Vähän tuntuisi jotta elämä olisi mallillaan jos pihassa olisi Chrysler 300C - V6 CRD farkku Touring automaatti. Mutta kertokaapa kokemuksia, onko malli kestävä auto. Haussa voisi olla kutakuinkuin vuosimalli 2008 tai sitä uudempi. Kokemuksia?
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=2100893 Tuolla on jotain juttua. Ja tossakin vähäsen: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=235271
Kai tuo moottori kestänee, sama kone kuin riisselimersussa, ainakin taksit ajavat niillä satoja tuhansia kilometrejä.
Juurikin tuollainen 2008 mallinen on uudesta asti pihalla ollut. Vikoina toistaiseksi 30 000km kohdalla vaihdettiin raidetangonpäät. Tyyppivika, kyseisillä osilla kuulemma jo kolmas varaosanumero, parantaisivat niitä nyt edes rasvanipoilla. Nyt 45 000km kohdalla imusarjan askelmoottori sökö, kuulemma tyyppivika, vähintään 800 euron remppa odottaa. Ei vielä kuitenkaan hankinta kauheasti kaduta. Maan tiellä äärest mukava auto, kaupungissa leveät etupilarit ja isot peilit vaativat hieman kuikuilua.
Minä kun en mersuihin luota niin ajan 300c hemi awd touringilla. Siinäkin ihan riittävästi mersua mukana. Keskustelupalstoilta ja vähän muualtakin jäänyt sellainen käsitys että tossa dieselissä kaikista eniten vikoja. Ja tietysti osat kalliita kun perinteisistä jenkkivaraosia myyvistä liikkeista ei osia dieseliin saa. Elikkä ääni hemille! Saa vähän poweria kaupanpäälle.
Kaverin perheessä 2kpl noita hemi touringeja. Toinen emännällä ja toinen isännällä. Niin ja nelikkoja molemmat.
ei noissa diiseleissä ite moottoreissa vikoja ruukaa olla,lähinnä just nuo askelmoottorit ja suihkut vuotaa joskus ja perän stefat.
Nonni, tulihan talouteen pitkällisen harkinnan jälkeen Hemi vuosimallia 2007. Aika hyvänolonen peli 1990 Astron jälkeen.
Se on oikein! Täälläkin lähti viimeinen vajaamoottori taipaleelle ja rouvalle Hemppa tilalle. On kyllä upean tuntuinen moottori/vaihteistopaketti, voimaa on heti tyrkyllä ilman viiveitä. Alusta on vain turhan jämäkkä minun makuun, mutta rouva tykkää.
Samaa mieltä, tehoa on kyllä tarpeeksi. Ja edellinen hauskanpitolaite oli 1000cc GSXR vuosimallia 2004 että siihenkin verraten hauskaa on Hemillä Hyvin kiihtyy 100km/h eteenkinpäin ja tänään hämeenlinnanväylällä 140km/h nastarenkailla (255) leveät tyhjää vaan lyö jos kaasua enemmän tarjoaa. Kylläkin itsellä mieltä kaihertaa se perinteinen kysymys.. Mikä tähän moottoriin on oikea öljy? Jenkit sanoo 5W20 ja suomenkielinen ohjekirja 5W30. MDS ei mene päälle ikinä. Ilman MDS:ää moottoritiekulutus 10,5l/100km. Ei paha. Astro vei enemmän
Itellä -05 3.5 150tkm ajettu, ite ajanu abaut 20tkm tyytyväinen ollu, keulaan oli vaihettu melkein kaikki hilut edellisen omistajan toimesta ja loput autoliikkeen piikkiin kun ostin. Tässäkin on se mersun perä ja vetarin stefa piti jo vaihtaa ku alko hikoileen, Mutta pystyy vaihtaan ilman perän purkua ja stefa löytyy tosiaan mersulta. Ja niitä rasvanipallisia niveliä löytyy saksasta ja jenkeistä eikä nyt niin pahan hintasiakaan oo.
Ei sitä MDS:n kytkeytymistä mistään näe, ei syty economyvaloaMinäkin mietin että toimiiko lie ollenkaan mutta ei sitä eroita mistään, se tulee mukaan niin nätisti ettei sitä eroita tai sitten se ei toimi minullakaan, mutta kai silloin jokin vikavalo syttyisi. SemiHemi on hieno ominaisuus. MDS ei ole päällä tyhjäkäynnillä, eikä yli 3000 kierroksilla, kytkeytyy päälle / pois 0.04 sekunnissa. Pakoputkistoa jos menee muuttamaan niin MDS menee sekaisin, tai lähinnä käynti huononee. Öljyistä sen verran että Jenkit kieltää kotomaassa muun kuin 5w-20 käytön mutta Euroopassa/markkinoilla missä 5w-20 öljyä ei ole tarjolla niin 5w-30 on sallittu vaihtoehto. Nykyään kuitenkin löytyy 5w-20 öljyä joten itse ajattelin pysyä siinä. Öljyn ominaisuudet vaikuttaa suoraan MDS:än toimivuuteen niin se on jo hyvä syy käyttää suositeltua viskositeettia vaikka muuten tällaista paatunutta jenkkiautomiestä tuommoiset viskositeetit syvästi närästää, kai olen tippunut kehityksen rattailta. Näkyy olevan yleinen viskositeetti uusissa bensakoneissa juuri polttoaineen säästön takia. Minä löysin joltain venäläiseltä sivulta 2005 vuosimallin tehtaan manuaalin, 7500 sivuinen pdf Löytyy kaikki muut asiat paitsi dieselmoottori. Tuo mersusta peräisin oleva käsijarru aiheuttaa säälin ja epäuskon sekaisia tuntemuksia, miten voidaan tänä päivänä tehdä noin huonoja käsijarruja, auto on katsastettu joulukuussa ja taaksepäin ei pidä yhtään mitään, liekö koskaan pitänytkään.
