalaista pummaamaan kyytiä kotikaupungin suuntaan ja suvaitsevaisina miehinä luvattiin heittää ne, kun samaan suuntaan oltiin menossa.

    No. Kaveri tiesi hyvän "oikoreitin" metsäautoteitä pitkin, joita se oli kolunnut jo muutenkin aika tavalla. Volvo kävi muutaman kerran täysin ilmassa, kun se veti siellä lumisella metsätiellä urku auki. Mannet istui koko matkan ihan hiljaa takapenkillä, eikä puhuneet yhtään mitään, ennen kuin saavuttiin katuvalojen piiriin. "O-o-oletko a-ajatellut rallikuskin uraa?" Kyseli se toinen kaverilta. Päästiin keskustaan ja mannet kiitteli kovasti, että olipa nopea kyyti.

    Jälkikäteen kuultiin, että nämä kaks sankaria oli harrastaneet sitä, että moralla uhkailemalla olivat ryöstäneet kyytejä tarjonneet ihmiset. Eivät tainneet sitte uskaltaa sen matalalennon aikana ruveta puukolla husimaan.
     
  7. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Oisko ollut Kuusaan Timppa?
     
  8. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Joskus 2000-luvun alussa kaveri oli opiskelemassa pietarissa. Pyyteli käymään kylässä. Pietarin esikaupunkialueella tuli vanille haastaja, Porsche Cayenne.
    Liikennevalossa jäin mut lusikka pohjassa perään. Sitten opin rytmittämään valot. Eli pienellä vauhdilla valoihin niin pääsin aina ohi kun porsche seisoi valoissa. Varmaan 10km jatkui tätä kisaa. Kunnes nevan varressa käännyn Liteny sillalle.
    Porsche pysähtyi valoissa rinnalle, tumma ikkuna laskeutui alas ja kaveri näytti peukkua ja jatkoi matkaansa suoraan.

    Venäjällä on tullut muutamat "kisat" ajettua. Ja yks kortti on kivennavan miliisilaitoksella vieläkin. Ilmoitin vaan suomessa sen hävinneeksi. Ei edes lahjukset kelvanneet miliisille.
    Uusi kortti tais maksaa 46€
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sehän se.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Turinointi jatkuu.
    Erään kerran tuli ajeltua Jkl läpi, Ja rantaväylällä talvella, eräs Civic kierrätti romuansa ettei ollu tosi. Olihan helppo haaste talvikelissä Syncro Golfilla. Nopea räppäsy 0-120kmh. Katsoin kun Civic jäi reippaasti taakse. Itse poistuin pohjosen ramppiin ja katoin kun Civic tulee kuin mielipuoliperästä... ai taittuko se kurvissa vasempaan... ei taittunu, veteli pitkin kaidetta :D
     
    Gary Grand, MJF ja Herje tykkäävät tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    -90 luvun lopulla ajelin paljon duuniin Hämeenlinnaan Lammilta 127 Fiatilla. Duunissa oli hupailun aihe koko kiesi. No pääosa välistä oli 80- rajoitusta joten hyvin silläkin kerkesi.
    Kesäperjantaina kohti Lammia ja puskuriin liimautui kiireellinen mökkiperheen isä farkku Volvollaan. Laskettiin Velssinmäkeä alas ja Taka-Hätilän risteyksessä jökötti Poliisi Mondeon nokka ujosti. Nostin nopeuden hiukka alle 90 ja vilkkua oikealle sekä annoin reilusti tilaa...
    Notkon pohjalla paloivat Volvon jarruvalot pitkään. Ajelin Mondeon ohi ja seuraavalla linja-auto pysäkillä olikin Volvo kuski paperit kädessä menossa maijaan. Morjenstin reippaasti ja ukko näytti keskaria mulle. Nauratti ihan makeasti... osui ja upposi.
     
