KÖH! (Nyky) autojen turhat ja tarpeettomat varusteet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mpower, 5.3.2023.

  1. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei pysty edes 90-luvun lopun autollakaan ajella saati sitten uudemmalla.Turhia varusteita koko härvelit täynnä ja lähes joka asialle pitää olla joku merkkiääni tai valo.Ärsyttävää piipitystä sellainen:D.Eli autoilen 40-70 luvun laitteilla ja olen tyytyväinen.Töissä joutuu noita rumia nykypiipittelijöitä kattelemaan joka päivä niin se saa riittää;).
     
  2. Tired

    Tired Gearhead

    Miten hienoa se onkaan, kun oven avatessa maahan heijastuu SKODA-teksti! Meinasin kuolla nauruun kun sukulaismies esitteli moista hienoutta!
     
    duel, japetalk ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kyllä Skoda meni sillon pilalle kun moottori siirtyi takaa eteen.
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    mpower ja sinä asiasta varsinaisesti aloitti, minä en ole ensimmäinen joka tässä keskustelussa on sähköauton maininnut, annoin vain vastauksen jo esille nostettuun asiaan. Turhaan minulle uliset asiasta, kannattaa itse miettiä mihin sen aiheen nostaa esille jos siitä ei halua keskustella.
     
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Turhista varusteista vielä puheenollen, mullapa on semmonen "tunnelmavalaistus" sisällä! Saa ite vaihdettua väriäkin, olisko kahdeksaa sorttia?! Sinistä mää oon ny pitänyt!

    Mutta sitten jos saisi nätin neidin kyytiin, niin voisi vaihtaa vaikkapa punaiseksi! Neidin asian huomatessaan ja sanoen, miten tuo väri nyt tollain vaihtui,niin tokaisis vaan, kun sä oot hottis!:D
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä näen mielessäni vähän väsähtäneen tuotekehittelijän lehtiö ja kynä kädessä tuotesuunnittelun johtoryhmän kokoustilassa "... ja tuliko vielä jotakin muuta... ".
     
    mpower tykkää tästä.
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Niin, olishan se komeeta kun Mersun tähti tai AMG mallin kyseessä ollessa, AMG logo heijastuisi nimim. Tiredin sukulaismiehen Skodan tapaan maahan oven avatessa!:D
     
  8. sirkus

    sirkus Gearhead

  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

  10. Concarne

    Concarne 3rd gear

    No mutta tuohon on montakin ratkaisua, enemmän ja vähemmän teknisiä. Vikahan ei ole puhelimessa.
     
  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Vanha juttu, minulla oli tuollaiset jo 20 vuotta sitten Bemarissa alkuperäisenä lisävarusteena. Kiinalaiset ovat vaan kopioineet ne saksalaisten lisävarusteet ja tekevät halvalla. Tai kai ne Kiinassa tehdään muutenkin eli poimivat vaan tuotantolinjalta ja myyvät eri paketissa halvemmalla kuin merkkiliikkeet.

    Silloin 20 vuotta sitten ne oli omasta mielestä hienot eikä vähiten siksi, että ne jostain käsittämättömästä syystä tuntuivat joitakin ärsyttävän. En ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä vieläkään miksi mutta olihan se huvittavaa. Nyt on oma maku muuttunut sen verran, että riittää kun valoa tulee ja aivan sama onko siinä joku logo vai ei. Saisikohan noihin jotenkin askarreltua vaikka kirkkoveneen niin olisi taas mielensäpahoittajilla aihetta.
     
    Muokattu: 7.3.2023
  12. sirkus

    sirkus Gearhead

  13. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Niin tuota, on nyt väärinkäsitysten välttämiseksi sanottava, jos olisi W222 malliin sopivia ollut saatavana, niin en mää niitä kuitenkaan olisi ostanut! Mitä iloo tollasilla? Kiinalaista rihkamaa!

    Tietysti on sanottava myös se, ihan käypää, edullista ja suhteellisen laadukastakin tavaraa on Kiinasta saatavana.
    Kaverille olen sorvinteriä ja kovametallipaloja Kiinasta hommannu. Sandvik, Korloy ja Mitsubishi nyt ainakin lukee paketissa! Tiedä sitten?:rolleyes:

    Juu, ja suurimpana yksittäisenä ostoksena sitten myös digitaaliset mittalaitteet sorviin. On ne nyt jo pari vuotta toimineet, ja ehkä neljäsosa länsimaisten hinnasta. Noi kiinalaiset on mainioita siinä mielessä,laittoivat aina tavaran arvoksi aika vähän! Ei menny paljoo tullia ja veroa!

