Kitkaliimaus Oy:n hinnat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Fordhomo, 25.9.2003.

  1. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Onkos kukaan teettänyt uusia pintoja jarrukenkiin lähiaikoina Kitkaliimaus Oy:ssä? Kiinostais vaan että paljonko maksaa, vai kävisköhän ostamassa kokonaan uudet.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Fordin ylivaihteen pannan kitkapinnan uudelleenpinnoitus ainakin maksoi 1/10 siitä mitä uusi osa Fordin kautta.
     
  3. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    No en usko, että Uudelleen pinnoituksesta selviäisi 5 eurolla / akseli. Eli taka-akselille tulevien kenkien hinta ainakin Part Cornerissa on 50 eetä, eli onko ees puolet halvempi. Mahtaisko jollain olla kokemusta/tietoa?
     
  4. xtremer

    xtremer 1st gear

    Vuosi sitten kyselin tossa faktaa:

    Moi

    Minkä hintainen homma on liimauttaa teillä 10" jarrukengät eli kengät tulevat 10"
    rumpuun ja ovat noin 4 cm leveät ?
    Auto on Ford 17M/20M vm -70 takana on 10" rummut ?

    tv:
    xxxxxxxxxxxx

    Vastaus:

    Hinta 12.50 EUR/kpl sis ALV 22%

    Terv.KITKALIIMAUS OY/Juha Salminen
    asiakaspalvelu@kitkaliimaus.fi
     
  5. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Kiitos. Tälläista faktaa kaipasin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-09-30 13:54 ]</font>
     
  6. skiko

    skiko 1st gear

    oon teettäny kaikenlaista , toimii homma ok
     
  7. tomimk

    tomimk 1st gear

    Tarttisin kuumempana toimivat jarrupinnat, Vakiot tahtoo menettää pitoaan ja kärisevät kuin savukala kun jonkin aikaa polkee. Kerran kokeilin vetää 3 kertaa pariinsataan ja täysjarrutus ihan kokeillakseni miten jarrut lämpenee, Kiekot hehku punasena vaikka on tuuletetut levyt ja aluvanteet eivät kättä kärsineet edes renkaan rajapinnasta! Jarrujen pito väheni aika nopeasti kun levyt kuumenivat. Mitä materiaalia kannattais käyttää?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei sun autos poika kulje eres niin lujaa joten älä viitti.
     
  9. tomimk

    tomimk 1st gear

    Nimettömällä korollalla voi tulla viivalle...
     
  10. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tosi on. Valitettavasti vakiot rummut ovat kisakäytössä monesti paremmat kuin vakio levyt, kun ne hukkaavat enemmän lämpöä, eli palautuminen on nopeampaa.
    Suosittelisin:

    1. Pintamateriaali: Kitkapinta Oy:llä lahdessa on parempaa pintamateriaalia paloihin. On vaan aika kallista (4 palaa yli 100 egeä)
    2. Levyjen reijitys, ja myös palojen reijitys
    3. Vapaammin hengittävät vanteet
    4. Ilmanohjaimet: maskin takaa torvet ja suppilot; paketoi jarrulevy kuten kisa-autoissa. Hyviä kuvia GT 40 -kirjassa "ford gt 40" tai "Shelby GT"
    5. ATE blue racing jarruneste.

    Jos tämä ei auta, levyt ja kaliiperit ovat alimitoitetut.

    Viimeisenä keinona sitten vesisuihkutus niinkuin truck-racingissa...
     
