Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Kuinka charger'69 toimiko sun edellisessä Chryslerissä luiston esto samalla tavalla? Ja mikä kapula silloin oli? Taitaa olla bas mikä rupee tuota menoo himmailemaan ainoastaan kovassa sudittelussa...
     
  2. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Kyllä se muistaakseni oli edellisessäki missä oli i1000 kapula niin ihan sama, muutti luistonestoa vähemmän herkäksi. Tosiaan nopeaa polkastaessa ehtii nopeus harpata ihan kymmenillä kilsoilla ennenkö puuttuu peliin.

    Mää ite luulen että luistonesto ei ehdi reagoida tuon moottorin kiihtyneeseen luonteeseen ku aukoo läppärungon niin nopeaa. Koitapa jos haluat asialla leikkiä niin pudottaa throttle boostia vaikka ihan miinusmerkkiseksi, eli laitat siitä nolla asetuksesta kohti vasempaa laitaa sen liu'un asetuksissa. En ole varma, mutta veikkaan että läppärungon aukeamisen hidastaminen korjaa ongelman jos sitä nyt ongelmaksi kokee.
     
    toyota... tykkää tästä.
  3. toyota...

    toyota... 3rd gear

    No ei täällä enää lunta onneksi ole, mut välillä saattaa joku muukin ajaa mun autoo :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Meneekö 300c - 07 295:set 20" renkaat taakse vai tuleeko tila ongelmia? Okei tietty riippuu et lukemista, mutta yleensä? Mitä kulutus lukemia olette saaneet 3,0crd? Itsellä muuttuu aika positiivisesti 9,3sesta 8,1l kun laittoi laatikkoon tuon trans go:n kitin ja uuden tcc solenoidin ja contactor platen.
     
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Mulla kulutti hybriditurbolla ja Tuikun 320hv ohjelmalla keskimäärin vähän yli 8. Suoraa matkaa tästä Ouluun 100km ajotietokone valehteli alimmillaan 5,8 tuolle välille, mutta varmaan liki litran sai lisätä todelliseen.
     
    Taneli tykkää tästä.
  6. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Onko se ihan fyysinen laatikkoon laitettava kitti, vai joku sähköjuttu?
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Mennee heleposti. Itellä oli ekassa 300C mikä mulla oli niin 22" vanteet ja takana oli 295 leveät rattaat eikä ottanu mihinkään kiinni, ET taisi olla 13 ja vanteen leveys 10.5".
     
    Taneli tykkää tästä.
  8. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Moi.
    Uusi osallistuja tähän viestiketjuun. Eka kertaa tosiaan tänne kirjoittelen, kaikki sivut on kyllä tullu luettua, jotkut useampaan kertaan. Viime kesänä tuli ostettua 2007 hemi pitkän arpomisen jälkeen ja onhan se vaan ollu mahtava peli. Vaikkakin ajattelin ensin, että en minä mitään virittele, tämä riittää mulle...mutta kun näitä juttuja on lukenut niin sen diablo sportin kapula kyllä kiinnostaisi hankkia. Onko täällä kenelläkään ylimääräistä kapulaa myydä? Voi olla uudempi tai vanhempi. Tai osaatteko sanoa mistä se lähtökohtaisesti kannattaa hankkia?
    Kiitokset myös foorumin asiantuntijoille. Apua on jo löytynyt, esim autossa oli mystinen sähkövika, joka sammutti aika-ajoin soittimen ja vilkutti peruutustutkavaloja.. Sikaripurkin liitin irti konehuoneesta ja ei ole sen jälkeen temppuillut.
     
    VANKKURI ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Juu siinä setissä tulee laatikon venttiili pöytään erinnäisiä uudelleen suunniteltuja jousia ja venttiilejä ja uusia ohjureita. Venttiili pöydän joutuu siis ottamaan alas, mutta aika simppeli työ ja siinä tuli mukana hyvät ohjeet/kuvat.
     
    toyota... tykkää tästä.
  10. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Onkos noissa 3satkuissa farkuissa jotain vakio paikkaa mistä vuotaa kontin pohjalle vettä? Tuntuu ainakin, että jos käy harjapesussa niin kontin pohja märkä.
     