    dart -66, MJF ja Inlinee tykkäävät tästä.
  12. leemu

    leemu 3rd gear

    Mennään aikaan jolloin kesät oli kuumempia ja kestivät vähintään kymmenen kuukautta:D

    Ei ollut jenkkiä alla ja kilpaakin ajettiin kelloa vastaan.
    Viikonloppuyönä pikkukylän keskustassa pari kaveria kömpi 70- luvun tojotan takapenkille.
    Raato oli melkolailla niin loppu kun auto vaan olla voi, suorituskyky ei kummoinen ja ajo-ominaisuudet ihan samaa tasoa

    Pojat haluaisivat naapurikaupunkiin anniskeluravintolaan.
    Pieni ongelma: sisäänpääsy ja anniskelu loppuu 03:00 ja osuuspankin kellonviisarit napsahtavat juuri näyttämään 02:50.

    No, nuoruudenintoa ja näyttämisenhalua löytyy, joten ykköstä pesään ja kumit vinkuen (in yor dreams) liikkeelle.
    Matkaa on ovensuuhun 16 kilometriä, valtaosa kolminumeroista maantietä ja loppupäässä on ajettava pikkukaupungin keskustan läpi.
    Liikennevaloja ei onneksi ole, mutta kaikki risteykset ovat tasa-arvoisia eikä oikealta tulevaa pysty näkemään kuin hyvin harvassa tapauksessa.

    Kylän keskustasta päästään maantielle, stop-merkille ei ehditä nyt pysähtymään, vaan baarumit soiden kaarretaan maantielle.
    Järjettömällä riivaamisella saa tojotan mittariin jotain puolentoistasadan paikkeille.
    Ohjaussimpukassa on "vähän" välystä jota pieni ralliratti kuitenkin vähän pelastaa.
    Toinen takapenkkiläinen on kuutisen vuotta itseä vanhempi ja omaa runsaasti ajokokemusta.
    "Aja keskiviivaa pitkin, niin saat aikaa paikata" kuuluu neuvo.
    Tehdään työtä käskettyä ja metsätaipaleesta selvitään, vaikka kuskiakin hirvittää melkoisesti. Onneksi saa ajaa melkolailla rauhassa, vastaantulijoita taisi olla kaikki yksi. Tuntia myöhemmin olisikin enemmän tulijoita, kun kaikki baarissa olijat palaisivat kotikylille.

    Kaupunkia lähestyttäessä nopeusrajoitus putoaa ensin kuuteen- sitten lähempänä keskustaa viiteenkymppiin. Tojotaa riivataan samaan tahtiin kuin koko matkan, ennen keskustaan kääntymistä rautatiesillalle noustessa muistan mittarin näyttäneen 140:soosoo:

    Sillan jälkeen tiukka oikea ja ollaan torin kulmalla. Eka risteys on helppo nakki, oikealle näkee eikä tule yhtään autoa.
    Toinen on pahempi, kadun vieressä on jalkakäytävä ja heti sen jälkeen kerrostalo. Risteys on täysin pimeä näkyvyyden suhteen.
    Juuri ennen risteystä kuuluu takapenkiltä "varo oikealta tulijaa" samassa suhahdetaan jo ohi varmaan 60-70 vauhtia eli kaikki mitä on irti saatu kääntymisen jälkeen. Huikkaan takaisin "ei tullu":odeek:
    Seuraavaksi ollaan toisessa torin kulmassa, takapenkiltä huudetaan hyvissä ajoin "ei sieltä ketään tule". No ei näyttänyt tulevan.
    Muutaman kymmenen metrin pieni kadunpätkä ja tiukasti vasempaan.
    Nyt on pakko hidastaa ja vähän tähystää, ei se romu olisi kääntynyt edes muuten.
    Viimeiset sadat metrit urku auki ja kadun yli väärälle puolelle jarrut savuten.
    Tojota pysähtyy nytkähtäen portaiden edessä olevalle "taksilevikkeelle" vasten ajosuuntaa.
    Takapenkkiläiset ryntäävät ovimiehen eteen sisäänlaskettaviksi.
    Vilkaisen kelloa, se näyttää 02:58.
     
