Kitkat vai nastat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Cowboy, 21.9.2006.

?

Kitkat vai nastat?

  1. Kitkat

    48 ääntä
    49,5%
  2. Nastat

    49 ääntä
    50,5%
  1. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Nimenomaan! Niin myös minun Hiaceni alla!
     
  2. seppä

    seppä 1st gear

    Nastat, vaikka on 4x4.
    Pitää pirun hyvin.
     
  3. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kitkat :D
     
  4. HRTP

    HRTP Gearhead

    kitkat sekä nastat... itellä henkilöautossa on kitkat ja Vanissa nastat :rotfl:
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Rautaa rajalle eli nastat alla vanissa.
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Kävinpä viime sunnuntaina Lappeenrannassa , takavetosella Transitilla. Lunta satoi ja kelit oli ihan per...stä. Ilman nastoja ei tota reissua olisi ees uskaltanu tehdä. Piti ajella tyhjänä taksas. Ristiinasta edelle tuli WW-Passat ja se eteni "turvallista" 50-60km/h Mikkeliin. Meinasin ohittaakin, mutta eihän mulla ollu mikään kiire, joten ajeltiin letkassa Mikeliin :oops:
     
  7. Elevator

    Elevator 1st gear

    tossa just totesin katsastusmiehelle tota kuorma-auto sprintteriä katsastaessa että onpa toi aika tehnyt näistäkin renkaista kitkat. Elikäs vallankin nastattomilla nastarenkailla mennään ja pito on mun mielestä parempi mitä monessa mun käyttiksessä on ollut.

    Itte ainakaan en enää nastoja osta. Kitkoilla mennään, jos ei mennä nii ollaan kotona. Ei jaksa kuunnella sitä nastojen melua ja huutoo jatkuvasti, mukavuus ennenkaikkee sitä kuitenkin ajaa sen verran paljon. En usko että omassa käytössä nastoista olis mitää hyötyä.

    Tällähetkelläkin on sellanen keli tuol pihalla että se on ihan sama mikä rengas on alla, jään päälle on satanut parisen senttiä lunta. siel se on renkaan ja jään välissä, ei siihen nasta kosketa ja ihan jokaisella on liukasta normaaleilla tieliikennekäytön renkailla
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Ei nastojen ääntä kyllä tahdo eroittaa, on ne renkaat sen verran hiljaisia nykyään.
    Tietysti jollain 80-luvun pinnatuilla voi vähän nastaääniä kuulua.
    Ja kyllä täällä nasta puree, vaikka olisi luntakin. Jos se lumi ei antaisi periksi, se olisi jäätä... :rotfl:
     
  9. Elevator

    Elevator 1st gear

    Se on se nastojen kirskuminen tienpinnassa mahdottoman rasittava ääni ääritilanteessa :poff:

    http://www.hilavitkutin.com/2007/01/11/ ... ypurkissa/ Tossa onkin sitten viisautta kerrakseen, ostetaanko koko od:n porukalle tota tököttiä, saadaan varmaa halvemmalla. Kyl se vaa italiakin on kehitysmaa :rotfl:
     
  10. Casull

    Casull 1st gear

    Kitkat, olosuhteitten pakosta. Jos ostaisin uudet, aina nastat
     
  11. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    kitkanastat ostin valluun.pitää muuten elukkana
     
  12. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kitkat käyttiksessä pitää yhtä hyvin kuin kaks hyvää nastakumia ja kaks huonompaa, ei oo vielä menty vahingossa sladissa ramppeja kuten vanhoilla kumeilla. keulapainoiseen etuvetoon kitkatkin menee ja aina on päässy töihin kahtena talvena. Järkeä kun on päässä niin pääsee.
     
  13. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    nastat... kun tuo kelikin nykyään on niin ailahteleva.
     
  14. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ensmäiset talvikelit eläessäni (ajokortin saavutettuani) ajelin helekutin kuluneilla kitkarenkailla jotka pitivät uskomattoman hyvin. Ei ollu sellasta pintaa tai keliä ettei olis hyvin pysähtyny. Jostain kumman syystä oon kuitenki sen jälkeen ajanu aina nastoilla, joiden kanssa kelit on tuntunu huonommilta...
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Itellä alla Hakkapeliitta 4 ja pitää kuin tauti! Siis oikeasti noilla renkailla tuntuu että voisi kiivetä vaikka puuhun. Siinä missä muut liukastelevat siksakkia 80:n vauhdissa jäisellä tiellä, niin ite voi pitää hyvin reilua satasta menovauhtina ja tuntuma on kuin kesällä :eek:

    huono puoli on se, että noi renkaat viheltää ja ujeltaa niin saamaristi että ihan kuin olis suihkuturbiinit asennettu fillarien paikalle.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Äänestän tyhjää. Olen "aina" ollut nastarenkaiden kannalla, mutta tänä talvena olen hiukan ajellut tuolla 4-vetoisella harrastepelillä, jossa alla keskieuroopan mallia olevat sakkorajalle :oops: kuluneet kitkat. Jotka äkkiseltään näyttää kyllä kesärenkaille, mutta M+S niissä lukee.

    Eilettäin oltiin porukalla treenaamassa talviajoa Joutsan ajoharjoitteluradalla ja täytyy sanoa, että yllätyin kyllä positiivisesti. Missään vaiheessa ei tullut yllättäviä tilanteita, joissa olisi joutunut enemmän käyttämään tynnyrinpesuliikettä. Jos siihen oli tarvetta, niin sitä oli edeltänyt reilu kaasun käyttö, joten se ei tullut yllätyksenä. Väistökoekin meni OK samalla 70 vauhdilla kuin muut "oikeilla" talvirenkailla. Kyytiä ottanut tallikaverikin totesi että "Enpä olisi uskonut kun katsoin noita sinun renkaita". Tuohon ei tule koskaan nastarenkaita, saatanpa mennä ihan all-seasoneilla ympäri vuoden.
     
  17. original

    original 1st gear

    noista kitka/nasta kumeista nii ei taho nastat pysyä kitkakumissa.
    On pyöriny joka kulmasta irti, volvo(v70, taxi).
     
  18. original

    original 1st gear

    johan tuo kohta on taas ajankohtanen kysymys, mutta ne m+s on edelleen, tosin uudet.
     
  19. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kitkat. Etuna hiljaisuus. Ajan sitten varovaisemmin jos on tosi liukasta.
     
  20. Riviera 1995

    Riviera 1995 3rd gear

    nasta / kitkat

    kitkat mulla on buickissa talvella ja hyvin pelittää. olen ajellut kitkoilla jo 10 vuotta ja en nastoja osta. jos autossa tulee nastat niin ajan loppuun ja vaihdan kitkat. tosiasiahan on, että jos kaikki ajaisivat kitkoilla, olis pläkkäreillä hommia. nastat karhentaa jään sopivasti kitkarenkaille. onneksi vain n.15% autoilijoista haluaa nauttia kitkarenkaiden äänettömyydestä ja ajomukavuudesta.
     

Kerro tästä muillekin!