Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. mopar72

    mopar72 3rd gear

    Mikähän vois ohjaustehostimessa olla vikaa kun kylmänä vähän temppuilee.
    Kun auton käynnistää niin tuntuu kun ratti olisi lukossa. Reilummin vääntämällä lähtee liikkeelle ja tehostaa kylmänäkin hyvin. Mutta jos ratti pysyy samassa asennossa hetken niin tuntuisi kun lukittuisi, mutta kunnolla kääntämällä vapautuu ja tehostaa normaalisti.
    Eli pumpun ja hammastangon lisäksi onko siellä jotain venttiiliä? Tuntuu kuin kylmillä nesteillä jokin venttiili jumittaisi.
    Lämmetessään ongelma poistuu kokonaan.
     
  2. rotax

    rotax 1st gear

    Mites tollanen kalibrointi tehdään?
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Oletkos jo vaihtanut ohjaustehostimen öljyt?
    Mulla loppu tuo kun vaihdoin redline öljyn.
     
  4. Bukero

    Bukero 3rd gear

    hitsataan läpi umpeen:D
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Pamahti jarruputki yllättäen poikki. Apparin takapyöränkotelon kohdalla putket menee bensatankin sekä tukivarren välistä ja siellä kuuluisi olla kuminen letku, joka estää hankautumisen. Mulla se letku oli siirtynyt väärään paikkaan ja putki poikki. Kannattaa tarkistaa samalla kun suojaatte tunkinpaikkoja ja suojamuovit on irti.
     
  6. Bukero

    Bukero 3rd gear

    just tuo seutu siellä alustassa on näiden rakkineiden ongelmakohtia.
    varsinkin jos on tuo edelläkin mainittu reikä katossa:odrealmad:
     
  7. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Tuli tuossa kesällä hommattua tällanen -05 300c hemillä, moottorivaihdon jälkeen ajeltu nyt tovi ja tuntuu ihan kyllä mukavalta peliltä! Iso auto ja meno on rauhallista :)

    Tässä nyt oon miettiny tuota auton kulutusta ja keskikulutus mittarin mukaan heiluu siinä 12l paikkeilla. Tästä kysymykseen että onko moottori kuinka rikkaalla vakio ohjelmalla? Millä karttoja pääsisi muokkaamaan jos pääsee? kuka tekee vai pystyykö noilla diablon vermeillä säätämään autoa kuinka tarkasti?

    Eihän tästä mitään eco ihmettä saa mutta jos 10l lukemiin pääsisi?! onko sitten edes mahdollista..

    Tuosta EVIC valikosta.. Saako tähän mittaristo päivitystä ajettua? eli tuossa on muistaakseni 3.61 versio ja tässähän ei ole kaikkia herkkuja sielä valikossa, esim tuota päivävalojen/ajovalojen herkkyys säätöä kaipaisin.. Voiko version päivittää 4. jotain.. Mitä nyt olen yrittänyt etsiskellä aiheesta niin jonkun voorumin mukaan pitäisi olla mahdollista.. Onko kukaan kokeillut?
     
  8. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Mikähän mahtaa olla propleema,kun ostin 300c -07 3,0crd:n ja huomasin, että ilmanputsarikotelossa olevan paineanturin johto oli irti ja sen kun laittaa kiinni alkaa elektronisen kaasupolkimen valo vilkkumaan mittaristossa?? Kun pistokkeen irroittaa niin valo ei pala ja tehotkin tuntuisi olevan ok ja kulutus myös. Uusin anturinkin, mutta ei vaikutusta.Voisiko auttaa se kaasupolkimen rajojen opetus? Sitten pari yleis kyssärii: Millä testerillä saa egr:n ja tpms kytkettyä pois, bosch kts, hella? Onko turbiinissa erillistä öljyn poisto proppua?
     
    Muokattu: 12.11.2019
  9. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Tänään kävin leimalla. Oli tuo Diablosport mpg tune asennettuna. Hyvin meni päästöistä läpi.
    [​IMG]

    Mun hemppa vie kanssa noin 12-13 sekalaisessa nurkka-ajossa. Matka ajossa noin yhdeksän.
     
  10. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Saakos tuolla diablolla kuin hyvi säädeltyä karttoja?

    Itellä tulee työmatka-ajoa n.40 km suunta ja yhet valot vaan matkalla.. silti näyttää keskikulutukseks tuon 12.. joskus ollu jopa 11.8!!!
     
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    osakaasuseosta ei pääse ainakaan vanhemmilla kapuloilla säätämään. mahtaako sulla lepuutus toimia? hetkellinenkin sytytyshäiriö käynnistyksessä voi disabloida lepuutuksen ja jättää seoksen rikkaalle, vaikka vikavaloa ei syttyisikään. lambdojen tulee kanssa olla kunnossa, koska hemppa liimautuu osakaasulla lambda ykköseen.
     
