Kitkat vai nastat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Cowboy, 21.9.2006.

?

Kitkat vai nastat?

  1. Kitkat

    48 ääntä
    49,5%
  2. Nastat

    49 ääntä
    50,5%
  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Oli Kai puhe jäätiestä ei jääradasta.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    On niillä nastakengillä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei mulla oo rahaa valita parasta törmäystestin autoa mutta samalla rahalla voin valita hyvät nastat talveksi mitä kitkat maksaa.


    Nyt on kävelijöilläkin taas puol paskat kelit. Paljasta asvalttia ja peilijäätä kadunkulmissa ym.


    Harmittaakohan se että kävelee turhaan kuivalla nastojen kanssa mutta saa turvaa jäällä vs kävellään jollain kusiluistilla mikä paljaalla menee ok mutta jäällä heitetään selälleen ja käsi katki tai pää halki?


    Ja enemmän jos kävelee niin liukastumisriski ei koske vanhuksia vaan eli turha sanoa että varovasti kävelee ja ennakoi.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Valitsee siis turvallisimman auton mitä kulloisellakin budjetilla saa. Muista ominaisuuksista viis.

    Niin menetkö siis koko talven nastakengillä? Ja vain nastalegillä. Muuten tuo sinun analogia vähän ontuu.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Aika moni pärjää varovasti, ja ennakoivasti kävelemällä loukkaantumatta sydän juuriaan myöten.:D
     
    Muokattu: 3.3.2018
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on autossakin mukana semmoset nastat, jotka tarranauhalla saa kantapään kohdalle (siis omaan jalkaan, ja miksei toisellekkin). Olispa autojen kesärenkaisiinkin sellaset. Onhan ne ketjut, mutta ei niillä pitkää matkaa viittis.....

    Semmonen vaihtopinta vois olla hyvä idea?
    Tai rengaspaineen muutoksella vois säädellä nasta ulkonemaa...... Muutamissa venäläisvamisteisissakin ajoneuvoissa pysty rengaspaineita muutteleen ihan ajon aikanakin, jos oikeen muistan?
     
  7. cdi

    cdi Double Gearhead

    Tää euostoliitto on vielä niinpaljon neuvostoliittoa kehityksestä jäljessä että hyvä kun edes kompuralla osataan ilmaa lisätä.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Harmittaa koska katutomu ja jalkäytävien kuluminen.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ei sitä voi ihan noin verrata. Nastarenkaan valinnassa ei tarvi tehdä tuollaisia kompromisseja.

    Otan hyvät nastarenkaat ja ajan niillä sallitun ajan ja kelin mukaan kesärenkaat alle.

    Ei vituta eikä harmita jos kuivaa tietä välillä.


    Saan hyvät ajo-ominaisuudet ja melutason. Kitkoihin verrattuna mun ei tarvi luopua mistään. Kitka löystyy ja pehmenee nastarengasta pahemmin vielä kuumalla kelillä ja keväällä.
     
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Onkos Karpov niin laiska ettei viitti ajoissa vaihtaa kesäkummeihin kun tuo kuuma keli ja kevät tuli esille!?Juhannuksenakin vielä nastat rapisee,vai!?Noniin,menköön vielä kun pintaa on ja ensi talveksi kuitenkin pitää uudet ostaa!Ajan nää loppuun!:)Arvostan myös sitä,että osaat hyödyntää maksimaalisesti renkaan ominaisuudet kelillä kuin kelillä!:)
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Miten niin ei voi? Ja jos jossain niitä kompromisseja pitää tehdä, niin renkaissa, minä en viitsi yhteen autoon vaihtaa kuin 2 kertaa vuodessa renkaat, kengät voi laittaa vaikka joka päivä kelin mukaan.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä minua ainakin syletti uusilla nastoilla suhata asfalttia pitkin. Ois ees ollu jotkin käytetyt halvat niin Ois vielä mennyt.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaihdan alkutalvesta nastat alle ja keväällä kesärenkaat. Ei muita renkaita.


    Mpowerillekin tiedoksi :)


    Täälläpäin voi keväällä olla päivisin +10-15 mutta yöksi tulla vielä talvi. Parina vuotena käynyt niin. Tai viikon on hieno kevätkeli ja sitten viikoksi kamala talvikeli.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuten jo jossain aiemmin kehaisin, hakka 7 jotka 2015 tehty ja 2017 auto tuli mulle. Pintaa ja nastoja on vaikka itse olen niillä +20tkm ajanut. Ja viimetalvi oli aika huono, paljon kuivalla tiellä ajoa.


    Eise rengas siitä kärsi, aiemmin sen vaihtaa iän takia kuin sen että meni pilalle kun joutui välillä kuivalla ajamaan. Nastatkin nykyään aika tiukasti laitettu. Eron huomaa jos niitä nyppii. Ei lähe ihan tosta vaan.


    Kerran vaihdoin kesikset liian äkkiä alle ja piti aamulla lumisateessa laittaa nastoja takaisin alle. Nyt ajan suosisti sen verran pitkälle niillä ettei tarvi kikkailla. Eli täällä päin toukokuulle max.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Kun on vanhat käytetyt, niin ei harmita kovin niiden kuluminen.
    Uudet pilluuntuu kuivalla poljettaessa, eikä niissä sitten oo enää pitoo, kunn sitä tarvis, ja rahat on menny hukkaan?
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo tuo on hyvä systeemi ja miettinyt itsekkin. Ja samaa Mietin et sit ku niitä nastoja tarviis on ne jo kulunu pois.
     
  17. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Tämä selvä!Tosin en itse ole,pikkasen oon ottanu!:)
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miks mun renkaissa on vielä pitoa?
     
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    olikohan kyseessä valeuutinen vai voisiko olla mahdollista, että käyttävät erilaista teknologiaa nastojen liikutteluun..
     
  20. jorkat

    jorkat Gearhead

    puutteellisten esitietojen takia riskiä ei voi vertailla mielekkäällä tavalla.
     

Kerro tästä muillekin!