    sleepercooler ja Inlinee tykkäävät tästä.
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Aikanaan kaveri oli Swingerillä Iisalmessa kuskina. Liikennevaloissa tuli sitten tarve vähän rivakammalle lähdölle. Eikun pakkoykkönen päälle ja odottamaan valojen vaihtumista. Kuski oli ajanut vähempi automaatilla enkä itekkään sitä takapenkiltä nähnyt että käsi oli shifterin päällä eli nappi oli pohjassa. Valot vaihtu, liikkeelle, sitten kakkonen ja kolmonen..no kolmoseltahan se meni pitkäksi eli pakki päälle. Renkaat alko sutimaan taaksepäin ja meistä tuli matkustajia. Luisussa mentiin kohti kaupungintalon seinään mutta onneksi kiveys oli sen verran korkea että matka tyssäsi siihen. Tuloksena ei henkilövahinkoja vaan ainoastaan rikkoutuneet kaksi vannetta ja takarumpu sekä vääntynyt vetari. Laatikko ja perä säily ehjänä ja palveli hyvin vielä seuraavankin kesän. Siinä hetkessä kyllä vitutti mutta se kyllä hävisi kun seuraavana päivänä yksi parhaista kavereista kuoli autokolarissa..Sillon sen viimestään hoksas että kyllä noita romuja saa aina korjattua.
     
    Slant Sickness, faffeli, sleepercooler ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Joskus kauniilla 80-luvulla tuli otettua pataan Calibralta, ’74 Monaco 440 kulkupelinä ja Treelta Vaasan suuntaan mennessä punainen uusi Obeliski roikkuu ärsyttävästi puskurissa. Ns Sasin notkon pohjalla mentiin about satasta, mäen päällä 170+ komean vihellyksen saattelemana ( ThermoQuad 800cfm...) ja Dodgen renkaat ravistaa niin saaaaaaaatanasti että kuskin aurinkolippa alkaa laskeutua omia aikojaan. Taisi mennä muutenkin aika tarkkaan koko kaistan leveys tielläpysymiseen.

    Syytän hävettävästä ja traumatisoivasta tappiosta romarilta ostettuja Power CAT 275/60R15 takarenkaita, osasyynä saattoi olla myös huono taloustilanne jonka johdosta rengaskuvioita oli avarrettu rälläkällä, onhan siinä kumia vaikka kuinka mutta väärissä paikoissa
     
    Gary Grand, 1purehell, leemu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. karra

    karra Double Gearhead

    Myin eläkeikäiselle isännälle lumilingon muutama vuosi sitten. Työnsin lankkujen varassa sen pakun kyytiin ja isäntä kiilasi sen paikoilleen jollain tavaralla kun matka oli lyhyt. Oli päässyt kolme korttelia ja kuollut, ilmeisesti sydänkohtaukseen. Naapuri oli nähnyt kun paku oli ajautunut auravalliin ja siinä oli lanssi paikalla.

    Oli jotenkin kiireinen ja hermostunut, tais unohtaa ensin jopa takaluukun auki tms eli oli jo kohtaus päällä. En vaan koneinsinöörin koulutuksella sitä havainnut.
     
  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kaverilla oli joskus 2000-luvun alussa 190 teinitähti 2.5 cosworth. ulkoasu oli aika petollinen kun kaikki merkit oli poistettu. perävälitys oli vaihdettu mutta en tiedä mistä mihin, muistan vain kun orkkiksesta levisi lukko niin sinne tungettiin toinen murikka. noh asiaan