    Onkohan se nyt muuttunut kun tuli se ALV pikkujuttuihinkin?
    En oo nyt vähään aikaan Kiinan kaupoissa asioinut.
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Nykyautojen varusteista adaptiivinen cruise on sellainen, jota minä en vaan voi sietää. Siinä katoaa koko cruisen idea, kun vauhti seilaa sen edessä ajavan rattijuopon mukaan edes takaisin parinkymmenen km/h haarukassa. Ja vielä jos sattuu että on liikennemerkkien tunnistuskin käytössä, niin johan se saatanan kippo hyppää jarrulle kun kasikympin merkin kohdalla hurjastellaan vaikka 86 km/h. Minä ainakin haluan päättää ajovauhtini itse, joten tyhmä cruise on minun valintani.
     
    duel, SPORT TRUCK ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  15. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Samaa mieltä. Joissakin sitä ei saa edes pois päältä. Onneksi tuossa omassa käyttöautossa tämä on huomioitu ja ratissa on nappi millä saa adaptiivisuuden kokonaan pois.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne jotenkin tuo ne tavarat EU-alueen sisään ja lähettää sieltä milloin milläkin tunnuksilla. RO-alkuinen on monesti track id. Joskus tuli nk "kirjattuna kirjeenä" myös. Postiressukka jakelee näitä tuon pakettikoodin statuksella. Mulle tuli vitosen hintainen mikä lie kuukausi sitten. Oli tuotu autolla tiistaina postiluukkuun. Tiistaina ei ole muuta päiväpostijakelua.

    Ja ei siis mene alvia eikä tullia, koska EU-lähetys.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä onnistuin vuokraamaan uuden DS merkkisen ranskalaisen ihanuuden, joka on ranskaisuudeltaan ehkä citroen potenssiin 2. Hieman joutui ihmettelemään kojelaudan namiskoja ja "käyttölogiikkkaa.." olis pitäny käydä joku käyttäjäkoulutus varmaan.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siinä A-mersussa tuli jossakin vaiheessa ajoa kahvikupin kuva mittaristoon ja sen kuvan nurkassa oli ruksi [X], niin kuin sen saisi siitä pois. Vaan se mittaristo ei ollut tuossa versiossa hivelymallia. Keskellä kojelautaa oleva suurempi oli. Valistettuna löysin ratista kaksi painiketta. Yksi kummallakin puolella. Kummassakaan ei mitään merkintää, mitä siitä saa aikaiseksi. Ollaan kuitenkin 007 maassa, missä autoissa voi olla vaikka heittoistuin.
    Toinen niistä napeista oli tuon kahvikupin kuvan sammutukseen. Toisella sai kertapainalluksella navista hukattua kokonaan pois sen sinne vaivalla näpytellyn reitin. Joka toinen kerta...
     
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuo ei täysin avaudu, mikä on vikana. Siis jos haluat kuitenkin ajaa vakkari päällä. Jos on ns "tyhmä" vakkari ja ajat tuollaisen juopon perässä, joudut siis säätämään nopeuden riittävän alas ettet törmää sen juopon perään. Saman voit toki tehdä sen adaptiivisen vakkarin kanssa jos et halua että nopeus vaihtelee edessä ajavan perusteella.
    Liikennemerkkien tunnistuksen osalta, jos haluat ajaa 80km/h alueella 86km/h, säädä offset haluamaksesi. Itsekin pidän rajoitus +7km/h asetusta päällä valtaosan ajasta. Toki vaihtoehtoisesti voin ottaa koko nopeuden muutoksen rajoitusten perusteella pois käytöstä. En siis näe tuossa suurtakaan ongelmaa, huomattavasti mukavampi tuo on käytössä kuin se "tyhmä" vakkari. Mutta kukin tyylillään.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  20. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Minulla se ongelma on lähinnä siinä, että laatuautossa tuo adaptiivinen vakkari toimii niin hyvin, ja aloittaa jo kaukaa, ettei sitä oikein edes huomaa ja sitten ajellaan juuri sen juopon tai puhelintaan räpläävän perässä Kehä 1:n ruuhkassa ja vasenta kaistaa puskee jono ohi enkä viitsi kohteliaisuuttani väliinkään aina kiilata. Normivakkarilla ajaessa herättää hyvissä ajoin kuskin ajamaan itse sitä autoa ja oma matka jatkuu normaalinopeutta ajavan liikennevirran mukana. On siitä adaptiivisuudestakin jossain tilanteissa myös hyötyä mutta omaan tyyliin sovitettuna melko harvoin. Sitäpaitsi yleensä lähden ajoissa liikkeelle niin ei tarvitse hötkyillä joten haittakin on melko pieni mutta silti se vaan joskus ohuesti kyrsii.
     

Kerro tästä muillekin!