  12. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Lepuutuksen toimintaa on vaikeaa huomata, tasakaasulla noin 80-100 nopeudessa kierrokset nousee tasamaalla noin satkulla verrattuna lieväänkin ylämäkeen.
     
  13. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Onko nää yleisesti kuinkin rikkaalla jos homma toimii oikein?

    Oon kyllä miettiny tuota lepuutusta et toimiikohan. Tasa ajolla välistä nyhtää oudosti just tossa 80-100 nopeudella, mut tosi varovasti ei niin et päätä hakkaa rattiin. Ku ei sitä lepuutusta näe et onko se kytkeytyny vai ei.. Vikavaloja toho ei oo syttyny, eikä poksilla oo mitään odottaviakaan ja nytku miettii ni kyllähä se välistä käy joutokäyntiä hieman epätasaisesti, et saattaa sieltä pari kipinää jäädä välistä, luulis et 16 kynttilää sytyttäs hyvin! Se sit heti tiputtaa sen MDS:n pois pelistä, vai?

    Eli juu, lambdat ollukki mieles et jos vaihtas. Onko näillä jokui väli et käykö mikä vaan sopiva tarvike vai pitääkö olla originaali toimivuuden kannalta? ja varmaan riittää et etummaiset vaihtais..

    Vois olla laajakaistat tässäkin ni olis tarkempaa toi säätö..
     
  14. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vaihtaisin kaikki. merkki ntk on ainakin ollu kestävä. pikemminkin laihalla kuin rikkaalla ovat vakiona läppää nopeammin enemmän auottaessa. jospa sulla egr falskaa? imu-/pakopuolella ylimääräistä ahdistusta? laahaako joku jarru? jne.
     
  15. Jos käyntihäiriötä tyhjäkäynnillä tai ajossa nykimistä niin suosittelen vaihtamaan tulpat, jos paikallaan kupariydintulpat niin vaihtoväli 50.000 km, ellei ole jo vaihdettu? Onko huoltokirjaa josta voit tarkistaa milloin vaihdettu?

    Lepuuttavien pyttyjen tulpat karstoittuu yllättävänkin paljon jos vaan ajelee eikä vaihda niitä ikinä...
     
  16. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Mulla loppu nyhtäminen kun vaihdoin alkuperäiset 150tkm ajetut tulpat.
     
  17. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Tänään luin vikakoodit - 07 crd ja uusii koodia P0403 pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmä A. Vilkuttelee tota elektronisen kaasupolkimen salamaa, tosin ei moottori valoa. Onko egr paskana? Pystyykö sen testaamaan jotenkin? Tai putsaamaan? Tiedän että monet kehoittaa sen tulppaamaan ja deaktivoimaan.
     
  18. Asteriks

    Asteriks 1st gear

    Oon pariakin EGR:ää tuossa nyt kokeillu, alkuu sen tulppasin mut perkule polttaa sitä vikavaloa sillon! Minusta ne EGR:t kyl toimii. Jarrujen ei pitäs kyl laahata, muista ahistuksista en kyl sit tiiäkkä. keskimmäisen änkkärin tiputin pois jo.

    Täytyy ne tulpat vaihtaa nyt ainaki aluks sit. Katoin kasates paria tulppaa ja ne näytti iha hyviltä ni en siks käyny vaihtamaan. Perus tulppa oli, mut en kyl älynny et ne keskimmäiset sit paskaantus enempi.
     
  19. Jos vaihdatte Hemiin EGR venttiiliä niin älkää ostako tarvike EGR:ää ellei ole pakko, nimimerkillä kahta kokeiltu ei toimi oikein, kannattaa sijoittaa alkuperäisosaan joka toimii oikein.

    EGR:ää ei voi sellaisenaan ottaa pois käytöstä, Diablon vanhemmilla versioilla se onnistuu mutta uusimmassa versiossa ei enää onnistu sekään johtuen jostain saastelaista Amerikassa.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  20. ...Niin ja vielä jos teillä EGR:ää herjaa niin kannattaa tarkista EGR-putken tiiviste joka tulee imusarjaan siihen läppärunon juureen että se ei vuoda siitä, siitä napsahtaa myös vikakoodi jos vuotaa...

    Ja vielä sellainen suositus että PCV-venttiili kannattaa vaihtaa säännöllisesti ja läppärunko putsata takaa kun karstoittuu niin perkeleesti kun toi edellä mainittu EGR-putki tupruttelee siinä ihan kupeessa.. Been there, done that... :D

    Läppärungon putsaamisesta vielä, jos väännätte läpän auki väkisin pesua varten niin vaatii uudelleen kalibroinnin, ohjeita löytyy netistä, esimerkiksi täältä; http://www.lxforums.com/board/
     

Kerro tästä muillekin!