Kokemuksia automaattisista hitsauskypäristä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja VRC, 15.4.2005.

  1. VRC

    VRC 1st gear

    Mitä mieltä näistä ollaan?

    Olen tärinyt tämmöisen automaattisesti ikkunan tummentavan kypärän ostoa.
    Näitä näkyy olevan useitakin erilaisia markkinoilla.
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei kai ne jotka osaa oikeasti hitsata mitään niillä tee.............

    Itse ostin n. 5 vuotta sitten evermaticin , kun oli hankala ja suuritöinen puikkohitsausoperaatio kyseessä ( maksoi n. tuhat mk , mutta hitsattava osa olisi maksanut 27 tmk ) .

    Moitteettomasti on toiminut ja itse olen tykännyt , tosin jos vaikka auton alla hitsaa pakoputkea migillä , työvalo on tavallistakin tarpeellisempi , sillä lasi ei ole aivan kirkas ennen hitsaustakaan .
    Joskus voi myös joku este haitata valokennon toiminta ahtaassa paikassa hitsatessa .
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hä miten tommonen toimii, tummenee automaattisesti? Millä tekniikalla, tarviiko patterit?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta vaan euromaski,kätevä hitsatessa ja rälläköidessä,auton alla ja päällä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäs on euromaski, minkähintaisia nää kaikki maskit on?
     
  6. VRC

    VRC 1st gear

    Siis esimerkiksi tässä on toimintaperiaatteesta oikein animaatio:
    http://www.millerwelds.com/products/wel ... _anim.html

    Alta sadan euron ovat kaikki näkemäni olleet.

    Näitä on näkynyt myynnissä jo kaikenlaisissa halpahalleissakin ja oikeastaan siihen alkuperäinen kysymys liittyikin että minkälainen se pitäisi olla ettei mene rahat hukkaan.

    Nimimerkillä: ihan paskaa ei kannata köyhän ostaa
     
  7. coupe

    coupe Gearhead

    Kertokaas hyviä paikkoja ostaa näitä? Kävin juuri yhtä katsomassa ja hinta oli 170Euroa. Mielellään katselisin niitä alle sadan euron vaihtoehtoja...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    www.euromaski.fi.Hinnoista ei tietoa.Itellä 3kpl maalattuna,liekkiä,kalloo ym.Visiirit kestää"ikuisuuden"kun vaan muistaa putsata säännöllisesti,eikä vaan hanskalla pyyhkäistä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerran euromaski,aina euromaski.Kannattaa kokeilla. Kommentteja muilta käyttäjiltä. nimimerkki.Tosi mies käyttää opaskoiraa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nääkin on vähän semmosii makuiluasioita.
    Itte oon sillä perinteisellä Kempin kypärällä opetellu hitsaamaan ja vaikka olen olosuhteiden pakosta muitakin joutunu kokeilemaan, en tunne oloani muissa niin kotoisaks kuin Kemppiläisessä, kunhan siinä on puhtaat lasit.

    Joku toinen varmaan opetellu jollain muulla ja se sit on hänelle se yks ja ainoa.

    Useimmiten kyl noi autopeltiheppaukset tulee tehtyä korvakuulolta, eli simmut kiinni ja ilman kypäriä.

    Tweek
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä olen sitä mieltä, että jokainen joka joskus on käyttänyt automaattimaskia ei enää puhu euromaskista. Ja ne halpisvehkeet, ainakin mulla 85 euroa on ollut oikein hyvä. En tiedä mistä faija sen osti.
     
    MrRoadmaster tykkää tästä.
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä olen sitä mieltä, että jokainen joka joskus on käyttänyt automaattimaskia ei enää puhu euromaskista. Ja ne halpisvehkeet, ainakin mulla 85 euroa on ollut oikein hyvä. En tiedä mistä faija sen osti.
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toimiiko tollanen itte tummeneva riittävän nopeasti ettei tule hitsihiekkaa simmuun?
     
  14. MudMax

    MudMax Gearhead

    Toimii mielestäni riittävän nopeasti , himmenee jopa epäonnistuneessa puikon sytytyksessä hetkeksi .
    Tässä vielä Evermaticin sivut : http://www.kolumbus.fi/tpo00649/tuotteet_aut_lasit.html

    Euromaskikin löytyy , siinä pidän hyvänä varsinkin laajaa näkökenttää hieman tummennetulla lasilla , hyvä varsinkin rälläköidessä ja hitsatessakin näkee heti sivummalla alkavat vahingot .
    Jos ei ole paljoa hitsattavaa , tulee Migillä hitsatessa käytettyä euromaskia ja puikolla lähes aina evermaticia , mutta nämä ovat makuasioita .
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tuollaista Speedglas automaattista hitsauslasia on tullut käytettyä satunnaisissa hommissa. Autohommissa, joissa usein hitsataan jaksoittain (esim. pintapelti) tai ahtaissa paikoissa (esim. pyöräkotelo) on tosi kätevä. Speedglasissa ainakin on lasin säätömahdollisuuksia. Ja lasi tosiaan toimii nappiparistolla. Vaikka mulla on herkät silmät niin ei ole tullut "hiekkaa silmiin". Itse asiassa, monasti "hepatessa" jätin tavallisen maskin sivuun kun ei jaksanut nyökytellä. Sitten oli nassu herkkänä. Euromaski ei sopinut mun silmille (ja maskit oli yleensä kökönä), eikä kuulosuojaimia voinut käyttää samaan aikaan. Nykyään käyttäisin aina Speedglasia ennemmin kuin perinteisiä. En sitten vissiin osaa hitsata? Maksoi aikoinaan noin 1200 markkaa.
     
  16. chevy355

    chevy355 1st gear

    ite oon käyttäny euromaskia ja sopii mulle parhaiten. automaateissa en jostain syystä osaa hitsata.
     
  17. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Koittakapas Nahkis+Xelux yhdistelmää ahtaissa paikoissa!
     
  18. rasvakoura

    rasvakoura 1st gear

    Kyllä automaattimaski on ihan ykkönen. Ainoo haittapuoli on et opetellessa hitsaamaan automaatilla niin pää nyökkii tai käsi koittaa laittaa sitä tummempaa lasia siihen eteen. Eikä tuu hiekkaa silmiin vaikka hitsaa jonkun 10h päivässä. nimim. Kokemusta on :) :)
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    siitä tummumis nopeudesta. eikös sovellutus oo suoraan NASAn avaruuspukujutuista, avaruudessahan aurinko on kirkkaampi ja tulee nopeesti jostain kuun katveesta, tummumis nopeus lie riittävä??
     
  20. hanekki

    hanekki 3rd gear

    kempillä ihan jees maskit alkaen beta60a malli 190e,keskimmäinen malli beta90a jossa käsin säädettävä lasi 250e.kallein beta90x 320e
    halvimmassa ei ole säätöä lasille ja kalleimmassa on automaattinen säätö.euromaskia hintaan 75e. www.kaikola.fi
     

Kerro tästä muillekin!