Kokemuksia 9" perän lukoista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hatman, 16.4.2007.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Olisin suositellut sulle heti tuota truetracia mutta kun piti saada halvalla. Truetracia parempaa katulukkuo et varmasti löydä. Ei tee temppuja kuten detroitlocker ja on torsen tyylinen. Summit hinta 460 USD, eli 5-6 sataa euroa täällä? Ota truetrac, kaverilla on tosi hyviä kokemuksia lukosta, niin katu kuin rata-ajossa ja eikä suostuisi enää detroitlockeriin vaihtamaan.
     
  2. Hatman

    Hatman Gearhead

    Noku luuli hinnoissa olevan isojakin eroja.:lol:
    TrueTrac on 8 € kalliimpi kuin Powertrax No-Slip Racers Placen kotisivulla eli 588 €.

    Täytynee hankkia semmonen, ellei joku keksi parempaa varsinkin talvikäyttöön. Nyt täytyy vain alkaa selvittää onko mun vetarit 28 spline vai 31 spline.

    Kiitoksia kaikille neuvoista.:)
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    99,9 % todennäköisyydellä 28 rihlaiset. Kysy onko truetracia hyllyssä 28r ja jos on niin perä ylös, vetarit pois ja kun siellä on 28rihlaiset niin hae lukko pois hyllystä.
     
  4. Hatman

    Hatman Gearhead

    Mitä kannattas vaihtaa perään samalla kun asentaa lukon? perävälitys tulee pysymään samana.
     
  5. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    No ainakin poskilaakerit on pakko vaihtaa. Muut sitten jo riippuu perän kunnosta. Veikkaan ettei oo racersplacessa mitään fordin lukkoa hyllyssä... ei ainakaan 2-viikkoa sitten ollut. Mutta tilaahan ne niitä ku tietää mitä haluaa.
     
  6. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Vuos sitten alle 500e makso 9" TrueTrac, eikai dollarin kurssi ainakaan noin paljon noussu ole. AHlta ostin.
    Keskustelua TrueTracista: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=#801716
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa kannattaa laskea myös sen päälle että noi PowerTrax:in hilut ei muuta mitään asetusta ym. eikä osia tarvii uusia eikä säätää!!
     
  8. Hatman

    Hatman Gearhead

    Hyvä tietää, että voi löytyä jostain halvemmalla, mutta tuolla maksaa sen 588 €
    http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi
     
  9. Hatman

    Hatman Gearhead

    Meinasin kallistua tohon TrueTraciin, mutta alko epäilyttämään sen talviominaisuudet. Varsinkin liikkeellelähtö liukkaalta, mihin tarkoitukseen olen lukkoa hankkimassa.

    Nyt alkaa kallistua vaakakuppi takaisin Powertraxin No-Slipin puolelle, mutta kertokaa viisaammat, lyökö No-Slip 100 % lukon päälle yllättäen ja terävästi ja josta olisi vaaraa liukkaalla vai toimiiko huomaamattomasti?

    Eli tiivistettynä. Haetaan lukkoa, jonka avulla pääsee liikkeelle, kun toisen pyörän alla on jäätä, mutta ei käyttäydy yllättävästi eikä aiheuta tahatonta perän irtoamaista mutkissa.

    Onko mahdoton yhtälö? :-?
     
  10. SM

    SM 1st gear

    Muistaakseni näin, että jos akselin ulkopäässä oleva kolo on ovaali niin 28 rihlainen, jos pyöreä niin 31 rihlainen.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Väittäisin että on koska kaikki ajotapahtumat pitää olla omassa hanskassa oli sitten mikä tahansa lukko tai ei lukkoa. Kuski tekee ne yllättävät liikkeet ei auto.
     
  12. Hatman

    Hatman Gearhead

    Näinhän se on, mutta yritin etsiä vastausta siihen, miten tämä No-Slip käyttäytyy.

