Kokemuksia -88-> C/K1500 letukan peltisarjoista..?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja G20, 9.12.2007.

  1. G20

    G20 Gearhead

    Tuli hommattua Flowtechin käppyrät ja yhdysputki kun ei ollu hinnalla pilattu mutta tulipahan taas kerran kokeiltua ettei halvalla toimivaa saa! :poff: Kuinkas on, löytyykö muita asiallisia kuin Edelbrockin TES headersit? Semmoset oli joku vuosi sitten K1500:sessa ja meni nätisti paikalleen ja toimi(=laippojen tiivisteiden kans ei tarvinnu renkata jatkuvasti). Tahtoo vaan hinta olla suolanen luokkaa 580€. Lähinnä kiinnostaa löytyykö joltain valmistajalta suoraan alkuperäiseen yhdysputkeen sopivia siis pallo/metallipunos tilkkeillä olevia..? Nykyset Flowtech valmisteiset "vanhan aikasella" kolmipulttisella laipalla yhdysputkeen ja tummaihoset hitsannu joka sauman päin v***ua ja mikään ei sovi kohdalleen. Laiskana miehenä ei huvita alkaa laikkaamaan ja hitsailemaan jos kaupasta saa sopivia. :D
     
  2. WTF

    WTF Gearhead

    Jos löytyy hyvät niin kerro mullekin :lol:

    Ne Edelbrockin pelkät 666 kun poistunut niin on vähän hinnat pompanneet.
    Nuohan oli vaan varastomaalissa.
    Meni kyllä hyvin paikalleen, omassa oli just nuo 666 ja takaosa 5602.

    Suunnitellut tuohon omaan että jos laittas Hookerin ta Hedmanin pitkätpeltisarjat, niistä pystyisi tekemään suoraan taaksepäin ja jäisi alkupäästä pari mutkaa pois.
    Jostain Mutanetistä ostas joustopalat alkupäähän ja taakse asti kahdella putkella tai...
    Meinasin tusata tuon loppupään 2,5" rosterista sitä kun on vielä tarpeeks jemmassa.

    Nyt tuossa nykyisessä K1500 on lyhyet sarjat ja siitä eteenpäin aivan ruostuneet ja reikäset putket. Nykyisinkin menee kahdella putkella taakse asti.
     
  3. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Ilmeisesti Hedmanit mullakin. Kuskin puoleisen kollektorin liitoksen korjasin, mutta vänkärin puolella täytyy vaihtaa koko kollektori primääreiltä lähtien ... työtä tiedossa.
     
  4. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, niin S-10 Chevaan 5v sitten asentamani Edelbrock pellisarjat on edelleen ihan hyvässä käyttökunnossa. Auto on ollut ympärivuotisessa käytössä.
    Ja istuivat paikalleen tosi nätisti.
     
  5. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Eikös Edelbrock nimen omaan ole Bolt-On viritysvalmistaja? Siis että osat sopivat suoraan paikalleen ilman mitään sen kummempia sovituksia...

    Kiinnostaa aihe minuakin kun Blazeriin ehkä vois hankkia satsin myös...
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan noita Dynomax,JBA,Flowtech jne. kun kattelee vaikka Summitin sivuilta...sopivuus ja laatu paikalleen on sitten kokonaan eri juttu.

    Varmaan se Edelbrock TES Headers on paras ratkaisu jos haluaa siistit ja hyvin sopivat.

    Omaani laitoin ne erikseen madalletulle alustalle tarkotetut Edelin TES:t jo joskus -93,eikä ole ollut valittamista ja loppu putkisto on myös samalta valmistajalta putken kromipäitä myöten 8)

    Aikanaan etsiskelin sitä joustoliitosta 3" halkasijalla,eikä ollu sillon saatavilla joten tehtiin sorvaamalla kartiolaippaliitos ennen kattia.
    Helppo pudottaa se yhdysputki pois tieltä vaihteistonöljypohjan irrottamisen ajaksi ja hyvin on kestänyt ilman sitä joustoakin.
     
  7. 496SS

    496SS 3rd gear

    Mullakin on Edelbrockin rosterisarjat ja sopii paikalleen just eikä melkein. Hinta on tietysti hieman suolainen...
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    Juu alkaa kallistumaan Edelbrockin puolelle niistä kun itelläkin vaan hyviä kokemuksia.. Kohta saattas olla myynnissä vähän käytetyt Flowtech rakennus sarjat... :poff:
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Nonniih.. Nyt on SOPIVAT hilppeet kiinni, täyty käydä hakemassa Edelbrockin #68013 numerolla löytyvät madalletulle pelille räätälöidyt TES headersit. Yhdysputki jää jonkun verran ylemmäksi kuin alkuperänen. Asennus oli silkkaa seksiä verrattuna edelliseen sokeen neekerin hitsailemaan putkikasaan... :poff: :rotfl:
     
  10. WTF

    WTF Gearhead

  11. timv

    timv Gearhead

    WTF, sehän ilosesti lotkotteli :) itellä ois ton putkiston etupään kanssa modattavaa, katista taaksepäin jo oli pakko korjata ja tuuppasin sinne summitin cat back sydeemin... nyt sit nälkä kasvaa syödes ja ajattelin että josko ton etupään samaa kyytiä laittais... pellisarjaa yms, mikäs katti olis järkevä kun semmonen on pakko laittaa vai pitäiskö vaa kaivaa vanhasta sisukset pois?
     
  12. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Kiva klippi, kai sitä täytyy nuo omatkin rojut koittaa saada vihdoin autoon hörisemään. Vuoden jo kohta tallissa odotelleet asennusta :poff:
     

Kerro tästä muillekin!