Kirjallisuutta jenkeistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jumani, 31.5.2004.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Onko kukaan tilannut? Suomesta kun ei löydy esim korjausoppaita sun muita kaikkiin vanhempiin autoihin.
     
  2. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Oletko kysynyt SamiL:lta?, ei tarvis välttämättä tilata jenkeistä asti. Häneltä tuntuis löytyvän melkoisen kattavasti. http://www.kolumbus.fi/tmi.sami.lassila/
    Kannattaa kysyä vaikkei sattuis listasta löytymään, hyviä kokemuksia.

    Edit: Laitoin linkin

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Granaatu 2004-06-01 02:04 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    E-baysta oon oonistunut ostamaan.
    Voi tehdä onnistuneitakin kauppoja. Oon ollut pääsin tyytyväinen. Aina kuitenkin olemassa pieni riski.
     
  4. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Entä löytyykö Suomesta vanhoja jenkkilehtiä?Haussa olisi Motor Trendin Toukokuun numero vuodelta 1961 ja siitä erityisesti uusien kompaktimallien roadtest.

    Kiinnostaisi myös tietää, jos jollain nettisivuilla voisi lukea kyseistä lehteä tähän tapaan:

    linkki

    ...toivottavasti aukesi.Tuossa on kyseisestä lehdestä valitettavasti ainoastaan Pontiac Tempestin juttu näkyvissä.Haluaisin lukea kyseisestä lehdestä myös Dodge Lancerin arvioinnin.



    EDIT: korjasin linkin

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Webmaster 2004-06-21 12:59 ]</font>
     
  5. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    http://www.amazon.com toimii, on edullinen, nopea ja valikoima on hyvä. Tosin kokemusta vain yhdestä kerrasta, mutta kuitenkin. Visa pitää tietty olla.
     
  6. Konte

    Konte 1st gear

    SamiL palvelee asiassa erinomaisesti :smile: Ebaystä löytyy hyvä valikoima eri hintaisia kirjoja ja CD:tä ja ainakin PayPalilla maksettaessa Worldwide-myyjät on toimittaneet nopeasti ja oikeaa tavaraa. Joskus kannattaa myös lähestyä suoraan auton maahantuojaa, jos ei Suomessa niin Euroopassa tai jenkeissä, voi saada yllätyksen :grin:

    Jenkeistä tilattaessa kannattaa varmistaa toimituskulut etukäteen, normaalisti tuollasella kirjalla luokkaa $15 (Airmail Letter/Parcel Post 4-10 days).

    Kirjakauppa Helm inc myi erästä kirjaa hintaan $120 ja tilatessa selvisi toimituskuluiksi $170... että siinäpä sitten olisi tullut kirjalle hintaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Konte 2004-06-01 19:32 ]</font>
     
  7. jumani

    jumani Gearhead

  8. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    rick&mindy hakusanalla löytyy osoite, mistä saa tilattua korjaamokäsikirjoja. SamiL on asiallinen kaveri. kysyin häneltä buick gn korjaamokirjaa ja hän sanoi, että saa, mutta maksaa 200. Olen katsellut niitä sittemmin jokapuolelta, mutta ei tunnu hyväkuntoisia saavan ainakaan halvemmalla.Uudet maksaa noin 170 taalaa.(lentorahti yli 100taalaa ja maitsekin 40taalaa)= asiallinen kaveri ja kohtuuhinnat= suositeltava ostospaikka.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Classic Motorbooks:ista löytyy myös historiakirjojen ym. lisäksi reprintattuja Shop Manualeja. On edulliset "flat rate" shippaus-kulut ulkomaille ($10.95-14.95).

    Lancer 225 wrote:
    "Entä löytyykö Suomesta vanhoja jenkkilehtiä?Haussa olisi Motor Trendin May vuodelta 1961 ja siitä uusien kompaktimallien roadtest. Haluaisin myös Dodge Lancerin arvioinnin."

    eBaysta noita löytää.. mulla on toikin n:eek: ja siinä on 4 sivua Lanceria. Yritin auttaa, mutta en voi skannata sivuja ja laittaa kotisivuille, koska näissä 50-60-luvun vaihteen lehdissä on liimasidos ja niitä ei voi aukaista lätsäyttää kokonaan skanneriin leväälleen kuten niittipainosta. Sidos vaurioituu.. ML
     
  10. towncar

    towncar 1st gear

    itse tilasin korjausoppaan jenkeistä ja Sami lassilalta olisin saanut saman muutaa euroa halvemmalla. Osta Samilta ja jos hänellä ei ole hän kyllä hankkii. Helpompi selittää mitä haluaa suomeksi ja onhan siinä ulkomailta tilattaessa aina pieni riski olemassa.
     
