Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei, koska imuvuoto tarkoittaa imua ulkoilmasta, ei sieltä imusarjasta mitään painetta ole ulospäin, alipainetta siellä on ja mistä se bensa sinne o-renkaalle pääsis, se o-rengas tiivistää sen suuttimen imusarjaan ja bensa tulee suuttimen päästä ulos ja paineella ruiskutetaan imuventtiilin suuntaan josta se imeytyy palotilaan...
     
  2. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Kyllä mulla ainakin oli yksi proggis missä bensapumppu kun ajoi paineen virrat kääntäessä Railille alkoi suuttimet kusemaan jos o-renkaat ei olleet kunnolla tiiviit! Ja voi siellä imusarjassa olla ylipainekkin;) Mutta tuohon kyseiseen ongelmaan, toivottavasti löytyy ratkaisu, netissä oli todella paljon juttua kyseisestä ongelmasta!
     
  3. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Puhutaan eri tiivisteestä, sä puhut suuttimen yläpään ja railin välisestä tiivisteestä, mä puhun suuttimen alapään ja imusarjan välisestä tivisteestä. Ei sieltä ylätiivisteestä imuvuotoa voikkaan olla, kun siellä on ylipaine ja nestettä... Miten imusarjassa vaparissa voi olla ylipaine, jos läppä on kiinni siellä on alipainetta paljon ja mitä enemmän läppä aukeaa sen enemmän alipaine pienenee ja virtaus lisääntyy?
     
  4. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Kyllä mäkin puhuin niistä alatiivisteistä ja kyllä ne voi vuotaa bensaa uloskin. Ja mistäs mä tiedän onko kyseinen hemppa ahdettu. Nojoo lopetan vääntämisen ja saivartelun.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Joo, menee taas juupas/eipäs väännöksi vaikka molemmat on oikeassa :poff::poff::poff::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Taneli tykkää tästä.
  6. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Jää itse vika korjaamatta väittelyn lomassa:rotfl:
     
    JAMANT tykkää tästä.
  7. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Kellään kokemuksia 3,0crd ahtimesta, mistä löytää edullisia? Yhdestä turbo pajasta sanoi, että kyseistä ahdinta ei oikein voi huoltaa kun on kuulemma niin tarkkaan säädetty tai ei ainakaan voi antaa takuuta. Sitten oli sitä mieltä, että aito garretti toimii parhaiten kierrosalueet läpi. On vain aikamoisia hintahaitareita ja eri merkkejä kun netistä selaa ja ei nyt ihan paskaakaan viittis laitaa??
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    on vaan aika tympeän rajattu valikoima näihin 3satasiin näitä
    nykymuodin mukaisia 20"-22" concave-tyyppisiä vanteita,
    lähinnä 5-puolaisia järkevässä hintaluokassa olevia ei vaan ole.:odrealmad:
    tuo 115 jako on ilmeisesti kuiteskin niin harvinainen...
    kunpa olisivat lainanneet mersulta tuon pulttijaonkin niin olisi valikoimaa.
     
  9. mpower

    mpower Gearhead

    Mikä on edullinen tai kallis?Eikös tuossa ole se Mersun 3,0 V6 diisseli?Onkos se turbo mekaanisesti rikki,välystä tms?
    Joskus näistä hajoo myös Hellan valmistama VNT-ohjain.Tärisee sisältä ohuet langat poikki,mutta saa korjattua itse kun ottaa irti ja avaa sen. Mulla kävi aikoinaan W211 Mersusta niin,mutta sain itse korjattua.Muuten on vielä ihan ok,nyt noin 300tkm ajettu.Alkuperäisen Garrettin,tai kunnostetun samanlaisen itse ostaisin jos olisi tarvetta.
    Edit:Ja kyllä noita voi osaava korjaamo huoltaa siinä miten muitakin turboja.
     
    Muokattu: 2.5.2020
  10. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Joo ite huomannu ihan saman että helvetin vaikea löytää mieleiset vanteet 20/22 tuumaisista järkihintaan. Käytettynäkin liikkuu todella vähän..
     
  11. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Sama homma. Itse löysin yksityiseltä suht ok:n näköiset 20"set. Tosin niissäkin vanteissa et 30. Joutu laittamaan 5mm spacerit. Jotain hyvää niin navoissa aika pitkät pinnapultit niin kierteet riittää hyvin. 10mm spacerillakin mutteri pyöri sen 6 kierrosta. Tietty noita spacereita kannattaa käyttää tarkasti harkiten!
     
  12. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Tais päästä säikähdyksellä, otin turbon irti ja tutkin perusteellisesti, ei löytynyt vikoja. Samalla tein öljycooleri tiiviste rempan. Säädinkin liikkuu. Swirl läppä linkut oli väljät, tuli uusittua vivustot ja moottori. Tuntuis toimivan. Eräs pitkän linjan turbo paja sanoi kun kysyin huoltoa, ettei ainakaan takuuta pysty antamaan huollolle, että olisi jotenkin niin tarkka tuo ahdin, ehkä niissäkin sitten monta koulukuntaa. 1000€ pintaan uusi garretti kun katselin hintoja.
     
    mpower tykkää tästä.
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    ...käytettynä yleensä tarjolla noita suht.umpinaisia ”salmiakki” yms. tiheäkuvioisia rattaita, joita pitäis hammasharjalla pitää puhtaana.
    ei jatkoon.
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    omasta crd:stä dremelöin ne läpät ja akselit metallinkeräykseen, niistä on siellä enemmän hyötyä.
    akselin reiät tukkoon umpi popniiteillä ja imusarjan kanaville täys putsaus.
    ei tarvii lastutella ja nostaa ahtoja keinotekoisesti kun on kanavat auki.
    aivan järkyttäviä paskankerääjiä tuollaiset läppäviritykset.
     
  15. rotax

    rotax 1st gear

    Osta 114,3 jaolla ja niihin epäkeskomutterit,,,toimii.
     
    ossa250 tykkää tästä.
  16. challenger500

    challenger500 Gearhead

  17. Bukero

    Bukero Gearhead

  18. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Paljonko tuolta Amerikasta kustantaa rahti ja tulli vaikka noille tonnin vanteille?
     
  19. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Semmosen propleeman havaitsin tänään crd, kun laitto auton käymään ja se kävi n. 10-15min tyhjäkäyntiä ja sitten kun lähti ajamaan niin pöllytti hieman sinistä savua. Aika outoa, tehnyt ehkä kerran aikaisemmin. Autolla ajettu vain 200tkm. Muuten ajossa ei pöllytä mitään. Välillä tuntuu ettei ihan kulkisi niin hereesti. Olisko siinä turbossa sittenkin vikaa? Välystä siinä ei kyllä tunnu.
     
  20. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Kaveri shippailee roinaa LAsta merirahditse, olikohan luokkaa pari sataa/kuutio rahdin hinta. Loput kustannukset riippuu siitä miten lainkuuliainen/kuuliation kansalainen olet :D
     

Kerro tästä muillekin!