Kohta museoauto iässä: Chryslerin K platform kärryt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 22.1.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    [​IMG]

    (Dodge Aries Coupe vm. 1981)


    Kaikkien autovalmistajien autot ansaitsevat paikkansa automuseoissa ja harrastajien keskuudessa mutta taitaa valitettavasti olla niin että Chryslerin K sarjan autot eivät paljon herätä intohimoja vaikka kuulema olivatkin teknisesti ihan hyviä.
     
  2. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Onhan tuo ollut museoauto iässä jo useamman vuoden
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niin on mutta kyseisiä autoja ei harrasteta ja viimeisetkin ko mallisarjat ovat kohta museoautoiässä.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Työpaikalla on yhdellä jannulla tommonen ajossa. Ei se sitä tietääkseni mitenkään harrasta eikä ole edes automiehiä, auto sattuu vaan olemaan satasien hintaluokassa, eli mihin hänellä on varaa. Harvinaisiahan ne on nykyään. On vielä niin nuori mieskin ettei ole elänyt tota aikaa.

    Minulle se huokuu nostalgiaa, ja pidän autosta, mutta samaan aikaan olen helpottunut että se ei ole minun autoni :rotfl:.
     
    rb tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on niin tasapaksu ettei se oikeen kiinnosta ketään.....

    Siis sellanen ettei siittä voi tehdä mitään a se ei ole mitään. Todella tylsä laite jopa nykysiin perus auriksiin verrattuna.

    Mieluummin valittisin etuveto delta88, etuveto cutlaksen, cadillacin yms. niissäkin on edes vähän jotain.

    Noi lienee vielä badge engineerattu kenraalimoottorin autojakin enemmän....
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sulla kyllä suppee maku:odbiggrin::odsmile:

    Onhan toikin esim ihan veikee ja ok. Todellakin ikäisensä perusjapsit ym pesee tyylissä. Laadusta ym en puhu.


    Ottasin silti itekkin fullsize etuvedon.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Itse ottaisin ihan mieluusti harrastekäyttöön ehjän ja hyvän Ariesin, tai vaikka Celebrityn. Cimarron by Cadillac se vasta hieno olisikin! Jaa miksi? No vaikka siksi kun ei noita harrasta kukaan, ja kertovat omalta osaltaan amerikkalaisvalmisteisen henkilöauton kehityksestä ja historiasta... Vastaavan ikäinen japanilainen on varmasti kaikin puolin parempi auto, ja koska noilla ei näetä minkäänlaista harrastepotentiaalia on kaikki vaan ajettu loppuun.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Museossa noille k autoille on paikka, ja voisin tollasen ostaakkin mutta tälläkin hetkellä nettiautossa aries 3200, oman paremmassa kunnossa olleen carina 2 myin 2000 eurolla ja valittisin harrasteeksi carinan millon vaan. Se ei ihan yhtä tylsä ollut mitä noi.

    Le Baron cryslerkin on hintansa puolesta houkuttelevampi, tonnilla saa jo jonkunmoisen. Tylsä ja ankea toikin on. Mun mielestä jo tossa vuosluvun kohtaa ja siittä eteenpäin eurooppalaiset ja japsit tarjoaa kiinnostavampaa kalustoa samaan hintaan
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Erikoinen valinta nuorelle miehelle joka ei ole kiinnostunut autoista.

    Mikäli olisi tallitilaa ja alkuperäisenä säilynyt k-kärry tulisi tarjolle pilkkahintaan niin voisin ottaa sellaisen koska jokainen auto on laulun arvoinen.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Aivan, muotoilulle ei voi antaa tässä tapauksessa kovin korkeita arvosanoja mutta toiset tykkää toiset eivät.

    Useimmat harrastajat eivät tosin taida noteerata mitenkään k-sarjan autoja.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead

    Chryslerin k-kärryt tehtiin sitä varten että niillä siirrytään paikasta a paikkaan b ja jopa Tekniikan Maailma jonka toimittajat vihaavat amerikkalaisia autoja joutuivat toteamaan että k-kärry on toimiva kokonaisuus.
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Cadillac Cimarro on melko saman oloinen kuin Chryslerin k-kärryt eli pieni ja näpäkkä.

    [​IMG]

    (Cadillac Cimarro vm. 1982)

    Niin ja mobilismin pointti on juuri se että tutkitaan autojen ja autoilun kehitystä ja mielellään vielä alkuperäisinä säilyneiden yksilöiden avulla.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Cimarron oli ehkä yksi suurimmista GM:n erehdyksistä, ja melkoista asiakkaiden aliarvioimista. Chevrolet Cavalier Cadillacin merkeillä ja nahkasisustalla, ja hintaa n. tuplat vastaavaan Cavalieriin verrattuna, voimanlähteenä huima 1.8 työntötankonelonen. Samaan aikaan japsit valmisti tehokkaampia ja sivistyneempiä ylänokkamoottoreita... Ei ihme että Cimarroneja ei myyty kovin paljon, ja suurin osa on paalattu aikaa sitten.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei oikeestaan, pohjois-amerikassa kun ollaan.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Cadillac merkkiset autot ovat aina olleet kalliita eli niihin sisältyy status lisä. K-kärryn kokoinen Cadillac nelosmoottorilla merkitsi kai sitä että GM oli ajautunut hukkateille kyseisen mallin kohdalla. Cadillacin pitää olla iso luksusjahti eikä mikään vaatimaton kauppakassi imho.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead

    Eli nämä tapahtumat sijoittuvat atlannin toiselle puolelle joten sitten autovalinta ei olekaan niin outo.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kuulin aikoinaan tarinan henkilöltä joka oli aikoinaan ollut tekemisissä tuon kanssa, että Ariesin moottoreita olisi maahantuoja toimesta de-stroukattu Suomessa auton saamiseksi kevyempään verotusluokaan.
    Olikohan tarina totta?
     
  18. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    näyttää homer simpsonin autolta, mutta liian vähän ovia.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Voi olla tai sitten ei.

    Itse olen kuullut sellaisen huhujen, että USA piilofarkkuja olisi pistetty lihotuskuurille tietyn painomäärän saavuttamiseksi jotta auto voitaisiin rekisteröidä pakettiautoksi.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Itsekin valitsisin mieluumminDodge Aries 4-door sedanin.
     

Kerro tästä muillekin!