    ajeltiin tammerfesteiltä kotiinpäin. oltiin menossa 9.tietä orivedellepäin kun takapaksiin liimautuu X5 taksibemari. noh bemari vetää ohi kun ohituskaista alkaa ja takaikkunasta lällätellään ja heilutellaan että heihei. kaverilla naksahti päässä ja pudotti kolmosen sisään. kevyt mese veti mittariin 250 aika nopeesti ja ajettiin sen bemarin takapuskuriin kiinni, sinne ei olis mahtunu hesaria väliin. ei se mese sen lujempaa kulkenu mutta joka mutkassa oltiin muka lähdössä ohitse. nyt sieltä takaikkunasta näyteltiin keskaria ja ilmeet oli perin hämmentyneitä. mesessä ei paljoa juteltu, lähinnä odotettiin että tilanne menee ohi kun kyyti oli aika hurjan tuntuista. se mese sai sittemmin garretin pakoputken väliin ja oli hotrotti show:n tuninkihallissa esillä
     
    Inlinee tykkää tästä.
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kolme vkoa sitten Kättärin valoissa e60 3 litran bensa 5 Bemari. Perus valkoinen Syyrialaismalli, tummat lasit ettei sisään näe.
    Reteesti puikkas valoissa siihen vierelle. Tuohon aikaan illasta joutuu pysähtyyn jokaisissa valoissa ennen Kehä1:stä.
    Mentiin siitä kohtuu sukkelasti suraaviin valoihin rinta rinnan.
    Otin eco asennon pois, mutta jätin luistoneston päälle koska alla kolme päivää vanhat kitkat, enkä halua niitä heti uutuuttaan sulattaa.
    Aika tasanen lähtö ja Bemari roikkui auton mitan jäljessä kunnes vaihtoi suurempaa ja sinne jäi.
    Siitä kiltisti peräkanaa seuraaviin ja taas puikkas siihen rinnalle.
    Nyt tuntu olevan jo jenkaa kunnolla kutosessa, kun kuului oman autonikin kabiiniin. Jäi taas lähdössä autonmitan ja sitten vaihdossa hyytyi taas sinne 20 metrin päähän taakse.
    Peräkanaa taas siitä seuraaviin, nyt rinnalle hiljaa rullaten. Nyt sitten vissiin rullaamalla lentävää lähtöä. No jäi lentävällä hetkeksi siihen takarenkaan kohdalle roikkumaan ja vaihtohetkellä jäi taas sinne taakse jonnekin.
    Kiltisti köröteltiin vajaata satasta kehätielle josta se lähti tulisesti itäänpäin, mulla taas suuntana koti, eli länteen.
    Luistonestosta huolimatta Nissan sutii 15 ekaa metriä, ei mitenkään raivosti, mutta sellainen hiljainen vieno vinkuna kunnes pito löytyy ja silloin ollaan jo aika reippaati ylinopeuden puolella tuossa kohtaa katua. Vedot sinne satasen nurkille ehkä hieman yli.
    Vähän annoin sille tasotusta noilla kitkoilla, mutta Bemari puolestaan niillä 200 kilowatillaan.
    Muutamassa lähdössä ei näemmä akku kuumene niin paljoa että alkais tehoja leikkaamaan.
     
    PilsnerBil, Volvo_5.7, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    itselle jos tulee Tesla yms rinnalle, niin en lähde edes yrittää. Mutta muuten tolla AWD Magnumilla on kiva ottaa vetoja.
     
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei se sitä estä. Kerran vuostuhanteen vaihteessa Kehätiellä ajaessa tuunattu farkkugolffi nätisti sanoen provosoi liikenteessä. Kävikin nii että se oli siviilimiliisiauto. Pysäytysvalot maskin takana piilossa. En itte kuitenkaan joutunut pysäytetyksi.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Vissiin liikaa aikaa töissä; 10 sekan googlauksen perusteella tommonen 530i menee 0-100 6,3 sekkaa, 40kWh datsuni Autoexpressin artikkelin mukaan 7,9... Kaiken järjen mukaan olis pitänyt mennä hiukan toisin.
     

Kerro tästä muillekin!