kilpakuljettajien ammateista ja koulutuksista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kerkko, 28.2.2021.

  1. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Valitettavasti saimme suru-uutisen Hannu Mikkolan siirtymisestä ajasta ikuisuuteen. Uutisoinnissa tuli esille useammassakin aviisissa Mikkolan insinööritausta, joka varmasti oli osaltaan eduksi urallaan. Jarno Saarinen taisi myös olla taustaltaan insinööri? Häkkinen ja Räikkönen autonasentajia? Muistuuko muita? Rovanperän junioori taas on nykyaikaa, ei taida olla aikaa eikä tarvetta muun ammatin hankintaan?
     
  2. Jarno Saarinen oli tarkkaanottaen autoinsinööri. Olikos Mikkolakin autoinsinööri vai joku muu?
     
  3. Tässä on monen suomalaisen rallikuskin tausta:

    [​IMG]
     
    FeV-8 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On ollut lääniä missä harjoitella sekä paja, missä laitella autoja rallien välillä. Paria poikkeusta lukuunottamatta MM-menestyneet kuskimme ovat lähtöisin farmeilta. Rata-autoilussa on mennyt toisella lailla.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Teku oli asentajan ammattikorkeakoulu.
     
  6. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Voitti myös kyntökisoja ennen ralli menestystä
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Muutama sata hehtaaria hakkaamatonta metsääkään ei haittaa uran alkuvaiheilla
     
    teddy99 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eikös häkkinen ollut levyseppähitsaaja, ei tainnut tuntiakaan tehdä alan hommia
     
  9. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Varmaan aika monta perintömetsää on Suomessa "sijoitettu" ralliautoiluun? Itsekin tiedän pari-kolme tapausta, joissa kaikissa ajot loppuivat junioritasolle muutaman vuoden aktiivisen kilpailemisen jälkeen, kun perintömetsät oli ajettu. Toisaalta kun yrittää positiivisesti asiaa katsoa, niin kai tuo ralliautoilu on parempi "sijoitus" perintömetsille, kuin juopotella ne.... Jälkimmäinen tapa on varmasti ollut tässä maassa yleisempi "sijoitusmuoto" perintömetsille kuin ralliautoilu.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  10. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Aikoinaan juttelin autoilijan kanssa millä oli muutama rekka,sanoi että yhden auton pitää tienata koko ajan että pystyy pojat harrastamaan rallia,lopuilla sitten pyöritetään firmaa
     
  11. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Miten tehdä pieni omaisuus kilpa-autoilulla?
    Aloittaa suurella omaisuudella.
    Taitaa ainakin kiihdytyspuolella olla Anita ja Tommi ainoita joka omalla rahalla ajaa. Isoista luokista siis.
     
  12. Omaisuuksia tuskin Suomessa kisaamisella tehdään, mutta Janne Ahonen ainakin saa sen verran että palkan saa itselleekin, kun pyörittää junior auto/mopo tiimiä.


    Voihan jollakin olla sen verran isot sponssit että niistä jää palkaksi asti....
    Härmässä on Rallycross kuski, jonka isäukolla on aikamoinen määrä kalustoa kaivoksilla pohjoisessa. Sieltä tulee sen verran rankasti täpäkkää että puolimilliä tai enemmänkin voi helposti laittaa joka vuosi pojan leikkiin.
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Henry Saarikin oli kova kyntömies, mutta ei tainnut ajaa muutakuin rattorallia ?
     
    Jokeri tykkää tästä.
  14. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Osui sopivasti, kun selailin tuossa Ari Vatasesta kertovaa kirjaa, niin siinä hän kertoo, kuinka kotitilalla olisi metsääkin ollut, mutta ei sitä arvattu ruveta muuttamaan rahaksi niinkin hölmöä hommaa kuin ralliautoilua varten, vaan sitä rahaa sitten hankittiin muilla keinoilla, kuten työskentelyllä tietyömailla.

    Ari Vatanen on kouluttautunut autoteknikoksi ennen varsinaista isompaa menestystä ralliuralla ja wikipedia tietää hänenkin olevan maanviljelijä, mutta en sitten tiedä, onko hän tehnyt maanviljelyhommia kotitilallaan Tuupovaarassa vai joskus myöhemmin esim. Ranskassa. Ainakaan siinä 80-luvulla tehdyssä kirjassa en muista, että maanviljelemisestä olisi oikein juuri mitään juttua ollut; koulunkäynnistä ja muista varainhankintakeinoista kyllä oli.
     

Kerro tästä muillekin!