pitäkää kompassinappi ja nuottinappi alaspainettuna auto käynnissä kymmenkunta sekuntia niin ajotietokoneesta aukeaa ylimääräinen menu, jossa voitte liikkua nuolinäppäimillä ylös/alas, en rupea selittämään mitä mikäkin valikko tarkoittaa, joten älkää muutelko siellä mitään arvoja. versiosta riippuen löytyy myös valikko, josta näkee onko mds päällä vai ei, sekä kaasunasento prosentteina, mds kytkeytyy pois siinä vähän alun kolmannellakymmenellä prossalla. pakoputkiston muuttelu ei vaikuta mds:n toimintaan mitenkään, se on paskapuhetta. mitä kevyemmin saatte auton menemään (virityksillä) sen helpommin mds kytkeytyy ja pysyy kytkeytyneenä paremmin/pidempään ja suuremmissakin nopeuksissa. vain 5w-20 öljy. muiden öljyjen käyttö ei sytytä vikavaloa, mutta katsastuksen obd-tsekkauksessa voi ilmetä vikakoodi, joka johtaa hylkyyn. mds ei toimi muilla öljyillä kunnolla tai ei ollenkaan, tapauskohtaista.
rautakummulta saa rasvanipallisia niveliä ja parempia jarrulevyjä, jotka ei mene kieroksi. yksi syy levyjen kieroutumiseen on satuloiden alimpien liukutappien jumahtaminen, tarkistakaa ne ja herkistäkää ennen uusia levyjä ja paloja.
Itse ajellut nyt vm.2006 3.5 litraisella sedanilla vajaan vuoden ja toiminut hyvin. Leimakin tuli kerralla. Hieno auto ajella, ja varsinkin näin talvella takatuupparilla kiva vetää pitkää luisua, tokihan luistonesto tulee vastaan jossain vaiheessa, vaikka se on kytketty pois päältä. Sitten kun on autonvaihdon aika, niin vastaava uudempana, mutta ehkä nelivedolla ja Hemihän olis kiva.
Pitääkin kokeilla tota menujuttua kun JOSKUS saa kolmesatasen taas tien päälle. P1521 koodi poistu öljyt vaihtamalla 5W30-->5W20 niinkuin moni sanoikin. P0300 korjaantui uusimalla akun joka oli loppu. Nämä kunnossa ja autolla korjaamolta melkein kotipihaan asti ja laatikko vikatilaan ja MIL valo päälle. Ja eikun takasin korjaamolle. Joku transmission speed input solenoid kylmänä. 3 viikkoa auto ollu mulla ja niistä 5 päivää toiminu eli ei oo siis ollut korjaamolla Osta Hemi ja kulje bussilla.. No ei vaan. Onhan se taas makea peli kun toimii ja kesällä pääsee veteleen luu pihalla.
Noni, laatikon solenoidipöydän vaihto kevyet 1500e. Pikkurahoja ottaen huomioon että mennyt jo etupään niveliin ja etuiskareihin noin 2000e, akku 150e, öljynvaihto yms. Noo, rahaa se vaan on. Sitä saa koko ajan lisää. Ja siis hemulin ostin alle kuukausi sitten.
Auto on siis 300C CRD Hei, isäukko kävi tossa pyörähtämässä omalla kolmesatkulla ja pyys lukemaan vikakoodit. Anto kampiakselin asentotunnistimen... Mersufoorumillahan kaikki pelaa konekoodien ja laatikkotyyppien kanssa mutta kun ei o hajuakaan että millä konetyypillä alkaa kyselemään... Valo lähti pois ja jätti vaan koodin muistiin, ei o vaivannu pariin päivään, auto ajettu 65tkm, alusta asti sama omistaja ja ei o saanu runtua. Onkohan tähän joku tyyppivika vai pelkä anturi vaihtoon, pikasella silmäyksellä ei näkyny öljyvuotoja mitkä sotkis anturin toimintaa. Kiitoksia rahansäästövinkeistä :lol: