Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ilman sitä resonaattoria kuulee kyllä selvästi, kun lepuutus kytkeytyy, ääni muuttuu möreämmäksi.
    väärä öljykin voi estää lepuutuksen. oikea viskositeetti on 5w-20 ja speksi muistaakseni ms-6395.
     
  2. toyota...

    toyota... Gearhead

    Avaremmalla putkella rupee röpöttään lepuuttaessa niinku Suzuki PV aikanaan :D
     
  3. Varsinkin noilla Borlan "ämpäreillä" mitä mulla on niin sen kyllä kuulee... :D
     
  4. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Ei auttanut Redlinetkään, eli jos ei siellä mitään vaihdettavaa venttiiliä ole niin kai se sitten on pumppu vika? Vai?
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    jotain outoa eroa noissa noitten ohjauksissa on, mulla crd:ssä ollut kokoajan asiallisen tuntoinen ohjaus, kevyt pyöritellä...( noh, siis hieman mersumainen, eli ei palauta kunnolla)
    mutta hemissä taas ärsyttävän jäykkä ja pumppu ääntää selvästi.
    avk:lta tuli hommattua "uus" pumppu, mutta ei vaikuttanut oikein millääntavoin, edelleen kovin tahmean oloinen on ohjaus.
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla hemin ohjaus notkistui kun rasvasi kaikki etupään puslat. Olikohan 14 nippaa... Tuokin vähän ääntelee kun esim parkkiruutuun vekslaa. dieselin rouskutuksen läpi sitä ei varmaan kuule :D
     
  7. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Ootteko tilanneet mistään crd:hen egr venttiiliä?? Numero perässä 00005320C4
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tukkurilla on kaksi, mutta aika kallis...
    Jahas, niitä on ainakin kahta eri mallia, tarvitaan siis rekkari tai VIN, että näen, mikä on sulle oikea venttiili....
    Jahas 2, ne on näköjään euro-malleissa eri kuin usa-malleissa... Edelleen VIN olis se millä näkee kumpi sulle sopii...
     
    Muokattu: 18.11.2019
  9. Taneli

    Taneli 3rd gear

    1
     
    Muokattu: 20.11.2019
  10. MRKM

    MRKM Gearhead

  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    siellon taas joku kyllästynyt stressaavaan räisleriin ja hakenut huolettoman toi ota vaihtoehdon:p
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Hyvä! Enemmän raislereita meille. :)
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Steyerissä kasattu auto, on eri EGR-venttiili, kuin jenkkiversioissa jenkkimarkkinoilla, joten Rockautosta ei löydy, kun on euro-versio... Tukkurilla on kaksi, mutta hintaa melkein tonni... Katso Frankiltä (siis e-bay, meidän kylän harrastajille se on Frank e-bay :rotfl: ), siellä oli paljon osuvaa, sillä sun Wahlerin numerolla, kun jätä kaksi viimeistä merkkiä pois...
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikö sitä ole manuaalissa neuvottu? Mersussa tapahtuu niin että pidetään katkasijaa painettuna vielä 5 sek kun luukku on ääriasennossa, sekä auki että kiinni suuntaan. Noin suurpiiretisesti sanottua, manuaalissa oli tarkemmin selostettuna proseduuri.
     
  15. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mää poistin egr.än isän hemistä hp tuners.lla. Tai otin siis sen vikakoodit pois ja poistin egr.än ihan mekaaninisesti. Tuntu kyl heti pirteemmältä. Tossaki tarvike egr pelas sen vuoden niin ei jaksanu enää katella.
     
  16. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kyllä mua hulluks tituleerattiin kun Syslerin ostin. Nyt kolmisen vuotta myöhemmin totean, etten ole ikinä ollut autoon noin tyytyväinen.

    taustalla kuitenkin on Eurofoordia, pari Toijotaa, yksi harhaisku Audi ja kolme Vollea. Yleensä oon autoilla sen useamman vuoden ajellut, mutta pohjat veti Audi, kolme kuukautta ja Toyota Avensis kahdeksan kuukautta. Pisimpään oli vielä Japanissa tehty -87 Camry 12 vuotta ja Volvo S80 kahdeksan vuotta.
    Mutta kyllä nykyinen kolmisatanen on aika hjuva.
     
    päivystäjä ja Bukero tykkäävät tästä.
  17. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Tilasin ebaystä yhden egr edullisesti 00005320C4 numerolla, toivottavasti käy. Ainakin fyysisesti näytti ok. Juu ihmeen kallis kapistus. Toi mun sysleri herjaa koodia P0403 Pakokaasun kierrätys venttiili/pääteaste viallinen. Kai se tosta johtuu? Voikohan sen joku muu aiheuttaa? Mitä hyviä paikkoja uudellamaalla ohjelmointi mestoja missä sais egr ja swirlit ohjelmoitua pois jos toi nyt ei ala rokkaamaan??
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi olla venttiilivika tai voi olla ECU -vikaa... Periaatteessa mulla vois olla mahdollisuus noihin ohjelmointiin, jos Witech suostuu keskustelemaan ja osaa sen (en ole kokeillut), tosin toistaiseksi mun Witech on lisenssitön versio ja ei osaa kaikkea silloin. Lisenssiversio tulee ensivuonna, liian kallis sijoitus samana vuonna kun hankin tuon Chryslerin DRB III -scannerin (fucking $ 5000+ maksoi se), mutta koskaan ei voi tietää, jos rahoitus järjestyy (nyt ainakin näyttää huonolta, kun toi saamarin MASH menee konkkaan ja jää jokunen tonni rahaa saamatta sieltä, ehkä)!!!
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    minä taas ajoin parikyt vuotta perhe/käyttöajoa GM-vaneilla, kunnes koeajoin mällimersua (ML) ja hokasin että oispa loistomoottori, siis ominaisuuksiltaan ja paperilla...
    mutta kun mersussa ei kehtaa istua kun sanovat että sen haju tarttuu niin samakoneisella 300c crd:llä ilkeää ajella julkisillakin paikoilla ja noustakin siitä.:D
    ja sitten piti vielä laittaa tuo hemi että sai lopullisen tuomion tutuilta ja tuntemattomilta ns. tojotahenkilöiltä, että ei ..ei... :poff: ei....
     
    elkamiina ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  20. rotax

    rotax 2nd gear

    Joo,,,ei ooo manualista apua tähän, mut pitää kokeilla tuolla 5 sekan systeemillä. Saako auto olla käynnissä ku tätä kokeilee vai pelkkä virta päällä?
     

Kerro tästä muillekin!