Kimppaharraste, Dodge Fargo d500 paloauto, -71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 21.9.2015.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hahaa, rockauton paketti taitaa keretä tulla pääsiäiseksi, eilen sain tullaushommat tehtyä. Vielä ku siihen mennessä kerkeäis tulla myös se kaasarin korjaussatsiki Kanadasta ni ois se vaan makia.. :D

    Alkaa viddu vappu ja Oulun ACS lähestyä uhkaavasti ja ei tuo vekotin ole vielä likellekkään liikennekunnossa.. :(
     
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Nyt täytyy kyl nostaa hattua, se ei olekaan mitään netissä pätijöiden hommaa entrata paloautoa pakkasessa.
    Onko tossa nyt hädän päivää vaikka vähän liekkiä löisikin? Olis palokalusto paikalla valmiiks..
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Juu ei tuo ole ongelma niin pitkään ku vaan kelit on edes jotenni kohillaan. Alle -20 pakkanen ei tunnu missään ku vaan vaatetus on kohillaan. Viddu ku ois edes paikka täällä oulussa missä tehdä tuota, vaan ku pitää aina kuusamoon asti raahautua ni jonku verran hidastaa tekemisiä..

    Heh, no se kyllä. Eipä silti, ei tuossa kyllä ole paljo mitä palaakkaan. Palavaa matskua siinä ei taida olla ku lattiassa ja saunassa.. Niin, ja eihän siinä varsinaisesti ole palokalustoa enää jäljellä kuin tuo keulapumppu. :D
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tänään saatiin ihan hyvästi tehtyä kaverin kans. Käsijarru alko pelaamaan ku lubrikanttia sohlas reippaanlaisesti, käytön puutetta vaan.
    Nyt sai tuon öljynsuotimen mitat ni voipi senki ostaa että saa öljyt vaiheltua.

    Vetokoukkua puuhasteltiin nippuun..
    Pientä sihtailua eka että miten aletaan hitsailee.

    [​IMG]

    Ja valmista..

    [​IMG]

    Vielä maalit niskaan ja paikalleen.

    Gmc jimmyn penkkejä mallailtiin myös koppiin ja jotain pientä niihin saatiin valmiiksikin..

    Komiat kelit oli tänään.. :D

    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.9.2017
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kellään tämmösiä ylimääräsenä? Tai kertokaa mistä noita saa halavalla.. :D

    [​IMG] [​IMG]
     
    Muokattu: 27.9.2017
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mites on projekti edistynyt?

    Joko alkaa olemaan ajo kunnossa?
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kyllähän se pikkuhiljaa etenee, vaan ei niin nopeasti ku haluttais. Viime viikonloppuna oli jo tarrakilvet mukana, että oltais ajettu ouluun se värkki vaan eipä menny ihan niinku suunniteltiin. :confused:

    Käyntihäröjä edelleen metsästin, selkis sitte että tais bensapumppu alkaa jo aiemmin oireilee ku nyt oli aina välillä pensafilsu tyhjänä/puolillaan ja lopuksi sepä ei meinannu enää lähteä ku huikalla käyntiin ja käynnissä pysyi vaivoin.

    Kaasarin pensanpinnan säädin spekseihin. Ku viimeksi nakkasin siihen korjaussatsin ni mittasin sen silloin päin persettä. Onneksi ei ollu iso homma..

    Startin solenoidi alko oireilee kans aina vaan pahemmin ku ei aina ottanu vauhtipyörän hampaille. Meni prkl tovi aikaa ennen ku sai sen käyntiin houkuttemalla. Purin sen startin ja solkun vaan eipä se auttanu ku se solkun kuparilevy ja pultin nasta oli jo niin kulahtanu ettei virtaset oikein kulkenu. Sitäki pultin kantaa oli jo pyöritelty eri asentoihin ni ei saanu enää uutta pintaa näkösälle..

    Tilasin uuden solkun ja pensapumpun, jos se niillä saatais viimein ouluun lähiviikkoina. Vapuksi ei kerkee perkele.. :(
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ylläri et tulee aina jotai eteen .

    Mulla kans oma auto levällään. Ei pääse vapuks ajoon. Ja perkele synttäritki sillo
    Ja seuraavat kaks viikonloppua olis kans menoa. Kattoo pääsiskö niihin edes
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mittee meinaatte palopelillä vetää? Siinä on aisa kovilla, mietin vaan.
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jaa-a, saattaa siinä joku palju joskus olla kiinni.

    Itse en henk.kohtasesti ois ehkä koukkua tuohon laittanu, mutta se oli toisen osakkaan idea. Sillä sitä vetohommaa on jos on, mutta se on selvä että järjen kans tuolla pitää vetää jos siihen lähetään, eikä vasiten hajoteta paikkoja.

    Kyllähän tuo voimansa puolesta varmaan vetää isompaaki lastia, mut ekana mulla tulee esim. kytkimen kestävyys/nykyinen kunto mieleen. Nimittäin sen ku hajottaa ni voipi tulla kalliiksi ja mistä senki sitte edes löytää..
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    En epäile etteikö vois vetää vaikka ja mitä itse auton enempää kärsimättä, mut kevytperäkärrien aisat ei välttämättä kestä noin painavaa vetoautoa. Mitä sen omamassa sit liekään.
     
  12. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Täh?
     
  13. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ymmärrän.
     
  14. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    http://www.trafi.fi/filebank/a/1414..._O2-luokan_keskiakseliperavaunun_vetoaisa.pdf

    Tossa vähän asiaan liittyvää ohjeistusta.

    Oletan että palju on sen verran vanhan kärryn päällä, että tyyppikilvessä ei ole mainintaa vetoauton suurimmasta sallitusta massasta. Elikkäs sakkoa ei varmastikaan saa, siitä ei ole kyse. Jos nyt sais muutenkaan, ku suosituksiahan noi kai on.

    Toteanpahan vaan, että kevytperävaunun aisa on kovilla kun oikein isolla autolla vetää. Jollei nyt sen kummempia toimenpiteitä aiheuta, ni kannattanee seurata aisan kulumista tavallista tarkemmin.
     
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    No prkl, tuo on kyllä ihan uusi juttu mulle. En oo ikinä noin päin ajatellut koko asiaa.. o_O
     
  16. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Miun päähän ei mahdu et mikä sitä aisaa rasittaa enemmän jos veto-auto painaa vaikka 10 000kg. verrattuna esim. 900kg.??
     
    palontie tykkää tästä.
  17. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Hitaammat liikkeethän tuollasilla painavilla vehkeillä on.
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ei kyllä mahdu munkaan lanttuun tuo, no en kyllä tajua montaa muutakaan asiaa.. Et ei sen niin väliä. :D
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Noni. Nyt et uskalla ikinä vetää mitään kärryä. :D

    Eiku älä liikaa pähkäile, tieto lisää tuskaa. Ei se aisa laakista hajoa, ja kun ei päivittäin tuu varmastikaan vedettyä ni uskallan ennustaa pitkää ikää. Sanoin vaan että tiedät tällasen yhdistelmän väsyttävän rautaa nopeammin ku kevyemmällä veturilla.
     
  20. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Koetan selittää ymmärrettävästi vielä.

    Sama voima mikä särkee kevyen vetokoukun painavaa kärryä vedettäessä, särkee "kevyen" aisan milloin vetoauto on painava.
     

Kerro tästä muillekin!