Kimppaharraste, Dodge Fargo d500 paloauto, -71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 21.9.2015.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Asenne kohdillaan!

    Paljonko oli polttonesteen kulutus tuollaisessa matka-ajossa?
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkohan tuo täältä meiltäpäin,kun täällä on paakki niminen kylä,muttei mulla hajuakaan onko siellä VPK:eek:ota ollut.Elikkä Kajaanista noin 30kilsaa pohjoiseen.
     
  3. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Nuo vanhat bensa V8 paloautot saattaa kulkea aika iloisesti? Pari vuotta sitten mentiin henkilöautolla Jyväskylä-Tampere välillä. Oli syksyä, puolen yön paikkeilla, eli täysin pimeää. Koska muuta liikennettä ei ollut, niin mentiin sellaista 120 km/h.

    Perässä ajanut auto lähestyi kuitenkin meitä koko ajan. Kun auto tuli lähemmäs, valoista näki, ettei kysessä ollut henkilöauto vaan että se on joku kuorma-auto. Tuli isompi ylämäki ja perässä tullut kuorma-auto ei jäänyt vauhdistä yhtään. Silloin alkoi ihmetyttämään, että mikä se oikein voi olla. Uudemmisssa kuormureissa kun on nopeudenrajoittimet ja vanhat kuormurit ei voi kulkea niin kovaa. Uteliaisuus kasvoi liian suureksi ja vedettiin tienvarsi parkkiin, kun sillä näytti olevan enemmän kiire kuin meillä. Ja ohi meni tuon tyyppinen 60-lukuinen paloauto, saattoi olla Fordin F-sarjalainen.
     
    palontie tykkää tästä.
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Saariselän reissulla 27 L/100km oli pienin kulutus ja 32 L/100km isoin. Ja 98 bensaa tietenni. :D

    Lähtee tuosta muutama litra pois kuhan saan tuon kaasarin vielä parempiin säätöihin ja sytkissä on kans vielä häikkää.

    Pakinkylän vpk:n vanha työjuhta tuo on. Helsingin lähimaastosta.
    Kyllä tuo nykysessä kunnossaki tasamaalla menee sen 110km/h ainaki. Säätöihin ku saa paremmin ni vois välitykset riittää jonnekki 130km/h paikkeille.. Ainaki. :D
     
    Muokattu: 29.8.2016
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    110+ vauhdista tankit täynnä pysähtyminen vie kilometrin paitsi alamäessä ei stoppaa lainkaan.
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep, totta, onneksi ei ole vesitankkia eikä muutakaan painolastia enää haitolla.

    Noista jarruista tuli kyllä läpikäymisen jälkee helevetin hyvät, ei satasen vauhista tee tiukkaakaan pysäyttää lyhyellekkin matkalle. Muutamaa poroa väistelin saariselän reissulla ja on se vaan mukavaa ku jarrut toimii luotettavasti.

    Tottakai ne jarrut alkaa haisemaan ku kovempaa jarruttelee ja lämpöäki ne hehkuu mukavasti. Ainakaan vielä ei ole semmosta tilannetta tullu että ne alkas yhtään hiipumaan.

    Tosin ison painon alla tilanne on sitten täysin erilainen..
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Niin joo ja paluumatkalla kaasarissa tais tapahtua jotaki ku piipaan takaseinä oli pitkän matka-ajon jälkeen bensapisaroita täynnä.
    Ja ku kunnolla anto happea kiihdyttäessä ni raaka bensa haisi kopissa, mut missään ei kuitenkaan ollut bensavuotoja ni kaippa se sillon mottiin män.. :D
    Kulutus oli kuitenkin suurinpiirtein sama molempiin suuntiin.

    Menomatkalla ei haissu bensa eikä kyllä ollut takaseinäkään märkä..

    Tyhjäkäynti seoksethan tuossa on kans hiukkasen persiillään, vähä karvastelee silmiä ja happikatoa pukkaa ku seisoo vieressä. Siihen ei vaan oikein ole tyhjäkäyntiruuvien säädöt auttanut ni oon antanu sen olla noin, pitää jotakin keksiä..

    Käyntiihä tuo lähtee aivan laakista ku vähä avainta vilauttaa. Mitä nyt startti hiukan keljuilee välillä ja pomppii startissa hammaskehältä pois. Pitää talven aikana käyttää muttereina ja kunnostaa se.

    Lisäksi esim alamäissä moottorijarrutuksessa paukuttaa aika makiasti putkessa, taitaa olla tuo reippaahko bensan saanti, vuodot putkistossa, vanhat kärjet osasyyt ja ehkäpä tuo jakajakin on tiensä päässä. Tuo syttyajotushan tuossa on kans vähä mystinen juttu, merkit sieltä kyllä löytyy, mut niihin ku laittaa ni ei koko härveli lähe käyntiin. Ja jos myöhäsemmällä käynnistää ja alkaa aikastaa merkkeihin ni ei se enää käynnissä pysy ja käynti muuttuu aivan hirveäksi.

    Siksi vinttasin koko strobon olan yli takaviistoon ja säädin korvakuulolta sen. Jätin siihen missä omaan korvaan kuulostaa parhaalta ja vetää parhaiten. Jospa se paranis vielä noiden em. pikku fixailujen jälkeen.

    Ei se nyt kovin päin helevettiä varmaan ole ku kuitenki selvittiin tuo vlopun reissu ilman että sytty koko härveli tuleen tai muuta vastaavaa.. :confused:

    No ompaha talveksi puuhaa, voi olla että hoidetaan tuo muutosrekisteröinti nyt lähiaikoina kuntoon ni saadaan keväällä piipaa heti liikenteeseen ja tapahtumia kiertelee.. Jos vaan lompakossa on enää katetta talven jälkeen. o_O
     
    Muokattu: 29.8.2016
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joskus vuostuhannen vaihteessa pääs todistaa kun kaks bensaveekasi paloautoa otti mittaa toisistaan kiihdytyskisoissa. Toinen oli neuvostovalmisteinen GAZ tms., ja toinen International. International voitti, ja jos en ihan väärin muista niin aika oli varttimaililla karvan vajaa 30 sekuntia ja loppunopeus aavistuksen sadasta vajaa. GAZ viiletti vartin n 40 sekunnissa 60 km/t lopparilla.
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Heh, on varmaan ollu hauska näky! :D

    En tiedä kyllä miten tuo meidän kampe vartin viilettäs, pitänee joskus vitsillä kokeilla jos mahollisuus tulee. :rolleyes:

    Varmaan joku 80-90km/h ehkä kerkeäis kelata vartille, tai sitten ei.. o_O
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Farma fargossa on moottorikin sama kuin Mustangissa...;):p:D... ilmoituksen mukaan
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Samaa naureskelin itekki ku omaan silmään näyttää samanlaiselta mopen 318 ryppyreunalta ku meilläki on..
     
  13. gclubonline

    gclubonline 1st gear

    โพสต์ที่น่ากลัวเกี่ยวกับเว็บไซต์ของคุณ
    ขอบคุณสำหรับการแบ่งปันเว็บไซต์ที่ดีของคุณและความคิดที่ดี!
    เกมสล็อต :rolleyes::rolleyes:
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nyt sai aamulla sen verran aikaseksi että sai lähettyä korjaamaan sitä fargon kytkintä.
    Rockautosta löyty 27€ hintaan pää- ja työsylinterin korjaussarjat kotia toimitettuna. Ainaki pääsylkyn sarja oli oikea..

    [​IMG]
    [​IMG]

    Paikalleen laitto jäi kuitenni tekemättä yksin ku vaikutti hieman hankalalta..
     
    Muokattu: 27.9.2017
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hieman vierähtämy aikaa taas syksyn touhuiluista. Noh, tuo kytkinjuttu kaatu syksyllä siihen ettei saatu vitullakaan ilmattua sitä.

    Nyt vasta tällä viikolla palasin asiaan tuon kans ja eipä tuo sen paremmin ole onnistunu. Ei voi käsittää perkele miksi tuo ei voi ilmaantua.. :mad:
    On tullu vaikka mitä kokeiltua ja mikään ei tunnu auttavan..

    Alkaa tuo vappu uhkaavasti lähestyä ja auto ei liiku edelleenkään mihinkään.. Prkl! :(

    Pitää huomenna käyttää pääsylkky vielä irti ja purkaa se uudestaan. Jos sieltä löytyis joku selvä vika miksi se ei toimi. Jos ei tuu yhtään viisaammaksi sen kans ni menee uus pääsylkky pikana tilaukseen.
     
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Eikö ilmaannu niinkään, että isolla ruiskulla täyttää nesteet työsylinterin ilmaruuvin kautta?
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Eihän tuo ilmaantunu noinkaan ku eilen kokeiltiin. Ollaan alipaineella yritetty imeä työsylkyn päästä, ei auta. Kokeiltiin paineilmaa kevyesti pääsylkyn säiliöön, sievästi samalla polkien, ei auttanu.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ootteko kokeillu jo ilmata jarruilla sen? Eli ilmaruuvista ilmaruuviin letku, nipat auki ja jarrulla pumpaten? Tuolla konstilla on yleensä kyllä lähteny vittumaisimmatkin ilmavaivat o_O
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    No empä ole tommosesta keinosta vielä kuullu. Toisaalta voishan se noin onnistuakki.. Pitääpä melkein testata. :rolleyes:
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuo on helvetin helppo konsti varsinkin jos on samasta säiliöstä kytkin ja jarru ;)

    Erillisillä säiliöillä joutuu vahtimaan ettei mee tyhjäks/tuu yli, mutta tehokas konsti todellakin :)
     

Kerro tästä muillekin!