    Esim. ajetaan mutkaan tasaisella kaasulla ja renkaiden alle tulee hiekoittamaton jäinen ja liukas kohta, kuten yleensä talvella kaupungissa on.
    Mitä tapahtuu? Lähteekö perä sivuluisuun kun lukko lyö päälle vain mennäänkö siitä kuten mentäisiin ilman lukkoa?

    Anteeksi jankkaaminen ja tyhmyyteni.
     
  13. Hatman

    Hatman Gearhead

    Löyty tommonen sivu, jos muutkin on ihmetelleet samaa.

    http://www.powertrax.com/fordcarns.pdf
     
  14. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Ei ole aina, kahdella pyöreällä kololla olevia vetoakselin päitä on sekä 28 että 31spline. Mulla myös 2 pyöreetä ja 28 rihlaset oli, lähel oli etten menny tilaamaan 31 rihlasta lukkoa ennenkuin nappasin vetarit irti.
    http://www.maliburacing.com/ford_9_inch ... e_inch.htm
    Ota vaan vetoakseli(t) vaan irti ennen kuin tilaat niin sillähän se selviää.
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Juuri näin. Vetarit irti ja sitten voidaan olla 100% varma mitkä vetarit löytyy jos osaa mittailla tai laskea rihlojen lukumäärät. Jossain väitetään että vetarit pystyy tunnistamaan vetoakselin päästä, mutta siellä voi olla kummat vaan vetarit, eli ottamatta akseleita pois et näe mitkä vetarit siellä on.

    Truetrac on torsen tyylinen lukko, mun on vaikea kuvitella liukkaalle mitään parempaa. Se siirtää vetoa paremmin pitävälle pyörälle. Minulla ei ole kokemuksia ko. lukon käytöstä jäällä, mutta miksi se ei toimisi??!? Toiseksi jos nyt jostain syystä se ei sattuisi toimimaan, niin vähän käytetyllä truetracille löytyy 100 % varmuudella ostaja. Jos hinnassa ei ole juuri eroa, niin osta truetrac.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole vielä koskaan huomannut että joku lukko menisi tasakaasulla yllättäen päälle! Lukoton perä käyttäytyy välillä enemmän yllättävästi kuin lukkoperä. Kunnon lukolla varustettu perä on siitä turvallinen että aina tietää miten se käyttäytyy liukkaalla=sladissa aina kun haluaa :rotfl: .
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mites muuten noista rihlasuuksista niin onks Fordin ns. vakio ysituumaset aina joko 28 tai 31 rihlaisia? Noi Fordin jutut kun on silleen itelle vieraita mut nyt meille tulee Novaan Strangen tekeleenä 9" perä ja vetarit mut ne on 35 rihlaset. Eli onks noi sit vaan ihan speciaalia vai löytyyks vastaavia ns. vakioinakin?
    Lukoks siihen tulee hinnan takia spooli kun tarpeeks kestävä "oikea lukko" olis ollu aikalailla kallis :wink:
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Vakionahan nuo 9" on yleensä 28 rihlaisilla akseleilla ja sitten saakin muuten olla jo aikamoinen tehomalli jossa on 31 rihlaset vakiona tai sitten pitää olla isokorinen!

    Kyllä nuo 35 rihlaset on silkkaa spesiaalia :D
     
  19. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jaa, 28r vetarit ovat poikkeuksetta aika kestäviä nekin, renkaat toimivat sulakkeina. On toki käyttäjiä, jotka saavat tykinkuulan hiekkalaatikossa rikki paljain käsin. 31 rihlaiset vetarit perästä löytyessään ovat lottovoitto, siihen teräsvetarit ja go racing. Isokorinen ei ole mikään edellytys 31r vetareille. 28r on se std. vetari joka käyttöön, ainoastaan tehomalleista löytyy 31r vetareita. Jotkut 351c 4V riippuen millä paketilla otettu, isolohkojen vauhtimallit (CJ/SCJ/BOSS 302/429 jne).
     

Kerro tästä muillekin!