  11. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Sama vika rouvan autossa että sammuttelee soitinta ja vilkuttelee peruutustutkan valoja.
    Todella ärsyttävä vika kun rock&roll tökkii.
    Mikä on sikaripurkki??
     
  12. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Se mustalaatikko edestä katsottuna vasemmalla puolella konehuoneessa. Liittyy valojen säätöön. Siihen menee yksi liitin ja itse purkki on kiinni yhdellä pultilla muistaakseni. Mulla ei tosiaan ole sen jälkeen kertaakaan temppuillut kun otin liittimen irti. Otin itseasiassa koko boksin pois. En tiedä vielä tartteeko katsastuksessa olla kiinni valoihin liittyen.
     
  13. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Näköjään tuosta tpms herjauksesta pääsi eroon kun laitoin uudet kesävalssit ja aattelin et en jaksa laittaa niitä antureita vaan pistin normi venat niin ekalla ajo reissulla herjasi rengaspaineita ja sen jälkeen ei enää. Aika jännä, yleensä noista ei pääse eroon? Toki jos skrollaa valikkoja niin näyttää viivaa, mutta en niillä tiedoilla tee mitään.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Muistan ku aikanaa omassa 2010 300C CRD SRT Designissa oli se TPMS ja anturit vaan talvirattaissa. No kun vaihdoin kesärattaat alle ja talvirattaat oli auton kotiparkissa auton läheisyydessä, niin se otti ne painelukemat aina siitä rengasnipusta omassa pihassa ja sitten kesken ajon jonku ajan päästä luonnollisesti menetti tiedot. Mietin sillon alkuun että miten se näytti painelukuja aina pihalta lähteissä vaikka ei oo antureitakaan vanteissa, kunnes tajusin että ne antureilla varustetut rattaat oli auton nokan edessä seinän toisella puolen :rotfl: Että jonkumoinen kantomatka se vissii noilla antureillakin on.
     
    Taneli tykkää tästä.
  15. jus57

    jus57 Gearhead

    Tuli pikku ylläri kun haettiin pojan pikkikseen uusi konepelti naapuri kylältä.
    Hain isäukolta kärryn lainaksi enkä tietenkään katsonut toimiiko valot kun siinä on juuri korjatut valot ja itsellä käytössä päivävalot .
    Reissu meni hienosti ennenkuin ajattelin tarkastaa paluu matkalla hihnat ja automaatti oli jo siinä vaiheessa vaihtanut ajovalot päälle.
    Eikä kärryssä yhtään valoa! Ei jarruvaloja,vilkkuja eimtään....
    Nyt vähän tutkin ja sähköt puuttuu takapistokkeesta eli missähän niiden sulakkeet sijaitsee vai onko pistoke vaan sisältä hapettunut?
    Pistorasian kannen kun aukaisee niin ihan siistissä kunnossa...
    Kokemuksia??
     
  16. jus57

    jus57 Gearhead

    Ja taas on kokemusta!
    ...keleen adapteri tietenkin hapettunut vaikka välillä on tullu ruiskittuu wd.tä ni eihän se näköjään mene sinne missä sitä ois tarvittu....
     
  17. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Pidätsä sitä adapteria aina auton perässä kii?
     
  18. jus57

    jus57 Gearhead

    No tottakai! Laiskuus ennenkaikkea....
     
  19. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Mulla ei vilkku pelaa oikein jos ei ole kärryä perässä, ja adapteri kiinni. Vilkuttaan kolme kertaa normaalisti, ja sit hakkaa nopeeta... Ekalla kerralla hiukan ihmettelin ku jätin adapterin kii et mikä vittu nyt tuli vilkkuihin :D
     
  20. Bukero

    Bukero Gearhead

    entäs lieneeköhän siinä perää että kärry/adapteri muuttaa vaihteiston ohjelmaa...
     

Kerro tästä muillekin!