  11. tomimk

    tomimk 1st gear

    Kiitoksia! voisin toteuttaa ainakin ton reiityksen ja mahdollisesti ilmanohjaimen. Ilman muuta laitan noi kovemmat palat...
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mitähän sillä rei'ityksellä haetaan? VArmaan vähän riippuu käytettävistä paloista jne onko moiselle mitään tarvetta. Tavalliset valurautalevyt ei myös välttämättä tykkää tosta reikien porailusta vaan saattaa alkaa osoittaa yllättävää hakeilutaipumusta lämpiämisen yhteydessä. Samoin nuo trukkien vesijäähdytteiset jarrut lienevät materiaaleiltaan jne siihen käyttöön tarkoitetut; valulevylle joka siihen käyttöön ei ole tarkoitettu en paljon rupeis muuta kun ilmaa työntämään. Parempi vaihtoehto on sitten ostaa valmiit kovempaan käyttöön tarkoitetut jarrut.
     
  13. xtremer

    xtremer 1st gear

    Mä oon aina luullut, että levyt jäähtyy nopeemmin kuin rummut ???

    Onko kukaan lukenut uutta moblaria siinä oli Le mans kilpa Cummingissa 18" rumpujarrut pitää olla vanteella jo kokoa =)
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä toi sun luulos vastaa minunkin kokemuksia aiheesta.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    heh.. rummut paremmat kun levyt....!?
     
  16. tomimk

    tomimk 1st gear

    Etujarrulevyt ottavat pääosan energiasta jarrutettaessa. asiat jotka eniten vaikuttavat lämpenemiseen

    -auton paino
    -jarrulevyn massa
    -jarrulevyn jäähdytyspinta-ala
    -ilman virtaus jarrulevyn pinnalla
    -lämmön johtuminen vanteeseen ja vanteen jäähdytyskyky
    -jarrutasapaino etu- ja taka-akselin välillä

    Jarrutuksessa syntyvä energia on pakko lykätä johonkin. Aluvanteet auttavat aika paljon hyvän lämmönjohtavuuden takia. Kasokaapa muuten pimeällä ajossa ralliautojen jarrulevyjä, valaisevat aika mukavasti.
     
  17. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tomi on oikeassa.
    Vaikka tuntuu uskomattomalta, vakio, toistan siis VAKIO levyjarru on aika saamaton kisakäytössä, tarkoitan hi-perf-jarrutuksia. Lämmönhukkauskyky on lähes olematon, ja käytännössä mitä tapahtuu, on että pari hi-perf jarrutusta sujuu OK ja sitten peli on menetetty jo edellä mainituista seikoista. Itseisarvona vakio levyjarru ei ole oikotie onneen, kun puhutaan kisakäytöstä, enkä puhu nyt yhdestä jarrutuksesta suoran jälkeen.
    Kokemuksesta useamman kisan jarruitta ajaen todistan, että rumpujarru takana toimi loppuun asti. Rakennan juuri levyjarruja yllämainituin parannuksin saadakseni 4-jarruisen pelin kisan loppuun asti. Lisäksi: vesisuihkutus ei ole yhtään hassumpi idea.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kokemuksesta tiedän, että rumpujarru ei toimi edessä kuin yhden jarrutuksen kovemmasta vauhdista. Takana niitä sen sijaan on käytetty suht kovissakin kilpureissa, takajarrut vastaa ehkä 20-30% jarrutustehosta joten ne ei joudu likmainkaan niin koville.
     
  19. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Eli korostan edelleen sanaa VAKIO.
    Jäähdytyspinta-alasta, Lämmönjohtokyvystä materiaalipaksuuden vuoksi ja kitkapinta-alasta johtuen rumpujarru voittaa. Sorry.
     
  20. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Edelliseen lisäten, ohjaavan akselin jarruteho määräytyy ennen kaikkea jousituksen jäykkyydestä ja painojakaumasta. Esimerkiksi, keskimoottorisissa rata-autoissa (sekä myös useissa hi-perf katuautoissa) etujarrulevyt ja takajarrulevyt kaliipereineen ovat usein samankokoiset.Tavattu on myös takana järeämpää. Kaikkihan riippuu painojakauman siirtymisestä etupyörille jarrutuksessa, mikä ei suinkaan nopeasti kuljettaessa välttämättä ole haluttu ilmiö.
     

Kerro tästä muillekin!