  11. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Nimetön, kirjoitit:

    "eBaysta noita löytää.. mulla on toikin n:eek: ja siinä on 4 sivua Lanceria. Yritin auttaa, mutta en voi skannata sivuja ja laittaa kotisivuille, koska näissä 50-60-luvun vaihteen lehdissä on liimasidos ja niitä ei voi aukaista lätsäyttää kokonaan skanneriin leväälleen kuten niittipainosta. Sidos vaurioituu.. ML"

    Löysin Ebaystä ton kyseisen artikkelin:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 7903563123

    Mua kiinnostaisi lukea toi artikkeli, mut en ainakaan itse saanut tosta selvää vaikka yritin sivujen kuvia muokatakin, kontrastia yms.(nimimerkki ei luottokorttia)Kiitos vaivannäöstä, että yritit skannausta. Jos keksit ratkaisun, miten saisit sivuista kopiot lehteäsi rikkomatta, pistä viestiä vaikkan tämän otsikon alle.Saisikohan tekstistä selvää, jos ottaisit niistä kuvat digikameralla?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alfamer toimittaa myös melkein mitä vain, kannattaa kysyä ennen kuin lähtee merta edemmäs kalaan. Myös US Partsista olen löytänyt esim. Chiltonin korjausoppaita joista on jo painos loppunut ja saatavuus maailmaltakin liki mahdotonta.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse olen tilannut Bishko booksista (autobooksbishko.com),Lloydsilta ja Vintage Autosta eikä ongelmia ole ollut.Muita kokeilemattomia osoitteita McLellan´s Automobile litterature ja Walter Miller´s automobile litterature sekä CrazyJerry.com Tuo viimeinen erityisen edullinen!
    Haulla löytyvät varmaan...
    Maksanut pankin kautta.Suurin summa noin 700€:a.Osa on tullut jostakin syystä ilman tullia,osa tullimaksun, jälkeen suoraan kotiin kuljettettuna!
    Kaikki tilaamani tuotteet aina tulleet! Vähän kallista, mutta jos jotain erikoista haluaa niin noista osotteista löytyy aika mukavasti. Lassilalta ei välttämattä löydy,muuten hyvä palvelu kuitenkin!
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osa noista yo. paikoista on aika kalliita mestoja.. mm. Lloyds, Miller ja McLellan. Suosittelen Bob Johnson's Auto Literature

    >Osa on jostakin syystä ilman tullia, osa tullimaksun

    Kirjoista ei mene tullia, ainoastaan 12% ALV. Tosin tullimiehet ovat joskus kuulemma tulkinneet varaosa- ja korjaamokirjat aivan muiksi kuin halvan ALV:n kirjoiksi.

    Sori Lancer-mies, mutta en keksi ratkaisua miten saisin skannattua artikkelin lehteä rikkomatta. Sisin puoli sivusta jäisi irti lasista ja siihen kuvaan tulisi mustaa. M
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kirjojen alv on 8%. Tullikin on taas vaihteeksi muuttanut mieltään, ja kantaa myös korjaamokäsikirjoista 8% alv:n välillä kiskotun 22% sijasta. Sitä ei sitten tiedä koska niiden mieli taas muuttuu..
     
  16. nyyppä

    nyyppä 1st gear

    Tilasin tuolta Bob Johnson's Auto Literature repro korjauskirjan Darttiin ($65). Pyysin economy air mailia ja postikuluiksi ilmoittivat $28.75. Nyt vain odotan milloin opus saapuu ja mitä tulli sanoo.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja sitten nuo alvit päälle. Tuossa mainitsin nuo Lloydsit ym.kirjakauppiaat ja ne haukuttiin kalliiksi.Alkuperäiset, ei siis reprot, oldsin shop manuaalit pyörivät tuossa 35-55$ luokkaa.
    Ei minusta ole kallista, kun tuo dollarin kurssi on eurooppalaisille hyvä! Ja kaikki löytyy,ihan kuvan kanssa!
     
  18. nyyppä

    nyyppä 1st gear

    Tänään saapui paketti, tasan kaksiviikkoa tilauksesta. Kotiovelle kannettuna hintaa tuli $93.75. Tullia en joutunut maksamaan, johtuukohan siitä kun tullaus lapussa lukee "used book"?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 67dartgt 2004-06-21 12:49 ]</font>
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Käsikirjoilla (TARIC-koodi 4901990000) tulli on 0% ja arvonlisävero 8%.
    Lisäksi verottoman lähetyksen arvoraja kirjoilla on 124,90 euroa. Ja arvoon sisällytetään kirjan hankintahinta + kaikki kulut.
     

Kerro tästä muillekin!